Experimentul care arată cât de periculos este să laşi produse toxice de curăţat la îndemâna copiilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO adweek.com
FOTO adweek.com

Cu ajutorul unei camere ascunse şi unor senzori de urmărire a privirii s-a realizat un experiment pe mai mulţi copii, din care a rezultat cât de periculos este ca părinţii să lase produse toxice, înălbitor, detergenţi, vopsea sau orice alte astfel de substanţe, la îndemâna copiilor.

Copiii incluşi în experiment au fost puşi să aleagă între un produs toxic şi o jucărie. Deşi părinţii au considerat că cei mici vor fi atraşi de jucării, nu de recipientele pline cu substanţele periculoase care se găsesc în fiecare gospodărie, alegerile copiilor au fost diferite. 

Copiii au preferat în cele mai multe cazuri produsele de curăţat sau vopseaua, în locul jucăriilor puse la dispoziţie, din moment ce jucării au ocazia să vadă în fiecare zi. Sticlele şi cutiile acoperite cu etichete colorate au reprezentat pentru ei o adevărată tentaţie, în faţa cărora au cedat, spre neliniştea părinţilor.

Astfel, 50% au preferat soluţia de îndepărtat pete, 64% au ales cutia cu vopsea şi, cel mai şocant, 82% au ales înălbitorul. La fel de interesante li s-au părut şi tabletele de detergent. 

Un raport guvernamental arată că în Danemarca, de exemplu, se înregistrează anual 7.500 de accidente în care copiii ingerează diverse substanţe toxice, motiv pentru care autorităţile au decis să facă o campanie publică de conştientizare a pericolului. Clipul video este prezentat cu motto-ul „Nu le daţi copiilor şansa de a alege“.

„Urmare a firii lor curioase, dar şi pentru că cei mici au tedinţa să bage lucruri în gură, copiii mai mici de cinci ani sunt cei mai supuşi riscului de a ajunge la spital după ce intră în contact cu substanţe toxice aflate în gospodărie. Dacă o pernuţă de detergent lichid este confundată de copil cu o bomboană sau cu o jucărie, acest lucru ar putea duce la rănirea destul de gravă a ochilor, gurii, esofagului etc“, a precizat pentru Daily Mirror, Sheila Merrill, reprezentantă a Societăţii Regale pentru Prevenirea Accidentelor din Marea Britanie.

Campania este menită se le atragă atenţia părinţilor să depoziteze astfel de produse în locuri greu accesibile copiilor, eventual în dulapuri încuiate.

Viață de cuplu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite