Test drive Porsche 718 Cayman GTS 4.0

0
Publicat:
Ultima actualizare:
718 Cayman GTS

718 Cayman GTS 4.0 este un model eveniment în gama Porsche. Este atât de bun încât aduce puţină umbră în dreptul legendarului 911 Carrera. Care sunt atuurile sale?

Din istoria recentă Porsche, pentru mine, cel mai special model va rămâne GT3. RS 4.0. Evident, nu m-am întâlnit cu acest model, dar cred în verdictul unor colegi de breaslă de afară.

Dar uite că s-a întâmplat să ajung faţă în faţă cu Porsche 718 Cayman GTS 4.0 pe Silesia Ring.

Motor

Pentru istorie, acest propulsor cu 6 cilindri de 4 litri aspirat nu are nicio legătură cu propulsorul din 997.2 GT3 RS 4.0. Cei de la Porsche au declarat că acel motor a fost cel mai scump motor instalat de ei într-un model de stradă. Un motor care a folosit arborele cotit de la propulsorul versiuni de competiţie RSR, rămâne unul din cele mai puternice propulsoarele natural aspirat cu o putere pe litru de 123,25 CP. Şi gata cu omagiul meu pentru acel propulsor şi model.

Noul 4 litri dezvoltat pentru GTS 4.0 şi GT4 este derivat din propulsorul ultimei generaţii Porsche 911 Carrera S(992), nume de cod 9A2 Evo. Deşi s-a pornit de la propulsorul supraalimentat cu 6 cilindri de 3 litri, s-a ajuns la un propulsor aproape nou.

Noul motor a debutat pe 718 GT4, şi mai apoi, într-o versiune uşor detunată, a fost introdus pe 718 GTS 4.0. Ce înseamnă detunat? Păi în pântecele lui GT4 dezvoltă 420 CP, în declinarea GTS 4.0 mai puţin cu 20 CP. Cuplu motor are aceeaşi valoare – 420 Nm. 

O galerie foto generoasă şi testul complet cu Porsche 718 Cayman GTS 4.0 poate fi citit pe ADEVARUL AUTO

718 Cayman GTS
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite