Auto

articolul anterior

Mini Cooper S All4 Clubman - O maşină de muşchetar

1
5 Jan 2017 11:57:37
RSMAG
MINI Cooper S All4 Clubman
MINI Cooper S All4 Clubman

Până la debutul noului Mini Countryman, Clubman era cel mai mare Mini pe care-l puteai cumpăra. Nu mă împac prea bine cu sterilitatea afirmaţiei de mai sus, dar dacă am spus-o... nu o retrag. Mini este o marcă plină de poveste, de atitudine, de carismă... poate de aceea.

Nu are rost să dramatizăm pe creşterea în dimensiuni a modelelor britanice, este în cursul firesc al lucrurilor. Paradoxal, din toată gama actuală Mini am rezonat cu noul Clubman, maşina cu şase uşi. Dar acest lucru s-a întâmplat cu un Clubman verde, cu multe tuşe british la interior, cu un propulsor diesel de 2 litri sub capotă, tracţiune faţă şi o cutie automată cu 8 trepte.

De această dată am avut alte ingrediente: un motor de 2 litri turbo care dezvoltă 192 CP, tracţiune integrală şi o siglă Cooper S pe maşină. Cum Mini Clubman este deja un model compact cu acte în regulă, pe undeva începusem să sper că acest model ar putea fi acel hot hatch break pe care mulţi şi-l doresc, dar pe care constructorii refuză să-l producă, aici nu includem Focus Wagon ST.

Prin urmare, m-am prezentat cu ceva entuziasm la întâlnirea cu Mini Cooper S All4 Clubman. Aceeaşi caroserie care îţi lasă impresia că un Mini a ajuns sub făcăleţul unei gospodine şi l-a întins ca pe aluat. Cu toate acestea Clubman are o eleganţă aparte. Nu sunt convins dacă pachetul exterior ce defineşte nivelul de echipare Cooper S este la el acasă aici. Aduce un plus de agresivitate, de testosteron care parcă nu este din aceeaşi peliculă cu eleganţa caroseriei. În altă ordine de idei ar trebui să mă decid, visez la un break sportiv, dar... oricum, este doar un punct de vedere pur subiectiv. Primiţi aripi evazate, o grilă faţă ceva mai aerisită pentru a permite un flux de aer mai mare spre compartimentul motor, o capotă cu deja celebra priză de aer a versiunilor Cooper, apendice aerodinamice la nivelul barelor de protecţie faţă/ spate şi evacuare dublă.

O mare parte din preţul opţionalelor de pe maşina testată, adică 14.667 euro, sunt reprezentate de opţionale destinate interiorului. Britanicii au reuşit să transforme personalizarea într-un adevărat business. Când preţul de bază al unui Cooper S All4 Clubman este de 30.480 euro şi opţionalele sunt jumătate din preţul de bază...

Trecând peste remarca legată de detaliile financiare, interiorul lui Mini Cooper S All4 Clubman este un loc special. Chiar dacă unii ar putea acuza interiorul ca fiind mult prea negru, cel puţin în configuraţia testată, nu poţi trece cu vederea calitatea materialelor, asamblarea excelentă... detalii care în trecut lăsau de dorit la Mini. Asta dacă analizam totul din perspectiva unui produs premium.

O poziţie joasă la volan, sportivă, favorizată şi de scaune frumos desenate şi care oferă un suport lateral decent pentru nivelul de performanţă oferit de model. Singurul minus... am găsit un singur slot USB. În rest un Mini cu spaţiu generos pentru locurile spate, un Mini cu un portbagaj structurat pe două nivele care oferă un spaţiu total de depozitare de 360 litri, care poate ajunge la 1.250 litri prin rabatarea banchetei spate.

O mică observaţie... ştiu, eleronul spate completează elegant linia laterală, în mod cert are şi o funcţionalitate studiată, dar mare grijă când vreţi să ajungeţi la obiecte din portbagaj... eu mi-am tatuat pe frunte profilul eleronului pentru jumătate de zi.

Restul materialului şi verdictul poate fi citit pe ww.rsmag.ro

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

1 Comentariu

Romanul
8.01.2017, 09:14:22

Am văzut și eu minunea asta dar nu știam ce are sub capota. Oricum la prețul asta pot să-mi cumpăr o Masina buna.