Un ARO care i-a aparţinut lui Ceauşescu, scos la licitaţie: cât speră proprietarul să ia pe modelul 246 B 01 PCR -VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Preţul de vânzare la care a ajuns momentan ARO 246 este de 30.000 de euro
Preţul de vânzare la care a ajuns momentan ARO 246 este de 30.000 de euro

Un colecţionar vinde în regim de licitaţie una dintre cele trei maşini ARO pe care le deţine şi care au făcut parte din flota auto folosită de Nicolae Ceauşescu. Ofertele primite până acum pentru modelul 246, produs de ARO în 1987, au depăşit 30.000 de euro, ne-a declarat persoana care intermediază vânzarea. Aceasta a precizat că un alt model care i-a aparţinut lui Ceauşescu, vândut în Bulgaria, a fost achiziţionat cu o sumă record.

Preţul de vânzare la care a ajuns momentan proprietarul maşinii ARO 246 este de 30.000 de euro, dar persoana din Curtea de Argeş care intermediază vânzarea automobilului ne-a precizată că licitaţia a început de la 1 euro, apoi a crescut în funcţie de cât au oferit cei interesaţi să achiziţioneze modelul 246.

„Nu este maşina mea, ci a unui om cu bani care are trei bucăţi, din care vrea să vândă una singură. Celelalte două sunt tot model 246. Nu pot să vă spun despre cine este vorba. Din câte ştiu, Ceauşescu a avut cinci maşini cu care mergea. Una este, din câte îmi amintesc, pe la Radu Mazăre, iar cea de-a cincea este prin Bulgaria. La început, maşina am pus-o în vânzare cu 1 euro, apoi ni s-au oferit 15.000, 17.000, 20.000. Am ajuns acum la puţin peste 30.000 şi aşteptăm să vedem ce ni se oferă peste această sumă”, ne-a explicat intermediarul.  

Acesta nu ştie cu cât ar putea să se vândă în România o astfel de maşină, dar proprietarul s-a informat în acest sens:

Din câte am înţeles, persoana care are cele trei maşini a vorbit în Bulgaria şi i s-a spus că cea de acolo s-ar fi vândut cu 80.000 de euro. Nu cred că se va duce preţul chiar spre atâta, dar să sperăm. Din actul de proprietate se vede că primul proprietar a fost Ministerul de Interne, sau SRI, cum se numea pe atunci. Apoi, proprietarul este persoană fizică. Numerele de înmatriculare le-a pus proprietarul actual. Însă colecţionarii care m-au sunat şi cu care am vorbit ştiau deja totul despre maşină, nu mai era nevoie să dau şi alte detalii. Ştiau că a fost numai un anumit număr de bucăţi, cu care erau plimbaţi şi Gorbaciov şi alţii când veneau pe aici, a detaliat intermediarul

Iată care sunt datele maşinii, aşa cum figurează pe site-ul unde a fost postat anunţul:

Marcă şi Model: Aro 246
An fabricatie: 1987
Combustibil Benzina
Cutie de viteză: Manuală
Caroserie: Off-road
Capacitate cilindrică: (CMC) 2500
Tracţiune: 4X4
Timbru de mediu plătit: Nu
Înmatriculat: Da
Primul proprietar: Da
Fără accident: Da
Culoare: Albastru
Ţara de origine: Ro

Conform 4tuning.ro, la sfârşitul anilor '70, ARO a transformat un model 240 în ceea ce s-a numit ulterior 304. Un ARO-limuzină, mai lung, dotat cu cele mai bune opţiuni ale vremii. ARO 304 a fost fabricat în şase exemplare între 1977 şi 1988, 4 autoturisme identice şi unul singur decapotabil. Maşinile aveau motor de 2.5 litri pe benzină, care producea în jur de 90 cp şi exclusiv tracţiune spate. Caroseria modelelor ARO 304/306 avea o arhitectură cu patru portiere, cele din spate fiind realizate artizanal pe baza celor frontale, iar geamurile acestora erau fixe. Ampatamentul era alungit semnificativ comparativ cu seria 243/244, iar plafonul a fost înălţat pentru a permite un acces îmbunătăţit şi mai mult spaţiu interior. Pielea de culoare maro-coniac îmbrăca întreg habitaclul – bord, feţe de uşi, scaune, banchetă şi strapontine. Acestea din urmă erau montate pe lateralele portbagajului şi erau ocupate de gărzile de corp ai preşedintelui. Podeaua a fost acoperită complet cu o mochetă groasă, iar uşile spate încorporau suporţi care acopereau treptele de acces. 

aro
aro
aro
aro
aro
aro

Nicoale Ceuşescu, un admirator al mărcii Aro FOTO fiat.3xforum.ro

aro

Ceauşescu, în vizită la Aro, în 1976 FOTO fiat.3xforum.ro

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite