Cum să-i faci pe copii să citească mai mult. Dar pe părinţi?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Într-o lume acaparată de tehnologie tot mai mulţi părinţi îşi fac griji că elevii şi, în general, copiii nu mai citesc. Un proiect social a demonstrat însă că acest lucru nu este adevărat, elevii îndreptându-se către lectură atât timp cât au la dispoziţie cărţi interesante, atractive, nu doar volumele citite de părinţii lor pe vremea când erau în şcoală.

Una dintre cele mai mari librării online a demarat în luna martie campaniei #RespectYourself - Oferă-ţi timp pentru lectură, proiect prin care îşi propune să prezinte lectura din perspectiva unei activităţi care înseamnă respect faţă de sine, preocupare pentru autocunoaştere şi dezvoltare. Pornind de la ipoteza că acolo unde sunt alocate resurse financiare, umane şi de timp, numărul cărţilor citite le nivelul unei comunităţi creşte simţitor, Libris.ro a lansat în cadrul campaniei un proiect-pilot desfăşurat la nivelul a două şcoli, una din mediul urban şi alta din rural. Astfel, în prima parte a proiectului, Libris.ro a donat peste 3.000 de volume atractive bibliotecii Şcolii Gimnaziale nr. 27 din Braşov, destinate atât elevilor, profesorilor şi, ca o noutate, chiar părinţilor.

Pe lângă dotarea bibliotecii cu volume actuale, apreciate şi cunoscute de copii, adolescenţi, profesori şi părinţi, Libris.ro a susţinut o serie de acţiuni de încurajare a lecturii, cum ar fi „Campionatul Lecturii”, adresat copiilor din ciclul primar de învăţământ şi „Clubul de Lectură”, adresat copiilor din învăţămânul gimnazial. Investiţia alocată acestei faze a proiectului se ridică la 75.000 lei.

După primele trei luni, rezultatele sunt încuraatoare: elevii claselor I- IV au împrumutat peste 4.700 de cărţi dintre cele donate în cadrul proiectului, iar elevii de gimnaziu peste 500, la care se adaugă alte 1.502 volume din fondul vechi al bibliotecii.

Beneficiarii proiectului nu au fost însă doar elevii, ci şi adulţii. 35 de cadre didactice au împrumutat în trei luni 98 de cărţi, respectiv 25 de părinţi au citit 62 de cărţi. În total, au fost citite aproape 7000 de cărţi, de aproape 3 ori mai multe decât în perioada martie-mai 2017.

„Acest proiect este de mare ajutor pentru noi. Copiii au nevoie mereu de îndrumarea noastră, a adulţilor, dar au nevoie şi să fie ascultaţi şi înţeleşi. Ne bucurăm de această iniţiativă şi de deschiderea de a aduce în biblioteca şcolii volume pe care copiii acestei generaţii le doresc, care le trezesc interesul. Acesta a fost primul pas care a asigurat reuşita. Rezultatele se văd deja şi cu siguranţă vor fi unele de durată”, a declarat Victor Vijoli, directorul Şcolii Gimnaziale Nr. 27, din Braşov.

Proiectul va continua în septembrie cu o dotare similară a bibliotecii Şcolii Gimnaziale din comuna Cristian, judeţul Braşov, dar şi cu acţiuni complementare proiectului la nivelul unei comunităţi defavorizate.

„Am lansat proiectul #RespectYourself pentru că noi credem cu adevărat în puterea cărţilor de a schimba lumea în bine. Credem că este de datoria noastră, a celor care activăm pe piaţa de carte să apropiem copiii şi tinerii de lectură. Suntem convinşi că, în rândul comunităţilor unde copiii au acasă modele preocupate de lectură, iar la şcoală o bibliotecă generoasă, cu volume actuale şi cadre didactice deschise la nou, numărul de cărţi citite de aceştia este peste medie. Rezultatele obţinute la Şcoala Gimnazială Nr. 27 ne dau puterea să mergem înainte cu acest proiect şi chiar să propunem autorităţilor un proiect la scară largă, aplicabil la nivel naţional”, a declarat Laura Ţeposu, director de dezvoltare al librăriei online.

Viață de cuplu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite