Auto

articolul anterior articolul urmator

Test Drive Porsche Macan 2.0

1
20 Oct 2019 10:51:00
Autor: Ciobanu Constantin

Da, poţi considera că este o nouă versiune de soft, dar pentru noi este versiunea Porsche Macan pe care am alege-o pentru viaţa de zi cu zi.

Macan, sau ceea ce a convins peste 400.000 clienţi, în ultimii cinci ani, că merită banii lor. Vorbim despre un model nou? Nu, despre unul puternic revizuit... adică ceva mai mult decât un facelift. Estetic, bifăm o parte frontală complet redesenată, tehnologie LED când vine vorba de sistemul de iluminare. Farurile primesc semnătura Porsche pentru luminile de rulare pe timp de zi cu patru puncte, un panou tridimensional cu LED-uri în partea din spate care îmbracă maşina pe toată lăţimea. Luminile de frână cu design în patru puncte constituie o altă caracteristică reprezentativă pentru identitatea mărcii. Un detaliu pe care mai doresc să-l bifez, panoul spate tridimensional, standard, este livrat în culoarea roşie, opţional, via Porsche Exclusiv Manufaktur poate fi comandat transparent cu o uşoară tuşă ”smoked” – afumată.

La interior, introducerea unui display de 10.9 inch pentru sistemul infotainment a modificat radical linia planşei de bord. De la una cu o consolă centrală dezvoltată pe vertical, s-a trecut la o planşă de bord care se exprimă pe orizontală, inducând o senzaţie de spaţiu la interior şi aducând un plus vizibil de eleganţă. După minimalismul zonei superioare, aterizezi pe tunelul median unde găseşti toate butoanele, niciunul nu lipseşte. Ceva îmi spune că jumătate din licenţa de aviator o poţi lua dacă memorezi toate butoanele dintr-un Macan. Personal găsesc puţin cam aglomerată zona tunelului median, în condiţiile în care nu ai un spaţiu unde să îţi ”odihneşti” un telefon. Paradoxal, cu toată inflaţia de butoane, am resimţit nevoia de încă două – pentru a putea selecta următoarea melodie sau post de radio, ca pasager.

La nivelul calităţii interiorului... nu prea sunt reproşuri. Poate, pentru caracterul maşinii, scaunele sunt o idee cam tari, un Macan are pe lista de atribuţii nu doar meseria de ”maşină de zi cu zi”, ci şi pe cea de maşină de weekend şi vacanţă. La drum lung simţi nevoia unor scaune ceva mai moi. Dar avem o poziţie joasă la volan, cu evident ADN Porsche.

De ce Macan 2.0? Pentru că propulsorul cu patru cilindri în linie supraalimentat care dezvoltă 245 CP şi 370 Nm este tot ceea ce îţi doreşti în viaţa de zi cu zi. Pot fi voci care susţin că nu este în caracterul Porsche, că nu este atât de viril pe cât o cere logo de pe capotă. Să fim serioşi, vrei adrenalină, consulţi secţiunea 911 sau 718. Un propulsor care face echipă foarte bună cu unitatea PDK cu dublu ambreiaj şi 7 trepte. Motorul răspunde instantaneu, aduce la bordul acestui SUV compact ceva din parfumul unui hot hatch. Da, se simt cele 1.870 km, se simt când vorbim despre reprize de la 150 km/h în sus, dar până acolo Macan este sprinten. Cu alte cuvinte, nu cred că suferă nimeni pentru faptul că de la 150 km/h în sus maşina nu mai este atât de alertă la capitolul reprize. Ţinuta de drum? Diabolic de eficientă, categoric o referinţă în industria auto, şi să nu uităm că vorbim despre un SUV compact cu o masă de aproape 2 tone. Şi un stil sportiv de conducere, cu rulare la viteze ridicate ne-a afişat un consum mediu care a oscilat între 10 şi 12 litri, iarăşi o valoare bună.

Sunt modificări şi la nivelul şasiului. Braţele suspensiei faţă sunt din aluminiu acum, reducând momentul inerţial al componentelor punţii faţă. De aici rezultă şi o direcţie cu un răspuns mai bun. Mai adăugăm şi recalibrări ale modului de operare pentru Porsche Active Stability Management şi Porsche Torque Vectoring Plus. A fost modificată pedala de frână împreună cu legătura spre cilindrul receptor. Ansamblul este mai uşor cu 300 g şi asigură posibilitatea unei dozări mai intuitive a presiunii de frânare.

Fişă tehnică Porsche Macan 2.0

Motor – turbo, L4, 1.984 cmc, 245 CP@5.000-6.750 rpm, 370 Nm@1.600-4.500 rpm. / Transmisie – cutie automată PDK cu 7 trepte, tracţiune integrală permanenta / Performanţ­e – 225 km/h v. max, 0-100 km/h în 6,7 secunde / Portbagaj– 500 litri / Rezervor – 65 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.697/ 1.923/ 1.624, ampatament – 2.807/ Consum mediu declarat – 8,1 litri/ 100 km / Consum în test – 10,8 / Preţ­ de bază – 59.619 euro

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

1 Comentariu

alexx ionita
20.10.2019, 20:10:39

Consum real in Bucuresti ( viteza medie 25km/ora ) este 16 litri la suta. Poate fi EURO 10 ca tot polueaza mai mult decit Logan 1,5 litri diesel euro 4. Aviz D-na FIREA