Auto

articolul anterior articolul urmator

PREMIERĂ: Ford Puma ST - cea mai puternică maşină de serie fabricată la noi în ţară

2
24 Sep 2020 08:01:04
Autor: Adevărul Auto
FORD PUMA ST
FORD PUMA ST

Ford Puma ST confirmă, în primul rând, nivelul de profesionalism de la Craiova, unitate de producţie care devine un punct de pe harta Ford Performance - divizia de vehicule de performanţă a Ford Motor Company.

Ford Puma ST era un vis frumos la momentul lansării modelului Puma. Şi cei care visau, nu cred că aveau curajul să-şi imagineze că un astfel de model va fi produs la Craiova. Dar uite că totul este realitate, iar Ford, poate şi pentru a mai aduce o rază de soare în acest peisaj cotidian dominat de virus, ne-a chemat ieri la Craiova pentru a da ochii cu noua felină, să o pipăim, să o mângâiem, să o auzim cum toarce.

Da, Puma ST este reală, şi evident, cel mai important lucru... se produce la Craiova. Noul Puma ST nu este doar o premieră la noi în ţară, ci şi în Europa. Este primul automobil care reuneşte celebra dinamică de condus a gamei Ford Performance pe segmentul SUV-urilor compacte.

Motor

Motorul EcoBoost de 1,5 litri şi 200 CP - introdus pentru prima dată pe multi-premiatul Fiesta ST are un tubocompresor avansat şi o pompă de injecţie combustibil de înaltă presiune, alături de sistemul de deschidere variabilă a camelor pe admisie şi evacuare (Variable Cam Twin). Acestea contribuie la un nivel de performanţă specific maşinilor sport, dar şi la un consum optimizat de combustibil.

Arhitectura cu trei cilindri a motorului din aluminiu oferă un cuplu natural ridicat la turaţii reduse, iar performanţa este îmbunătăţită de un turbocompresor radial-axial şi o galerie de evacuare integrată, care minimizează distanţa de deplasare a gazelor de eşapament între cilindri şi turbocompresor - ambele contribuind la creşterea mai rapidă a presiunii şi a timpului de reacţie în cazul accelerărilor rapide.

Puterea maximă este disponibilă la 6.000 rpm, cuplul maxim crescând la 320 Nm între 2.500 rpm şi 3.500 rpm, contribuind la o acceleraţie liniară şi la o reacţie sporită.

În plus faţă de sistemul personalizat de admisie şi de evacuare liberă a gazelor, Puma ST oferă, de asemenea, noi suporturi pentru motor care ţin sub control ruliul, minimizând mişcările nedorite, în special pe viraje strânse.


Tehnologia de control activ a supapelor de evacuare amplifică sunetul sportiv al motorului cu trei cilindri pentru a spori experienţa de conducere. Ford Performance a reglat nota de evacuare pentru a se potrivi mai bine caracterului de SUV rafinat al Puma ST - modelul fiind cu aproximativ 1 decibel mai silenţios decât Fiesta ST.

Tehnologia Ford de dezactivare a cilindrilor a fost prima integrată pe un motor cu trei cilindri şi poate opri automat livrarea combustibilului şi funcţionarea supapelor pentru unul dintre cilindrii motorului, în condiţii în care nu este necesară capacitatea maximă, cum ar fi când conduci la viteze de croazieră. Această tehnologie permite motorului EcoBoost de 1,5 litri să fie la fel de sensibil pe cât de sportiv.

Tehnologia poate decupla sau cupla un cilindru în 14 milisecunde - de 20 de ori mai rapid decât durează să clipeşti - economisind combustibil şi contribuind la un consum de 6,0 l / 100 km şi emisiile de CO2 de 134 g / km NEDC (6,9 l / 100 km şi 155 g / km WLTP) . De asemenea, un filtru de particule cu greutate redusă diminuează eficient gazele de evacuare.

Puma ST este oferit cu aceeaşi transmisie manuală cu şase trepte, cu schimbare lină, asemenea celei de pe Fiesta ST, cu reprize scurte de acceleraţie, ce permit parcurgerea 0-100 km/ h în doar 6,7 secunde şi o viteză maximă de 220 km/h, utilizând jante din aliaj de 19 inch.

Toate informaţiile despre noul FORD PUMA ST şi imagini cu noul model în fabrica de la Craiova sunt pe ADEVARUL AUTO.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

2 Comentarii

gigione delaDJ
24.09.2020, 11:30:46

E o troacă penibilă. Poate e bună pentru burlaci sau cupluri fără copii. Partea din spate e inghesuită, întunecoasă, geamuri mici, aspect de fier de călcat, ce să mai! Probabil vor vreo 30000 de euro pentru ea..deh..st line...abureală maximă! PS: 200 cp la 6000 ture??? Aţi mers vreodată vreunul cu 6000 ture/min???? Sîntem nebuni? Poate îi sar pistoanele prin capotă:)))

-2 (2 voturi)
Col. Pafnuti Tiraspolezul
24.09.2020, 16:24:37

gigione delaComrat, Ai mare dreptate, Moskviciul 403 de la kolhozul vostru din Comrat este mult mai bine proiectat pentru nevoile tovarasilor comu(n)isti care iesti! Bashca ca e si mult mai elegant... Auzi bre caricatura, cind porcul a vazut prima data o portocala, a zis: vaaaiii, ce dovleac mic!

Modifică Setările