Test Drive Seat Leon FR 1.5 eTSI DSG

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Seat Leon FR

Noua generaţia a lui Seat Leon este deja prezentă în showroom-urile din ţară şi este una dintre cele mai importante lansări ale acestui an. Pentru primul test am ales versiunea FR, propulsată de motorul 1.5 eTSIde 150 CP, cuplat la o transmisie DSG.

Text: Dragoş Craiovan
Foto
: Mihai Dăscălescu

 

Construit pe platforma MQB Evo pe care o împarte cu frate său de concern Volkswagen Golf 8, noul Seat Leon este o apariţie spectaculoasă în segmentul compact pentru că are un design care nu poate trece neobservat, mai ales în versiunea FR, cu jantele opţionale de 18 inchi (621 euro).

Cu o siluetă sportivă, Leon este foarte bine pus vizual în valoare de noile blocuri optice, atât în partea din faţă, cât şi cea din spate. Farurile cu tehnologie full-LED sunt printre cele mai avansate din segment şi promit un nivel de luminozitate record, de 900 lumeni, faţă de media de 550 lumeni din clasă, totul datorându-se celor 22 de LED-uri individuale pentru fiecare far. În spate, spectaculosul stop care se întinde pe toată lăţimea maşinii are rolul unei adevărate semnături vizuale pentru că este unic în acest moment în segment.

La interior, Leon mizează pe foarte multă simplitate, multe dintre comenzile fizice fiind înlocuite de cele tactile pe ecranul central al sistemului multimedia (în versiunea de top are o diagonală de 10 inchi). Deşi sistemul multimedia este foarte bine pus la punct, cu o grafică plăcută şi o rapiditate corectă pentru anul 2020, integrarea comenzilor pentru climatizare sau pentru modurile de mers implică numeroase atingeri pentru a ajunge la anumite comenzi, iar asta necesită obişnuinţă. În rest, interfaţa multimedia este una originală, cu o dispunere logică a principalelor funcţii şi meniuri şi este foarte bine completată de instrumentarul de bord digital (10,25 inchi), capabil să redea o sumedenie de informaţii într-un mod practic şi uşor lizibil.

Cu o lungime de 4,36 metri, Leon este mai lung cu 86 mm faţă de generaţia anterioară, ampatamentul fiind şi el mărit cu 50 mm, ceea ce aduce beneficii clare în ceea ce priveşte spaţiul interior. Acesta trebuie lăudat, fiind printre cele mai mari din segment, mai ales în zona genunchilor pentru pasagerii din spate, în timp ce portbagajul se situează în media clasei, cu o valoare utilă de 380 de litri.

Video review

Însă, piesa de rezistenţă pentru versiunea FR este motorul 1.5 eTSI de 150 CP, ajutat de un mic motor electric pentru a genera o propulsie de tip mild-hibrid. Propulsorul turbo este extrem de elastic, ceea ce îl face plăcut la conducere şi poate genera acceleraţii rapide pentru acest palier de putere, fiind bine pus în valoare de cutia cu dublu ambreiaj şi 7 trepte, foarte rapidă şi parcă mai bine ca niciodată pusă la punct, fiind aproape lipsită de bruscări sau şocuri la viteze mici.

Rolul principal al micului motor electric este de a recupera şi furniza unei baterii energie electrică pentru a susţine funcţionarea sistemelor electrice în momentul în care motorul este oprit, ceea ce se întâmplă de fiecare dată când ridică piciorul de pe acceleraţie, în modurile Confort şi Normal. Trenul de rulare al versiunii pe care am testat-o este unul adaptiv, pe care trebuie să-l recomand pentru că oferă atât un comportament sportiv tipic pentru Leon, dar şi un nivel de confort ridicat atunci când se alege acest mod de rulare.

Pentru că piaţa cere soluţii de conectivitate din ce în ce mai avansate, Seat propune pentru Leon tot ceea ce are mai bun de oferit în acest segment. În primul rând trebuie să notăm existenţa conectivităţii Apple Car Play printr-un protocol wireless, pe care puţine alte maşină îl oferă (acesta urmând a fi activat ulterior printr-un update de soft). Android Auto este şi el disponibil, însă doar prin conexiune cu cablu.

Prin intermediul unui eSIM integrat, Leon este mereu conectat online şi poate fi controlat prin intermediul unei aplicaţii de pe telefonul mobil. Aceasta permite funcţii precum localizare, închidere şi deschidere a uşilor, aprinderea luminilor sau activarea claxonului.

 

Fişă tehnică – Seat Leon FR 1.5 eTSI DSG

Motor – turbo, benzină, L4, 1498 cmc, 150 CP@5000-6000 rpm, 250 Nm@1500-3500 rpm / Transmisie – cutie automată cu dublu ambreiaj cu 7 trepte, tracţiune faţă / Performanţe – 221 km/h v. max, 0-100 km/h în 8,4 secunde / Portbagaj – 380 litri / Rezervor – 50 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4368/1800/1456, ampatament (mm) – 2686 / Consum mediu declarat – 5,6 l/100 km / Preţ de bază (euro cu TVA) – de la 24.421

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite