Nou record comercial pentru marca Dacia în 2015

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dacia Logan este unul dintre cele mai apreciate modele ale brandului autohon
Dacia Logan este unul dintre cele mai apreciate modele ale brandului autohon

Dacia a înregistrat în 2015 un nou record comercial, volumul vânzărilor atingând 550 920 de unităţi, cu 7,7% mai mult faţă de nivelul atins în 2014. Această creştere a fost generată de performanţa întregii game Dacia, trei dintre modelele mărcii (Sandero, Duster şi Logan) înregistrând vânzări de peste 100 de unităţi.

În 2015, Dacia a reuşit cea mai impetuoasă creştere a vânzărilor din ultimii patru ani.

Cu 36 946 de vehicule comercializate (+ 24,5% faţă de nivelul înregistrat în 2014), Dacia îşi consolidează poziţia de lider pe piaţa din România, cu aproape o treime din vânzările de vehicule noi*.

Profitând de gama sa completă, care acoperă cele mai importante segmente ale pieţei auto din România, Dacia a găsit mijloacele pentru a seduce toate categoriile de clienţi.

Programul de reînnoire a parcului auto naţional – Remat – şi-a dovedit şi în 2015 utilitatea. Livrările Dacia prin intermediul acestui program, destinat în principal clienţilor persoane fizice, se ridică la peste 11 500 de vehicule.

Dacia a ştiut, totodată, să se adapteze la nevoile companiilor care deţin flote, datorită bunei poziţionări a produselor sale şi a atractivităţii modelelor din gamă.

Noi versiuni, serii limitate, echipamente noi, toate aceste evoluţii au făcut ca fiecare model Dacia să se situeze în 2015 în poziţia de lider în segmentul său.

Cu peste 16 100 de unităţi vândute, ceea ce înseamnă aproximativ 43% din vânzările totale, Logan berlină rămâne soclul mărcii Dacia în România. În 2015, oferta Logan s-a îmbogăţit cu o nouă versiune, vârf de gamă, intitulată Prestige.

Succesul berlinei Logan este completat de cel al variantei MCV care, cu 3 111 unităţi comercializate, s-a impus drept cel mai vândut model break din România.

Duster ocupă a doua treaptă a podiumului, cu 7 271 unităţi vândute. SUV-ul gamei Dacia beneficiază, din ultimul trimestru al anului 2015, de o ediţie limitată intitulată Duster connected by Orange.

Sandero (inclusiv versiunea Stepway), domină detaşat segmentul B-hatch şi, cu aproape

5 600 de unităţi, se plasează pe locul al treilea în clasamentul pe modele.

La rândul lor, modelele Lodgy şi Dokker au înregistrat vânzări în creştere în 2015, susţinute în bună măsură de succesul noilor versiuni Stepway.

Dacia a fost şi în 2015 în ofensivă pe pieţele internaţionale. În total, în afara României au fost vândute anul trecut 513 974 de maşini, cu 6% mai multe faţă de anul 2014.

Europa domină în clasamentul pe regiuni, circa trei sferturi din maşinile vândute de Dacia în 2015 fiind înmatriculate în ţările Vechiului Continent.

Cu peste 100 000 de unităţi, Franţa este prima destinaţie de export a Dacia. Cota sa de piaţă se ridică la 4,36%, ceea ce o plasează pe locul 5 în topul mărcilor cele mai vândute în Hexagon, imediat după Volkswagen. Merită subliniată performanţa înregistrată de Sandero, care se situează pe poziţia a 9-a în clasamentul celor mai vândute modele de pe piaţa franceză.

Spania ocupă a doua treaptă a podiumului, cu vânzări de peste 55 000 de unităţi şi o cotă de piaţă de 4,6%.

Germania se situează pe poziţia a treia, cu peste 47 400 de unităţi, urmată la mică distanţă de Italia, unde au fost vândute anul trecut aproape 46 800 de vehicule marca Dacia.

În Marea Britanie, Dacia a vândut anul trecut aproape 26 300 de unităţi, ceea ce situează Regatul Unit pe locul al optulea în clasamentul pieţelor externe ale mărcii. 

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite