Test cu gama electrică Ford: Focus electric, C-Max Energi şi Fusion (Mondeo) hibrid

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ford Focus Electric
Ford Focus Electric

AutoReport.ro a ajuns la Frankfurt pentru a testa trei autoturisme eco ce vor schimba total gama Ford. Electrificarea tinde să devină dintr-un trend o necesitate pentru producătorii auto. De aceea toţi se străduiesc să aducă în gamă şi vehicule cu lanţuri cinematice alternative.

Din oferta de modele primul care ne-a atras atenţia a fost compacta Focus, venită într-o variantă full-electric. Ford Focus este cel mai important dintre ele şi pentru că îl vom vedea cel mai curând pe piaţa europeană.

Celelalte două modele sunt deja comercializate pe piaţa americană şi îşi vor face loc pe piaţa europeană. C-Max plug-in hybrid şi Fusion hibrid reprezintă alternative foarte bune la variantele de motorizări actuale. Totodată acest teste este foarte important deoarece reprezintă un prim contact cu ceea ce va fiu viitoarea generaţie europeană a Ford Mondeo, Ford Fusion fiind numele modelului geamăn din SUA.

După cum vă spuneam, am pornit în primul test în compania compactei electrice Focus. Modelul ţinteşte modele precum Nissan Leaf, dar şi tripleta de vehicule concepută de Mitsubishi şi comercializată împreună cu PSA (i-Miev şi celelalte modele).

Ford Focus Electric

Dacă vorbim de construirea unei maşini electrice, există anumite avantaje când porneşti un model de la zero. Pe de altă parte, la Focus am reîntâlnit caracteristici care ne plac la variantele de propulsive clasică, deci şi faptul că maşina este familiar aduce avantaje demne de luat în seamă.

Prima maşină electrificată a Ford primeşte un motor care oferă 145 CP şi un pachet de baterii litiu-ion de 23 kWh. Focus Electric poate ajunge la o viteză de 137 km/h. În condiţii de condus economic, autonomia poate ajunge la 162 km. Încărcarea completă se face în 3-4 ore. Argumente suficiente pentru a lua o maşină electrică. Ca bonus primeşti un sunet plăcut la rularea pe asfalt, maşina fiind perfect silenţioasă.

La capitolul design au fost introduse elemente foarte discrete care ne arată că suntem într-o altă variantă Focus. Interiorul este neschimbat. Singurul lucru care poate deranja este portbagajul mai mic. Ford Focus este cea mai sprintenă maşină dintre cele trei.

Ford C-Max Energi
Ford C-Max reprezintă o alternativă interesantă. Este un vehicul de familie cu care poţi merge exclusiv în mod electric la lucru (prin oraş) dar o poţi folosi şi ca maşină de vacanţă pe distanţe lungi datorită motorului termic. Acesta este primul plug-in hybrid produs de Ford.

Are un acumulator de 7,6 kWh care poate fi încărcat în 2 ore şi jumătate. Când este încărcată, maşina poate rula în modul electric peste 30 km. Împreună cu combustibilul din rezervor, maşina de familie are o autonomie combinată de 998 km. Lanţul cinematic oferă o putere combinată de 195 CP.

Monovolumul este mai mult decât un hibrid obişnuit, în interior poţi alege între trei stiluri de conducere diferite dintr-un buton EV Mode de pe consola central. Modelul un interior spaţios şi cu spaţii de stocare destul de ingenioase.

În ceea ce priveşte comportamentul dinamic, C-Max Energi pare mai stabil decât varianta clasică a monovolumului. Direcţia este precisă, frânarea promptă. Doar la aceeleraţie simţim un delay, dar este acelaşi pe care l-am întâlnit şi la celelelalte vehicule plug-in hibrid.

Fusion Hybrid

Testul cu Ford Fusion a fost pentru noi cel mai important, deoarece am avut ocazia să conducem în premieră viitoarea variantă Mondeo. Spunem acest lucru, deoarece Mondeo destinat pieţei europene şi încă nelansat este aceeaşi maşină cu acest Fusion.

Am regăsit un sedan high-tech, spaţios şi cu un design atrăgător. Grila inspirată de Aston Martin, dar şi blocurile optice faţă creează un look unic în segment. În acelaşi timp, noua generaţie ne lasă impresia că a crescut în dimensiuni.

De la Ford Fusion aşteptăm un salt la materialele de interior faţă de ceea ce am văzut la varianta americană. Asta dacă maşina va trebui să se bată şi cu concurente din segmentul premium.

Sub caroserie regăsim un motor de 2 litri şi 4 cilindri cu ciclu Atkinson care produce 141 CP. Un acumulator litiu-ion de 35 kW şi 1.4 kWh stochează energia electrică. Motorul electric oferă 118 CP. Cu toate acestea, motoarele oferă o putere combinată de doar 188 CP. Energia electrică este folosită doar pentru boost de putere dar şi conducere la viteze foarte mici.

Motorul cu combustie internă preia controlul la viteze mai mari şi reîncarcă bateria în timpul în care conduci. Fusion Nybrid are o transmisie variabilă continuă. Se manevrează foarte uşor, direcţia fiind foarte precisă.

Interesantă şi utilă este interfaţa Ford MyTouch de pe consola centrală. Pe instrumentarul de bord avem un vitezometru central şi două compartimente care afişează toate informaţiile esenţiale despre funcţionarea sedanului.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite