Auto

articolul anterior articolul urmator

Pirelli lansează noul Cinturato P7, un pneu de vară de înaltă performanţă

0
29 May 2020 12:13:36
Autor: Adevărul Auto

Acesta continuă marea tradiţie Pirelli Cinturato, având 70 de ani de istorie în urma sa, capitalizând de asemenea, şi toate lecţiile învăţate prin dezvoltarea continuă a precedentei generaţii P7. Acest nou pneu este deja prezent în oferta comercială pentru această vară, debutând pe toate pieţele europene şi asiatice.

Un studiu comandat de Pirelli, care a avut loc între finalul lunii aprilie şi începutul lunii mai printre şoferii care utilizează pneuri de 18 inch sau mai mari, a subliniat o tendinţă de creştere a duratei de utilizare a maşinii în viitor – în special atâta timp cât măsurile de distanţare socială sunt în vigoare. În China, 68% dintre respondenţi au spus că vor utiliza mai mult propriile automobile, în Italia cifra a fost de 31%, iar în Germania de 20%.

Peste 50% dintre cei chestionaţi au declarat că vor să îşi schimbe penurile înainte de finalul anului pentru a beneficia de o siguranţă optimă din partea propriilor maşini. Criteriile care stau la baza acestei decizii arată atenţia acordată fiabilităţii şi calităţii pneurilor: procentul de respondenţi care au prioritizat caracteristicile de siguranţă a crescut cu 59% în Germania, 78% în Italia şi 86% în China.

Începând de la precedenta generaţie lansată în 2009, care a devenit lider al omologărilor, Cinturato P7 a fost constant actualizat şi îmbunătăţit graţie parteneriatelor strânse dintre Pirelli şi producătorii de automobile premium din întreaga lume.

Cea mai nouă generaţie a Pirelli Cinturato P7 subliniază care sunt cele mai importante priorităţi ale motoriştilor din ziua de azi: siguranţă şi eficienţă. Inginerii Pirelli, printr-un vast program de cercetare şi dezvoltare, au venit cu un produs care înglobează cel mai înalt nivel de tehnologie, capabil să depăşească compromisurile tipice asociate pneurilor. Noile tehnologii dezvoltate pentru Cinturato P7 sunt capabile  să reconcilieze caracteristicile conflictuale, precum performanţa pe ud şi rezistenţa redusă la înaintare, obţinându-se un nou standard tehnologic pentru a satiface şoferii şi producătorii din toată lumea. Inovaţiile tehnice ale noii generaţii Cinturato includ o nouă compoziţie ce dispune de un fel de „inteligenţă mecanică” care se poate schimba în funcţie de temperaturile ambientale: ca şi cum ar fi două compoziţii într-una singură.

Siguranţa este o caracteristică cheie a noului Pirelli Cinturato P7. Asemenea îmbunătăţirii manevrabilităţii pe carosabil uscat faţă de modelul precedent, noul pneu premium al Pirelli este îmbunătăţit şi la capitolul manevrabilitate pe ud, acvaplanare şi frânare, în mod special: având nevoie de patru metri mai puţin pentru a opri de la 100km/h la zero. Inovaţiile introduse de inginerii Pirelli îmbunătăţesc de asemenea acustica şi confortul, noul pneu putând absorbi mai bine denivelările din carosabil. Una peste alta, durata de viaţă a pneului a crescut cu şase procente, ceea ce înseamnă că pneurile trebuie înlocuite mai rar. Rezistenţa la rulare a scăzut de asemenea, în medie cu o clasă (minus 12%), îmbunătăţindu-se consumul de carburant cu patru procente (măsurat în ciclul WLTP) precum şi emisiile de CO₂.

Inovaţiile noii generaţii Cinturato P7 pornesc de la elementul cheie al oricărui pneu: modelul benzii de rulare, care se află în contact cu drumul. Modelul benzii de rulare special creat pentru noul Cinturato P7 este îmbogăţit cu o răşină siliconică care ajută la îmbunătăţirea aderenţei şi care creşte eficienţa polimerilor pneului. Acestea sunt materiale elastice sintetice care sunt modificate chimic pentru a îmbunătăţi interacţiunea cu siliconul - iar aceşti polimeri se pot schimba în funcţie de temperatura la care lucrează pneul. Aceasta înseamnă că noua compoziţie beneficiază de un fel de „inteligenţă mecanică” mulţumită unei mai bune distribuţii a particulelor de silicon şi a unei mult mai eficiente interacţiuni între acestea. Drept rezultat, caracteristicile pneului se pot schimba în funcţie de modul de conducere şi temperatură, oferind şoferului o gamă optimă extrem de largă.

Fiecare parte care formează profilul benzii de rulare al noului Cinturato P7 are o funcţie specifică: de la canelurile laterale şi longitudinale ale căror modele sunt special concepute pentru a evacua apa în cel mai eficient mod posibil, la blocurile specifice create pentru a oferi cele mai mici posibil distanţe de oprire atât pe ud cât şi pe uscat. Şi nu doar atât, dar actualul design şi rigiditatea acestor blocuri permite noului Cinturato să aibă cea mai mare pată de contact posibilă în viraje, oferind o experienţă de condus sigură şi precisă în orice condiţii (fără a fi compromis confortul). Fiind practic un produs al realităţii virtuale creat pe computer şi apoi testat fizic, în urma procesului de design a fost opitimizată atât călătoria cât şi confortul acustic pentru şofer.

O altă zonă asupra căreia inginerii Pirelli s-au concentrat o reprezintă capacitatea pneului de a „discuta” cu sistemele de asitare a conducerii. În cazul ABS, spre exemplu – presupunând aceeaşi maşină şi dimensiune a pneului – un profil al pneului optimizat pentru a lucra în sinergie cu sistemele electronice ale maşinii va putea frâna mai devreme. Testele desfăşurate au arătat că la frânarea de la 100km/h, noul Cinturato P7 are nevoie în medie cu patru metri mai puţin pentru a opri: o reducere între şapte şi 10%. Dezvoltarea noului Cinturato în colaborare cu cei mai mari fabricanţi de automobile din lume, prin intermediul modelelor virtuale de pneuri, a făcut ca pneurile să poată fi optimizate pentru a lucra cu actualele sisteme de siguranţă. Un exemplu sunt sistemele de menţinere a benzii de rulare. Dacă maşina are pneuri „necunoscute” aceste sisteme pot face corecţii permanente, ele nefiind familiarizate cu dinamica specifică a pneului. Dacă aceeaşi maşină este echipată cu noul Cinturato P7, completat cu marcajele (markerii) care îl deosebesc prin faptul că a fost special conceput pentru un anumit constructor, sistemele de menţinere a benzii nu vor face aceste corecţii continue, ştiind pneul „pe de rost”

Materialele create pentru noul Pirelli Cinturato P7 oferă o mai bună rezistenţă mecanică şi garantează o mai bună aderenţă în toate situaţiile diferite de condus. Reducerea uzurii asigurată de compoziţia „high mileage” face ca o distanţă mai lungă să poată fi acoperită cu un set de pneuri, iar utilizatorii pot astfel să facă economii.

Aceasta se datorează utilizării polimerilor din compoziţie care au o greutate moleculară mai mare: cu alte cuvinte, înlănţuirea elementelor chimice mai puternică oferă pneului anumite proprietăţi mecanice precum o rezistenţă mai mare la abraziune şi o anduranţă mai mare. Compoziţia profilului benzii de rulare a fost concepută împreună cu pneul ca un tot unitar, pentru a livra un echilibru optim al sistemului profilului, care optimizează pata de contact cu drumul, reducând căldura generată în timpul rulării şi contribuind la o aderenţă îmbunătăţită concomitent cu reducerea uzurii.

Creşterea rezistenţei mecanice a compoziţiei, nu a necesitat mai mult material pentru banda de rulare (în timp ce durata de viaţă a fost mărită) şi de asemenea a fost redusă greutatea pneului graţie revizuirii complete a materialelor utilizate. Mai puţin material înseamnă o greutate mai mică, o reducere a rezistenţei la înaintare şi o mult mai bună utilizare a resurselor. Toate acestea duc la o reducere a consumului de carburant, fapt care ajută orice utilizator să economisească bani şi să reducă impactul asupra mediului.  

Inginerii Pirelli au lucrat de asemenea la ramforsarea materialelor, fără a compromite structura noului Cinturato P7. Utilizarea unor cordaje de înaltă rezistenţă la tracţiune a făcut ca acestea să fie utilizate într-un număr mai mic, ceea ce a contribuit suplimentar la reducerea greutăţii. Reducerea masei totale a fost una dintre cerinţele cheie a producătorilor de automobile, ajuntându-i astfel să întrunească ţintele de emisii din ce în ce mai stringente.

Noul Cinturato P7 este născut din cele mai bune tehnologii Pirelli, adaptate pentru toate diferitele modele de maşini noi pentru care pneurile au fost omologate – sau ca răspuns la nevoile utilizatorilor care au cerinţe specifice. Acestea includ gama recent lansată Pirelli Elect – un pachet de tehnologii specific create pentru maşinile electrice şi plug-in hybrid – care oferă o aderenţă instantanee pentru a se acorda cu caracteristicile de performanţă ale motoarelor electrice, o rezistenţă redusă la rulare pentru amplificarea autonomiei bateriilor şi un zgomot redus pentru chintesenţa confortului unei maşini electrice. Noul Cinturato P7 include de asemenea, tehnologiile Run Flat şi Seal Inside, care permit şoferilor să ruleze chiar şi după ce au făcut pană. Primul sistem utilizează flancuri întărite pentru a suporta greutatea maşinii, al doilea declanşează o spumă specială care sigilează instantaneu găurile de până la patru milimetri diametru.

Dezvoltarea noului Cinturato P7 a început în urmă cu trei ani. Înainte de verisunile aftermarket, au fost create pneurile omologate de producători ca echipare de origine, pentru maşini care vor fi lansate în următoarele săptămâni. Noul P7 vine în peste 70 de omologări pe numele său, iar până la finalul lui 2020 această cifră se estimează că va creşte la 100. Fiecare dintre aceste omologări specifice necesită un anumit program de cercetare şi dezvoltare, derulat împreună cu fiecare producător implicat. În particular, cu pneurile „marcate” create pentru maşini cu roţi pe 17 inch sau mai mari, Cinturato P7 are déjà 23 de omologări împreună cu cele peste 100 obţinute de modelul precedent. Aceasta confirmă că Pirelli Cinturato P7 este liderul clasei, alegerea cea mai frecventă făcută de producătorii de automobile premium.

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii