Auto

articolul anterior articolul urmator

Renault Sport Racing – excelenţă nu doar pe circuite

0
3 Jul 2020 10:36:33
Autor: Adevărul Auto

Ultimele patru luni au reprezentat o altfel de provocare pentru Renault Sport Racing. O ”competiţie” în care provocările au rămas oarecum acelaşi  - timpul şi protecţia vieţii.

În timp ce comunitatea F1 se pregăteşte să revină la curse odată cu Marele Premiu al Austriei, care marchează început sezonul, la sfârşitul acestei săptămâni, Renault Sport Racing aruncă o privire asupra perioadei extraordinare şi fără precedent din ultimele patru luni.

În puţin peste 100 de zile lumea şi-a transformat complet capul. #WeRaceAsOne, campania de informare introdusă recent de F1, recunoaşte că sportul poate juca un rol cheie în lumea schimbată de astăzi. Nu numai că sportul poate uni oamenii şi poate depăşi diferenţele, ci poate fi folosit ca agent pentru schimbări viitoare. Lumea se confruntă acum cu două provocări cheie: promovarea egalităţii pentru toţi oamenii, indiferent de rasă, sex, religie, origine sau orientare şi depăşirea pandemiei COVID-19.

F1 este un laborator de excelenţă, F1 nu a fost şi nu va sta pasivă, evident şi Renault Sport Racing s-a mobilizat. S-a implicat în mai multe proiecte pentru a răspunde provocării extraordinare a Coronavirus, personalul Renault Sport Racing de la Enstone şi Viry a contribuit la dezvoltarea de: ventilatoare, cărucioare, alte piese de echipament de protecţie personală şi dispozitive de comunicare.

Proiectare şi dezvoltare ventilator

Echipa Renault DP World F1 s-a implicat în proiectarea şi dezvoltarea unui nou dispozitiv de ventilare care să ajute în lupta împotriva COVID-19, ca parte a unei colaborări de ultimă generaţie între NHS England Clinical Entrepreneur Programme, Innovate UK şi Project Pitlane( alianţa unică a echipelor de Formula 1). Olympus Keymed a donat, de asemenea, timp şi expertiză pentru avansarea proiectului.

Ventilatorul BlueSky a însemnat devoltarea unui ventilator de dimensiunea reduse, cât o palmă, şi introducerea într-un dispozitiv robust ce poate fi plasat lângă patul bolnavului pentru a oferi îngrijiri critice şi a gestiona traumelor pacienţilor care necesită sprijin ventilator imediat. Lucrând împreună, Project Pitlane a reuşit să scurteze faza de proiectare şi producţie a acestui prototip ventilator la puţin peste trei săptămâni.

Red Bull şi Renault au condus sarcina cu proiectare mecanică, fabricaţie, dezvoltarea componentelor electronice şi sisteme de control. Putem vorbi despre o reluare a colaborării istorice dintre cele două echipe - împreună perechea a câştigat patru Campionate. Haas şi Mercedes au colaborat, de asemenea, la mecatronică şi echipamente de testare, în timp ce McLaren Applied Technologies producea prototipuri de circuite electronice.

"BlueSky a venit la noi prin Innovate UK, deoarece unul dintre tinerii lor ingineri medicali, Dr. Alistair Darwood, avea un concept pentru un ventilator low cost", explică consilierul tehnic Renault Sport Racing, Bob Bell. „A fost un adevărat efort de colaborare între echipe, cu munca împărţită pentru a se potrivi cu punctele forte ale persoanelor implicate.

„Acest proiect nu a vizat folosirea tehnologiei care o folosim la maşini, ci mai mult despre a beneficia de abordarea pe care o adoptăm şi de metodele pe care le folosim în F1; viteza şi agilitatea de a produce un dispozitiv nou, într-o perioadă de timp foarte mică. În mod normal, acest gen de proiect ar avea nevoie de doi până la trei ani pentru a fi finalizat, dar avem multe proceduri în F1 care ne-au permis să o accelerăm.

„Au fost implicate mai multe departamente din cadrul Renault Sport Racing, în special grupurile de dezvoltare sisteme electronice şi de control, cu o presiune uriaşă din perspectiva timpului, cu sprijin fantastic din partea producţiei, planificării, achiziţiilor şi, de asemenea, băieţilor din echipa de cursă, care s-au implicat foarte mult la sfârşit pe măsură ce ne-am pregătit pentru a produce dispozitive în cantităţi mari atât la Enstone, cât şi la Red Bull.

„În cele din urmă BlueSky a fost anulat de guvern. A fost o dezamăgire, deoarece ne-am fi dorit ca proiectul să ajungă la linia de sosire, însă, în acel moment al crizei, numărul infecţiilor scădea, dar tipul de infecţii au devenit din ce în ce mai complexe, astfel că un astfel de dispozitiv a fost considerat mai puţin esenţial.

„Cu toate acestea, inventatorul este foarte interesat de utilizarea dispozitivului în alte aplicaţii, inclusiv în cadrul armatei. Suntem foarte mândri că am contribuit la acest proiect, care ar putea ajuta în continuare mii de oameni în viitor. ”

De cealaltă parte a canalului, Renault Sport Racing a contribuit alături de echipele de inginerie Technocentre ale Groupe Renault şi de Comisia de energie atomică (CEA) din Grenoble la proiectul „Makers for Life”, unde un colectiv de medici şi antreprenori din regiunea Nantes, au contribuit la proiectarea unui sistem uşor de asamblat pentru suport respirator.

La începutul lunii aprilie, membrii echipei de inginerie Groupe Renault au călătorit la Grenoble, iar ulterior o echipă formată din zece ingineri, experţi în electronică şi designeri de la Renault Sport Racing.

Asemănările dintre un ventilator şi un motor nu sunt imediate, dar ambele asigură aerului comprimat un debit reglat şi presiune. O primă versiune, MAKAIR, proiectată de echipele „Makers for Life” şi CEA este supusă testelor clinice în spitalele Brest şi Nantes Teachings după ce a primit autorizaţia de la Agenţia pentru produse naţionale de securitate şi sănătate a medicamentelor (ANSM), în timp ce o a doua versiunea industrială numită MAKAIR RE20, în tributul motorului 2020 F1, a fost construită de echipa Renault Sport Racing.

Proiectul a valorificat relaţia excepţională dintre toate abilităţile Grupului: responsabilitate socială corporativă, inginerie proces de produse, producţie şi logistică, calitate, achiziţii, proprietate industrială, analiza costurilor şi controlul managementului.

Aproximativ 15 prototipuri de respirator artificial au fost fabricate în Centrul de producţie a prototipurilor din Technocentre şi, în conformitate cu filozofia proiectului, ventilatorul nu este sursă a unui patent, pentru a fi accesibil celui mai mare număr de oameni.

„Proiectul Makers a fost lansat în martie”, comentează Remi Taffin, directorul tehnic al echipei Renault DP World F1 Team Engine. „Am lucrat cu AP-HP (Assistance Publique des Hôpitaux de Paris / Trust Hospital Hospital din Paris) în jurul altor răspunsuri la pandemie şi am fost legaţi de proiect, deoarece aveau nevoie de ajutor specific cu un ventilator. Pentru a face un ventilator este nevoie de aer, aşa că am adaptat principiul unui motor F1 la un motor electric. Toate componentele pot fi produse cu ajutorul unei imprimante 3D, pentru a putea fi uşor produs de oricine, oriunde.

Ventilatorul Renault RE20 va fi Open Source şi va avea licenţă gratuită, inclusiv cele 11 brevete depuse. Acest acces gratuit va permite organizaţiilor aflate în situaţii de criză să realizeze acest model de ventilator cu costuri reduse.

Renault Sport Racing – excelenţă nu doar pe circuite

Putere de calcul

 

Într-o perioadă de schimbare fără precedent, echipa Renault DP World F1 a găsit o soluţie inedită pentru a ajuta la stimularea luptei împotriva Coronavirusului, permiţând cercetătorilor să utilizeze resursele de calcul ale echipei pentru proiectul digital numit Folding @ home. Început cu aproape două decenii în urmă, proiectul Folding @ home aduce oamenii împreună pentru a-şi împărtăşi puterea computerului neutilizat pentru un bine mai mare. Un proiect COVID-19 dedicat a fost iniţializat pentru cercetarea ulterioară a Coronavirusului şi investigarea tuturor tratamentelor posibile.

Echipa Renault DP World F1 s-a alăturat acestei cauze în martie, furnizând putere de calcul de ultimă generaţie.

Scut aerosol

Un nou tip de scut aerosol proiectat de inginerii din Formula 1 pentru îmbunătăţirea tratamentului pacienţilor COVID-19 şi siguranţa personalului clinic a fost aprobat pentru utilizare de către trustul lider NHS.

Conceput pentru a menţine în siguranţă personalul de prim rang în timpul intubării pacienţilor, „Oxford Box-ul” inovator a fost dezvoltat de societăţile din reţeaua Silverstone Technology Cluster (STC), incluzându-i pe Dr Cristiana Pace’s, Ambasadorul Cluster-ului Enovation Consultancy Ltd, şi compania de inginerie pentru motorsport şi membru STC, One Group Engineering.

Proiectarea sa a fost îmbunătăţită cu tehnici de calcul de dinamică a fluidelor (CFD), rezervate în mod normal pentru dezvoltarea maşinilor de curse de Formula 1. Echipa a replicat şi a simulat comportamentul particulelor de fluid (aerosoli) eliberaţi la tuse, crescând considerabil protecţia oferită medicilor peste PPE. Utilizarea tehnicilor sofisticate de modelare a redus, de asemenea, durata de producţie cu peste jumătate.

Şeful CFD al echipei Renault DP World F1, Paul Cusdin, a declarat: „Am modelat viteza, direcţia şi fluxul de aer aşa cum o facem în F1 şi astfel am putut desena cea mai bună plasare, dimensiune şi formă a cutiei pentru a furniza nivelul de protecţie de până la aproape 100% pentru cadrul medical care intervine.

Voluntariat

Renault DP World F1 Team a furnizat o armată de testeri, care au verifica ventilatoarele odată cu ieşirea de pe linia de producţie. Aproape 70 de voluntari ai echipei Renault DP World F1 au lucrat pentru a verifica ventilatorul Penlon, realizat de compania Oxfordshire din Abingdon.

Cărucioare pentru ventilatoare

Echipa Renault DP World F1 a fost solicitată prin intermediul Proiectului Pitlane să reproiecteze un concept de cărucior care susţine ventilatoare, pentru a putea fi deplasate în uşor prin secţiile spitalului.

O mică echipă de ingineri de proiectare Renault l-a proiectat în câteva zile. Proiectarea a fost apoi transmisă departamentului de fabricaţie, care a produs o serie de prototipuri. În cele din urmă, proiectul a fost dat companiei Sagentia pentru a fi produs şi integrat în gama lor de ventilatoarele.

Dispozitive de comunicare - COVICOM

Echipa Renault DP World F1 lucrează în prezent la un dispozitiv de comunicaţii - COVICOM. Una dintre problemele majore cu care se confruntă clinicienii, întrucât sunt îmbrăcaţi în EPI completă este comunicarea. Îmbrăcămintea de protecţie face comunicarea dificilă; o problemă reală atunci când sunt desfăşurate proceduri complexe sau când se discută cu rudele pacienţilor.

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii