Rafinament londonez cu tul, pene, paiete şi costume impecabile

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Getty Images
FOTO Getty Images

Săptămâna Modei de la Londra a debutat sub semnul Brexitului, care ar putea contabiliza pierderi de peste un miliard de lire sterline pentru industria modei, în lipsa unui acord de ieşire din UE a Marii Britanii, şi a continuat cu demonstraţiile de stradă ale grupului Climate Protest, prin care s-a atras atenţia asupra contribuţiei negative a industriei de fashion la criza ecologică.

 Dincolo de atmosfera tensionată, designerii au etalat colecţii de o eleganţă aparte, tulul, penele şi materialele glam, cu paiete sau în nuanţe metalizate, anunţând un sezon de primăvară-vară menit să distragă atenţia de la problemele cotidiene

Un cadru agitat, marcat de atenţionarea venită din partea preşedintei Consiliului Britanic de Modă, Stephanie Phair, legată de efectele Brexitului asupra domeniului fashion, a caracterizat Săptămâna Modei de la Londra. Starea de tensiune a sporit odată cu mesajele strigate în stradă de ecologiştii îngrijoraţi de modul în care industria modei contribuie la schimbările climatice dramatice din ultimii ani. Deşi s-ar putea crede că designerii trăiesc în lumea lor, departe de toate aceste realităţi, adevărul este că aceştia sunt sensibili la problemele din jur şi, pe cât le stă în putere, încearcă să ofere momente de alinare prin hainele pe care le creează sau să includă trimiteri evidente sau subtile la încercările prin care trecem la nivel global. 

Eşarfe şi pardesie regândite

Drept dovadă, creatorul de modă Riccardo Tisci a conturat o colecţie intitulată „Evoluţie“, temă care se referă nu numai la modul în care brandul Burberry a crescut şi s-a schimbat de la momentul apariţiei sale, în epoca victoriană, când a fost pus pe picioare de Thomas Burberry, ci şi la momentul de transformare prin care Marea Britanie este dispusă să treacă odată cu anunţarea Brexitului. Tisci a ales să pună accent pe caracteristicile rafinate şi relaxate ale Burberry, redate prin realizarea costumelor monocrome, în nuanţe de gri sau bej, prin modul în care a înglobat eşarfele, reprezentative pentru Burberry, în completarea rochiilor şi a bluzelor, dar şi prin reconstrucţia pardesielor emblematice pentru casa de modă, purtate cu fuste mini. Ţinutele de seară au primit o alură extravagantă prin adăugarea din abundenţă a penelor de struţ.

Complexitatea unei haine simple

Săptămâna Modei de la Londra

De la stânga la dreapta: rochie lungă, conică, cu mănuşi şi pălărie cu boruri mari, de la Emilia Wickstead; rochie lungă, cu paiete, de la Halpern;  rochie din tul peste fusta jupă, de la Moly Goddard; rochie cu accente negre, din paiete, de la Emilia Wickstead FOTO Profimedia

O altă colecţie foarte aşteptată de criticii de modă a fost cea semnată Victoria Beckham, a cărei linie principală a fost, de asemenea, rafinamentul oferit de simplitatea croielilor. Colecţia a avut la bază cultura muzicală şi cinematografică a anilor ʼ70, după cum a declarat creatoarea de modă pentru revista „Vogue“, ediţia britanică.

Îmi place stricteţea unui costum bărbătesc atunci când este combinat cu o rochie fluidă, largă“, a explicat aceasta compleurile cu fustă şi sacou, de exemplu, sau cele cu rochii, amintind cumva de „ţinuta corectă a unei secretare din perioada anilor ʼ70“, aşa cum a observat pentru „Vogue“, editorul de modă Anders Christian Madsen. Dincolo de seriozitatea costumelor, rochiile comode, lungi şi foarte largi, în culori puternice, de la mov la verde intens, au fost petele de culoare necesare pentru a recrea atmosfera zilelor de primăvară.

Rejina Pyo, una dintre creatoarele de modă care a devenit rapid preferata publicului pasionat de modă, dar şi a criticilor din domeniu, este apreciată pentru flerul cu care creează ţinute ce sunt rapid preluate în moda străzii. Costumele în stilul anilor ʼ40, cu pantaloni capri, piesele în carouri şi fustele midi, pălăriile cu boruri mari şi lăsate (wizard style), sunt nu numai comode, ci au şi darul de a te face să te simţi deosebită, chiar dacă porţi haine ideale pentru alergătura zilnică, fără detalii inutile, pur decorative.

Glamour hollywoodian

Roland Mouret, pe de altă parte, a dorit în primul rând să mai spele din păcatele industriei modei în ceea ce priveşte poluarea mediului şi a anunţat realizarea, în parteneriat cu compania Arch&Hook, a unui umeraş modular făcut întregime din plastic recuperat din oceanele lumii. Dincolo de acest moment dedicat mediului înconjurător, un subiect „fierbinte“ al actualităţilor, Mouret s-a axat în colecţia sa pe ţinutele de seară, în care paietele au ocupat un loc central. Fie că a fost vorba de fuste lungi, strălucitoare, de rochii sau topuri cu sclipiri metalice, acestea nu au intrat în zona extravagantului, ci efectul a fost domolit prin completarea cu pantofi simpli, cu toc nu foarte înalt, ori cu bluze în culori neutre, coafuri simple etc. Bluzele şi rochiile cu o mânecă lungă şi una scurtă au fost piesele ieşite din comun ale colecţiei. Designerul a anunţat cu ocazia prezentării că, pe 3 octombrie, va avea loc o vânzare în scop caritabil a pantofilor prezentaţi pe catwalk, iar fondurile vor fi donate unei fundaţii care ajută bolnavii de cancer. „Pur şi simplu nu putem merge mai departe fără să arătăm generozitate, fără să arătăm că ne pasă sau că suntem conştienţi de ceea ce se întâmplă în lumea care ne înconjoară“, a declarat Mouret, citat de revista „Vogue“.

Emilia Wickstead a mărturisit că şi-a inspirat colecţia din nuvela „Little Women“, publicată de scriitoarea americană Louisa May Alcott, evocată prin intermediul gulerelor cu dantelă, fustelor şi rochiilor cu crinolină. Designerul a folosit intens şi imaginea cinematografică a povestirii ecranizate, prin urmare multe dintre creaţiile sale au avut un aer romantic, hollywoodian, de la costumele cu fuste lungi, conice, cu mănuşi lungi până la umăr şi pălării cu borul acoperind discret faţa şi până la rochiile de un roşu incandescent, cu detalii negre din paiete.

De la stânga la dreapta: rochie cu pene de struţ, de la Burberry; rochie mov, din material fluid, de la Victoria Beckham; outfit cu pălărie wizzard de la Rejina Pyo; costum masculin, cu cămaşă cu volane, de la Victoria Beckham FOTO Profimedia

Săptămâna Modei de la Londra

Party în culori metalizate 

Halpern, încă un designer îndrăgostit de paiete şi culori metalizate, a imaginat colecţia ideală pentru petreceri. Rochiile de seară voluminoase şi cele mini în nuanţe metalizate, rochiile lungi cu paiete, dar şi imprimeurile colorate au avut drept scop să atragă atenţia şi să bucure ochiul. De altfel, colecţia a fost un tribut adus musicalului „Funny Girl“, cu actriţa Barbara Streisand în rolul principal, ceea ce explică viziunea „jucăuşă“ a directorului de creaţie. Pregătit de petrecere a fost şi brandul 16Arlington, care a mizat pe fascinantul stil al starului pop italian din anii ʼ60 , Raffaella Carrá. Penele colorate, rochiile cocon, paietele şi printurile psihedelice au fost etalate de modelele care au pus în scenă un disco party în toată regula, nicidecum o defilare clasică pe catwalk.

Periplul printre tendinţele sezonului de primăvară-vară 2020 nu putea să se închie fără unul dintre materialele devenite obsesia ultimelor sezoane în rândul designerilor, mai exact tulul. Molly Goddard a combinat rochiile ample din mai multe straturi de tul cu pantofi cu talpa joasă sau cu cizme din piele. Rochiile din tul transparent pot fi purtate şi cu jupe pe dedesubt sau cu rochii din materiale pline, pentru a nu lăsa nimic la vedere.

Magazin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite