Auto

articolul anterior articolul urmator

Premieră - BMW 2 Series Gran Coupe M235i xDrive

0
18 Oct 2019 10:51:31
Autor: Ciobanu Constantin

BMW Seria 2 Gran Coupé reprezintă un pas important pentru marcă: conceptul de coupé cu patru uşi, care s-a bucurat de mare succes în segmentele superioare, este oferit acum şi în clasa compactă premium.

Produs la Leipzig, BMW Seria 2 Gran Coupé va avea premiera mondială la Salonul Auto de la Los Angeles, în noiembrie 2019. Noul model reprezintă o completare atractivă a portofoliului de modele, în special pe pieţele unde sedanul se bucură de o popularitate mare. Lansarea pe piaţă va începe în martie 2020, preţurile din Germania fiind de 31.950 de euro cu TVA pentru BMW 218i, 39.900 de euro cu TVA pentru BMW 220d şi 51.900 de euro cu TVA pentru vârful de gamă BMW M235i xDrive.

BMW Seria 2 Gran Coupé preia estetica elegantă, promovată de coupe-urile cu 4 uşi mai mari, în clasa compactă premium. Caracteristica principală a BMW Seria 2 Gran Coupé este silueta extinsă dinamic, care, alături de cele patru uşi fără ramă, crează imaginea coupé-ului clasic. De asemenea, noul model Gran Coupé adaugă detalii exclusive precum barele conturate ale grilei radiatorului, grila tip mesh pentru vârful de gamă BMW M235i xDrive. Seria 2 Gran Coupé măsoară 4.526 de milimetri în lungime şi 1.800 de milimetri în lăţime, dar are o înălţime de doar 1.420 de milimetri. Chiar şi în contextul uneii linii sportive cu acoperiş coborât spre spate, se asigură un spaţiu generos pentru toţi pasagerii datorită ampatamentului de 2.670 de milimetri. În plus, portbagajul de 430 de litri poate fi extins în diverse moduri.

BMW Seria 2 Gran Coupé oferă un acces mai bun pentru locurile spate şi 33 mm de spaţiu suplimentar pentru picioare comparativ cu Seria 2 Coupe. De asemenea, poziţia şezutului este mai înaltă cu 12 milimetri. Portbagajul are un volum de 430 de litri (cu 40 l mai mult decât la Coupé), iar acesta poate fi extins şi mai mult prin rabatarea spătarului banchetei în raport 40:20:40. Bancheta poate fi eliberată complet din portbagaj. Hayonul se deschide automat prin apăsarea unui buton sau, dacă este comandat Comfort Access, prin mişcarea piciorului.

Accesul la sistemul infotainment se face printr-un panou de afişare ale cărui două ecrane mari sunt disponibile cu diagonală de până la 10,25 inch(cu BMW Live Cockpit Professional), în timp ce forma şi aranjarea designului BMW Live Cockpit face trimitere la faţa cu patru ochi a BMW. Displayul central de înaltă rezoluţie este montat central, cu funcţie touch şi înclinat  în stilul BMW obişnuit către conducător,. Opţional, BMW Head-Up Display color, de 9,2 inch(23,37 cm), oferă o gamă largă de informaţii proiecate pe parbriz în mare detaliu.

Premieră - BMW 2 Series GC

Noul BMW Seria 2 Gran Coupé dinamic oferă clienţilor o serie de opţiuni de individualizare sub forma unei variante de bază şi a altor cinci linii de echipare. De exemplu, modelul Luxury Line foloseşte elemente de design din aluminiu satinat şi piele Dakota la interior pentru a scoate în evidenţă confortul şi aspectul sofisticat al automobilului. Există trei niveluri ce pun accent pe sportivitate. Modelele Sport Line aduc aplicaţii în negru lucios şi contururi ale graficii geamurilor în BMW Individual High-gloss Shadow Line. Modelul M Sport aduce clienţii cu un pas mai aproape, din punct de vedere stilistic, de vârful de gamă BMW M235i xDrive - datorită spoilerului faţă cu prize de aer special sculptate, elementelor decorative în negru lucios, barelor grilei din aluminiu satinat şi difuzorului spate BMW M în Dark Shadow . Volanul M Sport şi scaunele sport disponibile standard, cu tapiţerie Trigon/Sensatec sunt specifice modelului M Sport şi modelului M235i xDrive. Indiciile exclusive de design şi accentele de culoare în Cerium Gray subliniază statutul BMW M235i xDrive ca vârf de sportivitate al gamei. De asemenea, M235i xDrive are grilă mesh BMW exclusivă, difuzor spate BMW M în negru lucios şi spoiler spate BMW M, în culoarea caroseriei, pe hayon.

La fel ca noul BMW Seria 1, primul BMW Seria 2 Gran Coupé foloseşte arhitectura BMW cu tracţiune faţă. Produsul a mulţi ani de experienţă acumulată de BMW Group cu modelele sale cu tracţiune faţă, această arhitectură beneficiază şi de un transfer de tehnologie de la BMW i către marca BMW pentru a asigura un dinamism fără precedent în segment.

Sistemul de control al patinării roţilor faţă (ARB), cunoscut de la BMW i3s şi disponibil standard la BMW Seria 2 Gran Coupé, îmbunătăţeşte semnificativ tracţiunea la demaraj, în viraje sau la accelerarea pe drumuri uscate şi umede, în condiţii mixte, pe zăpadă sau gheaţă şi permite controlul patinării roţilor mult mai precis şi mai rapid decât înainte. Sistemul ARB este poziţionat direct în unitatea de control a motorului, nu în unitatea de control pentru sistemul DSC (controlul dinamic al stabilităţii). Eliminarea căilor lungi de semnal înseamnă că informaţiile sunt transmise de trei ori mai rapid, în timp ce conducătorul percepe că patinarea roţii ca fiind adusă sub control de până la 10 ori mai rapid. Sistemul de control al patinării roţilor faţă funcţionează în tandem cu sistemul DSC pentru a reduce semnificativ subvirarea de putere - un dezavantaj tipic al maşinilor cu tracţiune faţă - fără a fi nevoie de intervenţii corective pentru a stabiliza dinamica laterală.
 
ARB este asistat de sistemul de distribuţie a momentului de giraţie BMW Performance Control, disponibil de asemenea standard pentru toate versiunile de motorizare. Sistemul combină inteligent acceleraţia şi frânarea indiviudală pe fiecare roată, pentru un plus de dinamism.
 
Acest lucru suprimă orice subvirare iniţială şi asigură un comportament neutru al direcţiei. Tehnologia ARB şi BMW Performance Control sunt prezentate şi la BMW M235i xDrive, a cărui specificaţie standard include nu numai sistemul de tracţiune integrală, ci şi un diferenţial Torsen mecanic, nou dezvoltat şi cu patinare limitată, care oferă maşinii un latură şi mai sportivă prin crearea unui efect de blocare între roţile din faţă. Funcţia Launch Control este integrată în transmisia Steptronic Sport cu opt trepte. Raportul mai direct şi un răspuns şi mai accentuat al direcţiei M Sport produc o creştere semnificativă a agilităţii. Iar frânele M Sport oferă rezerve consistente de forţă de frânare în orice moment. Direcţia M Sport şi frânele M Sport sunt disponibile standard pentru M235i xDrive şi ca opţiune pentru celelalte modele BMW Seria 2 Gran Coupé.
 
Suspensia standard pentru Seria 2 Gran Coupé asigură deja performanţe dinamice şi este adaptată special la diferitele variante de motorizare. Însă clienţii pot comanda opţional suspensia M Sport, cu o reducere de 10 mm a gărzii la sol, sau suspensie adaptivă, care include VDC (control variabil al amortizoarelor). Această variantă particulară permite conducătorului să aleagă dintre două setări diferite de răspuns al amortizorului. Comutatorul Driving Experience Control poate fi utilizat pentru a selecta fie Comfort - pentru un confort mai bun al călătoriei în condiţii de drum denivelat - sau Sport pentru un plus de dinamism. O bară antirului suplimentară este inclusă atât cu suspensia adaptivă, cât şi cu cea M Sport. Toate modelele BMW Seria 2 Gran Coupé au punte spate cu suspensie multibraţ.
 
Noul BMW Seria 2 Gran Coupé va fi disponibil de la lansare cu trei motorizări (una diesel şi două pe benzină) din familia de ultimă generaţie BMW EfficientDynamics. O serie de măsuri individuale asigură eficienţă şi emisii mici. Motorul entry-level este propulsorul cu trei cilindri de la BMW 218i, de 103 kW/140 CP, în timp ce motorul diesel de 2,0 litri, cu patru cilindri, care echipează BMW 220d, cu două turbocompresoare, generează 140 kW/190 CP. Vârful de gamă este cel mai puternic motor cu patru cilindri al BMW Group - cei 225 kW/306 CP oferă performanţe foarte sportive pentru BMW M235i xDrive. Vârful de gamă sprintează până la 100 km/h în doar 4,9 secunde (4,8 secunde cu pachetul M Performance), iar viteza maximă este limitată la 250 km/h. Atât BMW M235i xDrive, cât şi BMW 218i sunt echipate cu un filtru de particule de benzină, BMW 220d cu filtru de particule diesel, catalizator de absorbţie NOx şi tehnologie SCR cu AdBlue (reducere catalitică selectivă). Toate cele trei motoare respectă standardul de emisii Euro 6d-TEMP. BMW 228i xDrive - al cărui motor de 2,0 litri, cu patru cilindri, dezvoltă 170 kW/231 CP - este disponibil doar în SUA.
 
La BMW 218i, puterea motorului este transmisă standard printr-o cutie de viteze manuală cu şase trepte, dar clienţii pot comanda pentru transmisia sofisticată opţională - Steptronic cu şapte trepte, cu dublu ambreiaj. Îmbunătăţiri suplimentare au fost făcute pentru confortul schimbării şi proprietăţile acustice atât ale transmisiei Steptronic cu opt trepte de la BMW 220d, cât şi ale transmisiei Steptronic Sport cu opt trepte de la BMW M235i xDrive. Conectivitatea inteligentă permite celor două transmisii automate să-şi adapteze strategia de schimbare în funcţie de traseul planificat şi de situaţia de condus.
 
Asistent de parcare cu asistent de marşarier inovator
Asistarea extinsă cu parcare şi manevrare este disponibilă ca opţiune la BMW Seria 2 Gran Coupé sub forma controlului distanţei de parcare (PDC), a camerei pentru mers înapoi sau a asistentului de parcare. Acesta din urmă permite parcarea asistată automată în spaţiile care sunt paralele sau perpendiculare pe drum, totul acţionat printr-o singură apăsare de butpn, precum şi ieşirea automată din spaţiile de parcare paralelă. De asemenea, disponibil din lista de opţiuni este asistentul de marşarier inovator, care memorează mişcările de direcţie pentru orice secţiune tocmai parcursă de maşină la viteze de până la 36 km/h. Sistemul este capabil să direcţioneze maşina cu spatele - pentru distanţe de până la 50 de metri, la o viteză maximă de 8 km/h - exact pe aceeaşi trasă pe care a venit cu faţa.
 
Interacţiune naturală cu Asistentul Personal Inteligent BMW
Asistentul Personal Inteligent BMW, disponibil prima dată la BMW Seria 3 Sedan, face parte din conceptul de control/operare. Utilizarea mesajului scurt "Hei/Hi/Hello BMW" face posibilă accesarea diferitelor funcţii ale automobilului şi obţinerea informaţiilor prin simpla vorbire. Asistentul Personal Inteligent BMW este un expert BMW veritabil şi, totodată, un personaj digital, care poate învăţa rutine şi obiceiuri pe care ulterior să le aplice în contextul adecvat sau să ofere conversaţii ocazionale, chiar spunând şi câte o glumă sau relatând poveşti interesante ("Hei, BMW! Te simţi sportiv?", "Hei, BMW! Spune-mi o anecdotă."). O caracteristică unică faţă de alţi asistenţi digitali este că pot avea un nume conferit de conducător.
 
Connected Navigation pentru o călătorie mai relaxată
Serviciile Connected Navigation permit includerea informaţiilor interne şi externe în planificarea traseului. Conducătorii BMW Seria 2 Gran Coupé vor putea să trimită destinaţii din diverse aplicaţii direct în sistemul de navigaţie al automobilului, să le stocheze şi să le sincronizeze cu maşina. Disponibil într-o serie de oraşe din Europa şi Statele Unite, asistentul pentru găsirea locurilor de parcare propune conducătorului diferite opţiuni de parcare în timp util înainte de a ajunge la destinaţie. Acest serviciu include furnizarea de informaţii despre cea mai apropiată parcare multietajată, precum şi sugerare de rute care oferă o şansă bună de a găsi un loc de parcare aproape de destinaţie. Serviciile On-Street Parking Information şi PARK NOW sunt integrate inteligent în acest proces. În anumite oraşe, este posibil chiar să plătiţi automat taxele de parcare.

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii