Auto

articolul anterior articolul urmator

Test drive Renault Clio 1.2 TCe GT Line

0
15 Nov 2016 16:39:41
RSMAG
Renault
Clio 1.2 TCe GT Line
Renault Clio 1.2 TCe GT Line

Nu am cum să fiu obiectiv, atât de mult mi-a plăcut maşinuţa asta. Paradoxal, minusurile ei au menirea de a-i creşte şarmul, pentru că aşa suntem construiţi noi oamenii, visăm perfecţiunea, dar nu ne împăcăm cu ea... ne plictiseşte.

Şi după această picătură de filosofie ieftină, să vorbim despre acest Clio 1.2 TCe. Nu este o noutate în gamă, acest propulsor se află în ofertă din momentul lansării celei de a patra generaţii. Doar că, un doar relativ minor, acest propulsor a fost oferit doar cu unitatea EDC cu 6 trepte.

De acum, acest propulsor cu patru cilindri de 1.197 cmc supraalimentat, poate fi comandat cu o cutie manuală cu 6 trepte. Adică, cei 120 CP şi 205 Nn pot fi gestionaţi puţin altfel.

Dacă eşti suficient de curajos ca în 2016 să te gândeşti la o citadină de clasă mică cu motor pe benzină viril şi cutie manuală, înseamnă că pe undeva pe acolo este ascunsă şi pasiunea pentru condus.

Propulsorul are puterea de a te surprinde plăcut. Ciudat, descoperi o faţă mult mai agreabilă a acestui propulsor asociat cu o cutie manuală. Chiar dacă 120 CP şi 205 Nm nu par mult, nici Clio nu este o maşinuţă durdulie, are doar 1.090 kg, aşadar un sprint până la 100 km/h în 9 secunde şi o viteză maximă de 199 km/h fac din maşină un model cu ceva mai mult testosteron decât media.

Cutia manuală cu 6 trepte are ceva din unitatea de pe vechiul Clio RS, cel cu propulsor aspirat de 2 litri. O timonerie cu un plăcut feedback mecanic, cu o rezistenţă frumos calculată la plimbarea levierului prin grilă, o experienţă care îţi aduce aminte că la volan cândva se trăia, şi mai este posibil şi azi.

Un alt detaliu care contribuie din plin la experienţa senzaţională avută la bordul lui Clio 1.2 TCe GT Line este pedalierul. Frumos desenat, cu o pedală de frână poziţionată perfect ca distanţă de cea de acceleraţie pentru a executa un heel and toe perfect la fiecare retrogradare. Totul este ajutat şi de o dozare perfectă a tăriei pedalelor, dozarea forţei de frânare este intuitivă, iar aderenţa pe pedalierul cu inserţii de cauciuc este foarte bună.

Poate acest Clio 1.2 TCe nu m-ar fi cucerit într-atâta dacă nu ar fi venit şi cu pachetul GT Line. Şi nu mă refer la plusul estetic de la exterior, ci la ceea ce aduce la interior. Scaune sport frumos desenate, cu tapiţerie textilă, care oferă un excelent suport lateral. Scaune surprinzător de comode şi la drum lung. GT Line mai aduce la interior şi un volan sport, unul o idee mai gros, cu o priză foarte bună.

Până aici am enumerat ingredientele care fac din acest Clio o maşină pe care ar trebui, măcar, să o programezi la un test cu un dealer, dacă eşti interesat de aşa ceva. Noua generaţie Clio a bucurat încă de la lansare cu ţinuta de drum. În 2012, la primul test cu noua generaţie, remarcam plusul de precizie dat punţii faţă de un propulsor o idee mai greu. Plusul fiind în dreptul versiunii cu motorizare 1.5 dCi comparativ cu 0.9 TCe. Lucrurile stau la fel, propulsorul 1.2 TCe are acel plus minor de kilograme care să permită o apăsare mai mare pe puntea faţă, de aici atât o direcţie precisă cât şi punere eficient a puterii la sol. 

Restul materialului şi verdictul poate fi citit pe ww.rsmag.ro

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii