Auto

articolul anterior articolul urmator

Romanian Retro Racing – Jurnal de bord – Ep. 1/2020

0
8 Jul 2020 07:41:07
Autor: Adevărul Auto

Cu o întârziere de aproape trei luni cauzată de contextul pandemic, Romanian Retro Racing, Campionatul Naţional de Viteză pe Circuit pentru automobile istorice a debutat pe circuitul Motorpark România.

Datorită creşterii abrupte a popularităţii în rândul proprietarilor şi al nivelului competitivităţii în rândul sportivilor, a treia ediţie Romanian Retro Racing vine în sezonul automobilistic 2020 mai condimentat ca niciodată, cu un regulament de desfăşurare mult mai complex şi cu metode de arbitraj şi cronometrare mai apropiate de competiţiile din lumea mare a sporturilor cu motor.

Pe scurt, competiţia se derulează la două categorii – Viteză pe Circuit şi Regularitate pe Circuit – cu câte o manşă de calificări şi două manşe de concurs pentru fiecare dintre cele două categorii. Dacă la categoria Viteză pe Circuit manşa de calificări desemnează ordinea pe grila de start, la cea de Regularitate se ia în calcul în eventualitatea situaţiilor de egalitate apărute la finalul celor două manşe ale etapei.

Prima etapă a campionatului din acest an a aliniat unsprezece concurenţi la startul probei de viteză şi patruzeci şi unu de echipaje pe grila celei de regularitate printre care şi echipajul format din subsemnatul şi Laura Drăgan, „formula magică” - după cum a numit-o prietenul şi colegul Constantin Ciobanu - care s-a urcat pe poziţia a doua a clasei Sedan a podiumului Galei Campionilor FRAS 2019.

Rezultatul de anul trecut ne-a facut să ne simţim competenţi şi obligaţi. Aşa că, în dimineaţa etapei, ne-am înfiinţat la circuit repetând trase, repere, puncte de frânare şi accelerare, am stabilit viteza medie, strategia de distanţare fizică pe circuit, cea de distanţare socială în parcul de service, am studiat prognoza meteo, viteza vântului şi cotele apelor Dunării în caz ca ne vor folosi la ceva. Pentru cei ce au deschis mai târziu radiourile şi reţelele de socializare, scopul unei curse de regularitate este realizarea unor timpi egali sau cât mai apropiaţi pe fiecare tur de circuit. Strategia noastră a fost alegerea unei viteze medii diferită de a majorităţii competitorilor încât să ne creştem şansele de a fi singuri pe un segment de circuit pentru o perioadă suficient de lungă şi limitând la maxim întâlnirea cu ceilalţi.

Ca în viaţă. Asta i-a permis Laurei să îmi alinieze sinapsele cu cronometrul, dictarea şi pedala de acceleraţie preţ de optsprezece tururi de circuit. Întâlnirea cu ceilalţi te încurcă şi te scoate din ritm. Pe circuit nu eşti în competiţie propriu-zisă cu nimeni în afară de tine însuţi. Competiţia cu ceilalţi se întâmplă la final, pe cronometru. Acurateţea este importantă mai ales când bătălia nu se dă la secundă sau zecime de secundă, ci la sutime şi uneori miime. Ca termen de comparaţie, durata necesară ochiului pentru a clipi este egală cu a zecea parte dintr-o secundă. Departajarea se face adunând diferenţele celor mai apropiate două tururi de turul de referinţă, iar unii competitori reuşesc să-şi înveţe simţurile să nu depăşească câteva miimi de secundă. 

Startul în manşa de calificări a cursei de Regularitate s-a dat după tradiţia anilor anteriori, adică start lansat în primul tur cronometrat care este şi tur de referinţă. Noutatea acestui sezon o reprezintă introducerea startului de pe grilă pentru manşele de concurs, cu al doilea tur cronometrat ca tur de referinţă. Aceasta este, de altfel, soluţia pentru a nu scădea media de viteză a cursei şi pentru a da timp concurenţilor să se redistribuie pe lungimea circuitului pentru a evita aglomeraţia. Safety First!

Cu adevărat spectaculoasă imaginea celor peste patruzeci de automobile istorice aliniate la începutul celor 950 de metri de linie dreaptă ai circuitului de la Adâncata. De la Dacia 1100 si Dacia 1300, la Chevrolet Corvette C3, Porsche 944S, BMW E30, Alfa Romeo Spider, Renault 5 Alpine Turbo, Datsun 240Z sau Trabant 601.

Deznodământul primei etape poate fi citit pe Adevărul Auto.

 

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările