Ranra este câştigătorul Sustainability Award în cadrul Copenhagen Fashion Week FOTO

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sursă foto: Lasse Bak Mejlvang / Credits Zalando SE
Sursă foto: Lasse Bak Mejlvang / Credits Zalando SE

Zalando Sustainability Award îşi propune să încurajeze brandurile de fashion să utilizeze abordări alternative când vine vorba de design şi producţie, pentru a contribui la o industrie mai responsabilă şi mai puţin dăunătoare mediului.

Colecţia unisex Ranra s-a axat pe conceptul de longevitate şi a utilizat tehnici inovatoare când vine vorba de materiale şi vopsire, pentru a realiza un show plin de culoare. Ranra şi Zalando vor crea o colecţie exclusivă, menită să inoveze şi să promoveze idei pentru un design mai sustenabil.

Zalando, una dintre cele mai importante platforme online de fashion şi lifestyle din Europa, anunţă astăzi cel de-al patrulea câştigător al Zalando Sustainability Award în parteneriat cu Copenhagen Fashion Week: Ranra. Brandul a impresionat în mod special juriul prin mixul neaşteptat de culori şi texturi de pe podium, mai rar întâlnit în alte colecţii axate pe sustenabilitate, ieşind astfel în evidenţă. Membrii juriului au apreciat felul în care brandul a creat colecţia pornind de la ideea de longevitate, majoritatea articolelor fiind adaptabile şi versatile. Este cea de-a patra ediţie a parteneriatului strategic lansat în urmă cu trei ani de Zalando şi Copenhagen Fashion Week, în  scopul creării unei industrii fashion mai responsabile şi susţinerii strategiei Zalando, do.MORE. Zalando Sustainability Award îşi propune să încurajeze brandurile de fashion să utilizeze alternative mai sustenabile şi să aplice strategii ce contribuie la un viitor mai puţin dăunător. 

Conform juriului, colecţia prezentată în cadrul Copenhagen Fashion Week a scos în evidenţă lanţul de aprovizionare localizat al brandului, toate materialele provenind de la un furnizor italian. Combinaţia de materiale şi texturi a fost una neaşteptată, reunind astfel pe podium doar piese statement. Ranra va primi un premiul de 20.000 de euro şi un parteneriat Zalando, pentru a crea o colecţie exclusivă şi a dezvolta soluţii sustenabile atunci când vine vorba de design şi materiale, procese de producţie, tehnologie şi trasabilitate. Zalando va pune la dispoziţia celor peste 49 de milioane de clienţi din 25 de pieţe europene, o mare parte a colecţiei prezentate în cadrul Copenhagen Fashion Week.

Ranra - sursa foto Lasse Bak Mejlvang

Alice Marshall, Buying Director Womens Apparel la Zalando şi membru al juriului Zalando Sustainability Award spune: „Suntem încântaţi să anunţăm al patrulea câştigător al Zalando Sustainability Award la Copenhagen Fashion Week SS23, Ranra. Eu şi ceilalţi membrii ai juriului am fost impresionaţi de utilizarea deosebită a culorilor, dar şi a materialelor pentru piesele prezentate. Iar faptul că este o colecţie unisex, o face cu atât mai interesantă şi inclusivă pentru clienţii noştri. Ne bucurăm că vom avea ocazia de a crea alături de Ranra o colecţie capsulă, ce promovează inovaţiile şi noutăţile pe care clienţii Zalando le caută. 

Fondatorii RANRA, Arnar Mar Jonsson şi Luke Stevens, declară:

„Înseamnă enorm pentru noi să ne vedem munca recunoscută printr-un premiu atât de important. Încă de la început, ne-am dorit să creăm un brand care să aibă un impact asupra felului în care are loc producţia în industria fashion; intervenind când vine vorba de metodele actuale de lucru şi adaptând abordările tradiţionale, ce oferă soluţii mai sustenabile provocărilor cu care se confruntă industria în prezent. Câştigarea acestui premiu este un pas imens în continuarea definirii traseului nostru. Mai mult decât oricând, ne simţim motivaţi să împingem limitele designului de îmbrăcăminte şi felului în care definim sustenabilitatea.”

Membra juriului, Cecilie Thorsmark CEO, Copenhagen Fashion Week spune „Mă bucur să colaborez cu Zalando şi anul acesta în cadrul Copenhagen Fashion Week, având în vedere că Zalando Sustainability Award promovează în mod activ schimbarea pozitivă în industria fashion. Ca membră a juriului, am avut ocazia să iau parte la evaluarea a numeroase branduri inovatoare, care caută şi implementează abordări mai sustenabile, contribuind astfel la o industrie fashion mai responsabilă. Odată cu desemnarea RANRA drept câştigător al acestei ediţii, sărbătorim abordarea continuă şi susţinută a brandului de combinare a eforturilor ce ţin de sustenabilitate cu idei inovatoare, care duc la realizarea unor creaţii excepţionale. Viziunea lor experimentală când vine vorba de domeniul sustenabilităţii este o adevărată sursă de inspiraţie.”

Celelalte două branduri finaliste, RÆBURN şi MWORKS, au fost apreciate de juriu drept inovatoare atunci când vine vorba de sustenabilitate, colecţiile lor SS23 fiind o sursă de inspiraţie pentru viitorul industriei fashion.

Colecţiile finaliştilor Zalando Sustainability Award au fost prezentate în cadrul Copenhagen Fashion Week’s Pressen în perioada 9 - 12 august 2022. Colecţiile au fost de asemenea expuse pe platforma Zalando Greenhouse, un showroom digital ce le permite clienţilor din întreaga lume să urmărească online prezentările. În cadrul Greenhouse vor putea fi urmărite şi alte tipuri de conţinut exclusiv, cum ar fi discuţia ce a avut loc miercuri, 10 august - „De ce este nevoie pentru o industrie fashion circulară” (găzduită de Lucy Maguire, editor trenduri al Vogue Business, şi avându-i ca invitaţi pe Laura Coppen, director pentru circularitate al Zalando,  Andrea Baldo, CEO Ganni şi Anna Vilén, director de comunicare al proiectului inovator SipTex al Sysav).   

Ranra - sursa foto Lasse Bak Mejlvang

Despre Zalando

Zalando este una dintre principalele platforme de fashion şi lifestyle online din Europa. Fondată la Berlin în 2008, compania oferă o gamă largă de articole de îmbrăcăminte, încălţăminte, accesorii şi beauty, celor peste 49 de milioane de clienţi activi din 25 de ţări. Selecţia de branduri internaţionale include atât nume cunoscute la nivel global, cât şi mărci locale. Zalando este o platformă integrată, ce oferă inspiraţie, inovaţie şi interacţiune când vine vorba de domeniul fashion. Suntem totodată o companie de top axată pe tehnologie, aşadar ne străduim să oferim soluţii digitale pentru fiecare aspect al procesului şi pentru toţi cei implicaţi: de la clienţi, la parteneri, la colaboratorii importanţi ce fac parte din povestea Zalando. Ne dorim să fim un punct de referinţă în fashion, dar şi o platformă sustenabilă, cu impact net pozitiv asupra oamenilor şi planetei. 

Despre Copenhagen Fashion Week

Copenhagen Fashion Week este cea mai mare săptămână a modei din regiunea nordică şi se desfăşoară de două ori pe an, în ianuarie/februarie şi august. În fiecare sezon, Copenhagen Fashion Week reuneşte presă internaţională de top, cumpărători şi lideri din industrie din reţeaua sa globală, în cadrul a trei zile de prezentări şi evenimente, alături de cele două expoziţii comerciale CIFF şi Revolver. Sustenabilitatea este punctul central al Copenhagen Fashion Week, care îşi propune să ia măsuri semnificative pentru a inspira şi încuraja industria să facă paşi către o schimbare pozitivă şi responsabilă. În ianuarie 2020, Copenhagen Fashion Week a dezvăluit un plan ambiţios de acţiune pentru sustenabilitate pe trei ani, prezentând un sistem inovator de cerinţe minime pe care brandurile trebuie să le respecte pentru a lua parte la programul oficial începând cu 2023.

Despre finaliştii Zalando Sustainability Award SS23

RANRA 

RANRA este un studio de design cu sedii în Londra şi Reykjavik, specializat în piese outerwear multisezon, create atât pentru mediul urban, cât şi pentru natură. Studioul de producţie este în Italia şi foloseşte materiale orientate spre performanţă şi mai sustenabile, realizate folosind un mix de tehnici inspirate de articole sportive, alături de metode artizanale de pictură manuală. Anterior numele acestora era Arnar Mar Jonsson.

MWORKS 

MWORKS este un brand-laborator din Paris, care combină îmbrăcămintea şi proiectele artistice, folosind şi promovând soluţii şi inovaţii, din Europa. Conceptul brandului a fost gândit sub forma unui hub în care artiştii, experţii, producătorii şi artizanii sunt invitaţi să colaboreze şi să îşi aducă la un loc viziunile şi ideile. Într-un exemplu de gândire colectivă, brandul încearcă să creeze şi să propună un fashion axat pe sustenabilitate, şi susţinere atât a prezentului, cât şi a viitorului. 

RÆBURN

Christopher Raeburn a creat brandul cu acelaşi nume, pornind de la idea de fashion responsabil şi inteligent pentru un public global. Viziunea RÆBURN îşi propune să susţină reutilizarea surplusului de materiale şi îmbrăcăminte, pentru a crea piese unice şi practice. În plus, prin intermediul spiritului colaborativ, le conferă produselor de lux, realizate cu atenţie la detalii şi câştigătoare a numeroase premii, integritate şi scop. Această abordare inovatoare, în care există un echilibru neaşteptat între concept de top, accesibilitate şi uşurinţa purtării este aplicată produselor pentru bărbaţi, femei, precum şi pieselor de voiaj şi accesoriilor. Prin intermediul RÆBURN Lab, laboratorul situat în East London, RÆBURN poate fi prezent în cele mai importante magazine, dar şi în presa de specialitate, din întreaga din lume. Christopher a câştigat Fashion Award în 2020, fiind selectat ca membru de onoare în categorie Environment. Premiul îi sărbătoreşte pe cei de au creat o schimbare pozitivă în industria fashion, aceştia fiind aleşi de 800 membri importanţi ai domeniului. 

Membrii juriului Zalando Sustainability Award SS23:

Cecilie Thorsmark - CEO Copenhagen Fashion Week 

Kate Heiny - Director pentru sustenabilitate al Zalando 

Alice Marshall - Buying Director Womens Apparel at Zalando

Arizona Muse - Model, activist de mediu şi consultant pentru sustenabilitate 

Dio Kurazawa - Consilier pentru sustenabilitate şi brand 

Emily Chan - Editor sustenabilitate, VOGUE 

Magazin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite