Auto

articolul anterior articolul urmator

Sébastien Loeb câştigă Rallye Monte-Carlo la volanul unui model M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1

2
23 Jan 2022 17:31:17
Autor: Adevărul Auto

Sébastien Loeb câştigă prima etapă FIA World Rally Championship la volanul unui Ford Puma. O victorie impresionantă, fiind cel mai vârstnic pilot care câştigă la Monte Carlo.

La 47 de ani, Sébastien Loeb câştigă prima etapă a Campionatului Mondial de Raliuri. O victorie istorică, fiind cel mai vârstnic pilot care câştigă o etapă WRC. Este o victorie istorică şi pentru Ford, constructorul adjudecându-şi prima victorie din era hybrid cu modelul M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1. Şi, de ce nu, o victorie de care merită să ne bucurăm şi noi românii, Ford Puma, modelul care stă la baza versiunii WRC este produs de către Ford la Craiova, şi doar la Craiova.

Sébastien Loeb a bifat ultima victorie în Campionatul Mondial de Raliuri în 2013 la volanul unui Citroen DS3 WRC. În 2019 şi 2020 a luat startul la câteva etape alături de Hyundai la volanul unui i20 Coupe WRC. Anul acesta are program parţial alături de M-Sport Ford World Rally Team, a participat intens la dezvoltarea modelului M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1, iar în dreapta pe probele speciale o are pe
Isabelle Galmiche, o profesoară de matematică născută în 1971.

Fişa tehnică a lui Sébastien Loeb arată cam aşa: Primul raliu -  1999 Rally Catalunya, 9 titluri mondiale, 925 victorii de probă specială( fără a lua în calcul cele şase victorii de la Monte Carlo).

Categoria Rally1 impune un pachet hybrid compus dintr-o unitate termică de 1.6 litri şi un motor electric de 100 kW. Puterea totală a sistemului fiind de 500 CP. Bateria are o capacitate de 3.9 kWh.

Având o greutate de 95 kg, sistemul hybrid este răcit cu lichid şi aer şi este găzduit într-o carcasă cu rezistenţă balistică, pentru a rezista la impactul cu rămăşiţele şi forţa inerţială în caz de accident.

În plus, din sezonul 2022, concurenţii FIA WRC Rally1 vor folosi un carburant fără surse fosile, compus din elemente sintetice şi biodegradabile pentru a produce un combustibil 100% sustenabil.

„Noua eră a maşinilor WRC reprezintă unul dintre cele mai mari progrese tehnologice din istoria Campionatului. Introducerea tehnologiei hibrid va face ca maşinile să fie mai puternice ca oricând, reflectând în acelaşi timp direct grupurile de propulsie prezente pe modelele de stradă”, a declarat Malcolm Wilson OBE, director general, M-Sport. „Trecerea la Puma este foarte interesantă, deoarece numele are deja o istorie în motorsport, maşina arată fantastic şi abia aştept să o văd la linia de start a celebrului Raliu de la Monte Carlo, la începutul anului 2022.

Ford are un parteneriat continuu cu M-Sport începând cu 1997, asigurând şapte Campionate Mondiale de Raliuri FIA şi peste 1.500 de victorii pe probe. Noua Puma Rally1 înlocuieşte modelul M-Sport Ford Fiesta WRC.

FOTO: Red Bull, WRC

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

2 Comentarii

ion ion
23.01.2022, 18:30:23

"vor folosi un carburant fără surse fosile, compus din elemente sintetice şi biodegradabile pentru a produce un combustibil 100% sustenabil." Rahaturi de adormit copiii....

Ratzai Draq
25.01.2022, 10:25:12

Sunt convins ca stii mai bine ca ei, anunta-i te rog aici: https://www.wrc.com/en/news/2021/wrc/fia-wrc-switches-to-100--sustainable-fuel-from-2022-p1-racing-fuels-as-exclusive-provider/ Sau suna la Aramco si cearta-i.

Modifică Setările