Auto

articolul anterior articolul urmator

Sistemul Haldex în detaliu

0
10 Mar 2010 19:39:14
Autor: adevarul
Foto: Arhiva Adevărul
Foto: Arhiva Adevărul

Haldex AB este unul dintre cei mai importanţi furnizori de sisteme de tracţiune integrală de pe piaţa auto.

Din 1998 şi până astăzi, compania a dezvoltat patru generaţii de sisteme 4x4, folosită pentru o serie de modele din cadrul mărcilor Audi, Land Rover, Saab şi Volkswagen.

Prima generaţie a debutat în 1998 pe Audi TT şi Volkswagen Golf, având la bază un sistem rudimentar, ce transmitea tracţiunea pe puntea spate când roţile anterioare pierdeau aderenţa.

Cea de-a doua generaţie şi-a făcut apariţia în 2002 şi folosea un diferenţial Haldex controlat electronic care calcula procentajul de tracţiune necesar punţii posterioare. Raportul standard de distribuţie a tracţiunii era 95% pentru puntea faţă şi 5% pentru cea posterioară.

În 2006 a fost introdusă cea de-a treia generaţie, pe modelul Land Rover Freelander 2, care transfera tracţiunea între punţi printr-un ambreiaj multi-disc, în baie de ulei, controlat hidraulic.

O pompă de înaltă

presiune încarca sistemul hidraulic imediat după pornirea motorului şi reducea timpul de obţinere a cuplului maxim pe roata care pierde aderenţa la 150 de milisecunde. Sistemul intervenea în cazul unei alunecări mai mari de 15 grade dintr-o rotaţie, faţă de cele 50 de grade din cazul generaţiei
anterioare.

Haldex, generaţia 4

Ultimul sistem Haldex a fost lansat de Saab în 2007, este mai compact şi mai uşor şi poate transmite până la 100% din cuplu pe oricare dintre punţi. Acesta are în componenţă şi un eLSD (Electronic Limited Slip Differential) care poate transmite până la 85% din cuplu pe roata spate cu cea mai bună aderenţă.


Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările