Săptămâna Modei de la Milano: ţinute sexy, dar nu agresive

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Creaţiile prezentate la Săptămâna Modei de la Milano au adus mult aşteptatul plus de senzualitate tendinţelor din sezonul de primăvară-vară 2015, faţă de ceea ce au propus designerii pe podiumurile de la New York şi Londra.

Maeştrii modei italiene şi-au pus amprenta inconfundabilă asupra tendinţelor pentru sezonul de primăvară-vară al anului viitor. Între 17 şi 23 septembrie, cât a durat Săptămâna Modei la Milano, numele mari ale industriei au încercat să aducă un suflu nou în moda internaţio-nală. Infuzia de sânge proaspăt cerută încă de la începutul acestui an de critici de modă renumiţi, printre care editorul internaţional al revistei „Vogue“, Suzy Menkes, dar şi Alexander Fury, editor de modă al publicaţiei britanice „The Independent“, s-a observat în efortul legendarului Giorgio Armani. Acesta a supervizat prezentarea tânărului designer de origine greacă Angelos Bratis, eveniment care a avut loc chiar la Teatrul Armani, pe Via Bergognone din Milano. Iar susţinerea sa a dat roade, după cum a comentat Armani analizând creaţiile protejatului său.

Bratis a adus în secolul al XXI-lea  faldurile togilor greceşti, simplitatea liniilor fiind completată de culori dispuse aproape geometric pe suprafaţa materialelor. Rochiile drapate, croite din materiale fluide, au fost accesorizate cu amulete, coliere şi brăţări supradimensionate realizate din materiale în tonuri pale. „Nu sunt un minimalist, mai degrabă purist (n.r. – curent în artă care presupune eliminarea acelor elemente considerate inutile)“, a precizat Bratis în culisele show-ului său, mărturisind că a fost inspirat de picturile artistului grec Yiannis Moralis, pline de senzualitate, aproape sexuale.  

image

Rochie Angelos Bratis

Eleganţă şi comoditate în stil Armani

Eleganţa şi senzualitatea s-au regăsit şi în prezentarea Armani, intitulată „Sand“ („Nisip“), pe fundal rulând imagini din filmul „Marea frumuseţe“/„La grande bellezza“, înfăţişând plajele superbe din Sicilia. Ţinutele diafane, de inspiraţie safari, au părut că plutesc pe podium, în nuanţe pale de crem, albastru deschis, roz fanat sau gri, în degrade. Nu au lipsit imprimeurile leopard sau zebră, dar nici jachetele croite impecabil. Pantofii modelelor au părut un hibrid între pantoful clasic bărbătesc şi cel sport, o îngemănare reuşită a eleganţei şi comodităţii care au caracterizat colecţia Armani.

image

Costum Armani

Pasional şi vibrant a fost însă show-ul casei Dolce & Gabbana. Roşul intens a inundat nu doar podiumul pe care au defilat manechinele, ci şi creaţiile presărate cu detalii amintind de ornamentaţia bogată a costumelor de toreador. Colecţia „închinată iubirii“, aşa cum a ţinut Stefano Gabbana să sublinieze înainte de prezentare, a fost centrată pe dantela neagră, broderiile florale complexe şi aplicaţiile de cristale colorate.

Ţinutele au adus un tribut anticelor influenţe spaniole din sudul Italiei şi din Sicilia: cocuri austere, brâuri, rochii stil flamenco presărate cu buline, până şi pantofii care duc cu gândul la sandalele dansatoarelor de flamenco au reînviat spiritul femeii latine. Pantalonii scurţi cu talie înaltă, uşor bufanţi, jachetele care se opresc în talie, după tiparul celor purtate de matadori, fustele mini, bluzele şi rochiile transparente au conturat imaginea unei femei conştiente de puterea sa de seducţie. Însă ceva a lipsit pentru ca spectacolul să fie complet, în opinia criticului de modă Suzy Menkes.

„Totul a fost extrem de frumos. Este greu să nu-ţi placă dantela, pietrele şi florile atunci când totul este executat atât de unitar, dar ar fi fost interesant să vedem că D&G se poate dezvolta şi spre alte direcţii decât cele strict tematice, chiar dacă a dovedit că stăpâneşte foarte bine această zonă“, a punctat Menkes.

image

Pantofi D&G

Conspiraţia hippy

Colecţia Pucci, realizată de directorul creativ Peter Dundas, le-a rezervat celor prezenţi o reîntoarcere în timp, la finalul anilor ’60 - începutul anilor ’70, cu puternice influenţe hippy. Pielea întoarsă, pantalonii evazaţi, franjurile, sacourile cambrate şi chiar vestele purtate direct peste sutien, rochiile lungi, în stil gipsy, iile, nelipsitele combinaţii de culori puternice şi explozia de imprimeuri florale au format un ansamblu aplaudat la scenă deschisă inclusiv de critici.

image

Rochie Pucci

„Nu ştiu dacă şi moda de la Milano conspiră în favoarea acestui trend, însă este evident că stilul anilor ’70 se află pe agenda verii viitoare“, a subliniat Suzy Menkes pentru „Vogue“ insistenţa cu care unii dintre cei mai importanţi designeri din lume s-au raportat la era „flower power“, printre care şi Veronica Etro, designerul colecţiei Etro.

image

Rochie Etro

„Hippy de lux“ au fost catalogate creaţiile Etro de către Menkes. Şi ce acompaniament era mai potrivit pentru o defilare în care s-au regăsit ponchouri mexicane, jachete şi cizme cu motive tradiţionale desprinse din portul nativilor indieni americani decât versurile melodiei „Riders On The Storm“, interpretată de inconfundabilul vocal al formaţiei „The Doors “, Jim Morrison.

Nu ştiu dacă şi moda de la Milano conspiră în favoarea acestui trend, însă este evident că stilul anilor ’70 se află pe agenda verii viitoare. Suzy Menkes, „Vogue“

La polul opus s-a situat Donatella Versace, cu ţinute sofisticate, îndrăzneţe, pline de strălucire, dar sport în acelaşi timp, în culori metalizate, de la gri la roşu, dar şi cu piese realizate în întregime din piele neagră perforată. Rochiile de seară au lăsat generos la vedere talia şi picioarele, la fel fustele mini şi rochiile de zi, în timp ce lungimea pantalonilor s-a oprit în dreptul gleznelor.

image

Rochie din colecţia Versace

Influenţe asiatice la Gucci 

La rândul său, casa de modă Prada s-a remarcat prin omagiul adus simplităţii şi ţinutelor lucrate manual. În colecţia imaginată de Miuccia Prada, materiale cu texturi extrem de diferite au fost combinate într-o singură creaţie, de parcă cineva le-ar fi cusut de mână, bucată cu bucată, „într-un mod în care nicio maşină nu ar putea să o facă“, după cum obesrva editorul de modă Alexander Fury pentru ziarul „The Independent“. Elemente proprii modei anilor ’70 s-au făcut remarcate şi de această dată, saboţii fiind piesa propusă de Prada spre deosebire de alte branduri.

image

Ţinută Prada

Nu în ultimul rând, designerul Frida Giannini a surprins în prezentarea Gucci cu influenţele asiatice, pe lângă deja obişnuitele trimiteri la perioada anilor ’70. Rochiile chimono cu imprimeuri florale în culori puternice, de la roşu la portocaliu, au fost combinate cu accente specifice stilului army.

image

Prezentarea colecţiei Gucci

Magazin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite