Nissan Juke Nismo RS - cel mai sportiv mini-SUV

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Iarna este un anotimp special, iar în aceste condiţii trebuie să testăm maşini cu caracteristici speciale. De aceea acum testăm Nissan Juke Nismo RS Facelift în varianta cu tracţiune integrală.

Juke a fost un adevărat succes de vânzări al Nissan încă de la lansare. Designul său a fost un pariu curajos, este o maşină pe care o poţi doar iubi sau urî, dar cu siguranţă este unul care îţi rămâne în minte. 

De aceea şi misiunea specialiştilor a fost una grea, aceea de a modifica subtil acest design pentru a nu-i dilua esenţa. Astfel, maşina a primit modificări subtile la blocurile optice, la grilă şi la stopuri. 

Nismo este divizia de performanţă a constructorului japonez. Sub numele Nissan Motorsport, această divizie aplică experienţe din sporturile cu motor pentru a modifica astfel de modele. 

image

Cum pentru unii clienţi modificările aduse de Nismo nu a fost suficiente, acum a apărut o versiune mai sălbatică, numită Nismo RS. Maşina a primit modificările exterioare Nismo, prelugiri ale barelor, praguri proeminente, oglinzi roşii, dar şi elementele de identificare. Sub capotă, modificările de performanţă au mers mai departe faţă de versiunea Nismo, motorul având acum o creştere de putere. 

Că tot vorbim despre motor, acesta a ajuns acum să ofere din 1,6 litri o putere de 214 CP, asta în combinaţie cu transmisia automată şi tracţiunea integrală. Tocmai acesta este modelul testat de noi. Putem să spunem pentru început ce ne-a impresionat: puterea motorului, precizia direcţiei, dar şi felul în care maşina se lipeşte de asfalt în curbe. Pe zăpadă, transmisia automată-CVT ajută foarte mult. Din păcate, cutia automată pare că păcăleşte puţin motorul să nu livreze potenţialul maxim. Dar pentru potenţialul maxim de 218 există o variantă 4x2 cu transmisie manuală. 

image

În interiorul excentric cu care ne-a obişnuit deja Juke, avem acum scaune Recaro de tip scoică din alcantara, şi un volan sport cu două tipuri de piele. Scaunele faţă sunt destul de subţiri, iar cei care stau în spate au acum mai mult spaţiu pentru genunchi. 4 persoane pot sta bine în această maşină, în timp ce şoferul se poate bucura de un post de conducere foarte ergonomic şi cu o vizibilitate foarte bună. 

Din punct de vedere al siguranţei, avem pe Juke toate sistemele recente, de la Lane assist şi până la asistenţa la parcare. 

Nissan Juke Nismo RS 4x4 

0-100 km/h: 8 sec

Viteza maximă: 200 km/h

L/l/î: 4.135/1.765/1.565

Masă proprie: 1.880 kg

Cilindree (cmc): 1.618

Putere (CP): 214 la 6.000 rpm

Cuplu maxim (Nm): 250 la 2.400 rpm

Consum urban: 10 l/100 km

Cutie de viteze: automată, 8 trepte

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite