96% dintre români consideră că stima de sine este influenţată de sănătatea orală

0
Publicat:
Ultima actualizare:
zambet

Un studiu recent realizat de Philips arată că 72% dintre persoanele mulţumite de sănătatea lor dentară se consideră apreciate de cei din jur, în timp ce doar 52% dintre persoanele care nu sunt mulţumite de sănătatea lor dentară se consideră apreciate de cei din jur. Mai mult, 7 din 10 participanţi la studiu cred că ar avea de câştigat pe plan social şi profesional dacă şi-ar putea îmbunătăţi sănătatea orală.

Cu ocazia Zilei Mondiale a Sănătăţii Orale (20 martie), Philips comunică rezultatele studiului despre „Evoluţia sănătăţii orale în pandemie”, care expune atitudinea românilor cu privire la sănătatea dentară în ultimul an, dar şi aspectele ce ţin de rutina corectă a îngrijirii orale şi impactul emoţional al sănătăţii dentare. Potrivit studiului, sănătatea orală influenţează stima de sine şi starea de spirit, 96% dintre românii din mediul urban considerând că o bună sănătate orală contribuie la o mai bună stimă de sine. Mai mult decât atât, când vine vorba despre aprecierea celor din jur, 72% dintre românii mulţumiţi de sănătatea lor dentară se simt apreciaţi, dar procentul scade semnificativ până la 52% în cazul persoanelor care nu se bucură de o sănătate orală satisfăcătoare.

Studiul Philips a fost realizat împreună cu compania de cercetare Cult Market Research şi expune, de asemenea, faptul că 57% dintre români au acordat, în ultimul an, mai multă atenţie modului de a se spăla pe dinţi. În plus, 90% dintre respondenţi consideră că zâmbetul lor ar putea fi îmbunătăţit, iar 7 din 10 participanţi la studiu cred că ar avea de câştigat pe plan social şi profesional dacă şi-ar putea îmbunătăţi sănătatea orală, ceea ce accentuează faptul că îngrijirea corespunzătoare a danturii are un impact direct asupra stării de spirit personale şi a stimei de sine.  

Philips

Cercetarea validează o intuiţie pe care mulţi dintre noi o împărtăşim, aceea că o dantură sănătoasă sau un zâmbet mai frumos ne influenţează starea de spirit. Influenţa unei îngrijiri orale complete se simte chiar mai profund în cum percepem atitudinea celor din jur faţă de noi şi cum afişăm comportamente de încredere sau stimă de sine. Ce se întâmplă, însă, atunci când nu avem acces la o îngrijire dentară corectă? Prin campania „Feţele Bucuriei” ne-am dorit să întâmpinăm această problemă şi să extindem accesul la sănătate şi o stare emoţională bună pentru cei din medii defavorizate. Împreună cu Fundaţia Inovaţii Sociale Regina am lansat proiectul „Feţele Bucuriei”, prin care orice periuţă Philips Sonicare cumpărată în perioada 10 decembrie 2020 – 31 martie 2021 oferă acces gratuit la tratamente stomatologice pentru oamenii fără venituri şi fără asigurări medicale. Pe fondul unui an dificil, cu multe provocări şi situaţii neprevăzute, proiectul nostru a avansat importanţa empatiei, susţinerii şi găsirii resurselor de bucurie pentru noi toţi – de la îndrumare şi sfaturi de îngrijire orală corectă până la acces la tratamente stomatologice gratuite”, a declarat Mateea Ilisai, Oral Healthcare Business Marketing Manager, în cadrul Philips România. 

Studiul realizat de Cult Market Research la cererea Philips relevă o serie de aspecte ale sănătăţii orale şi rutinei de îngrijire dentară pe care o au românii:

  • 43% dintre respondenţi nu au mers deloc la stomatolog în ultimul an, iar 53% dintre aceştia au menţionat că au evitat vizitele la dentist pentru a nu se infecta cu noul Coronavirus
  • 57% dintre participanţii la studiu au acordat, în ultimul an, mai multă atenţie modului de a se spăla pe dinţi
  • 90% dintre respondenţi cred că zâmbetul lor ar putea fi îmbunătăţit
  • 70% dintre participanţii la studiu cred că ar avea de câştigat pe plan social şi profesional dacă şi-ar putea îmbunătăţi sănătatea orală
  • 64% dintre respondenţi sunt îngrijoraţi de aspectul danturii atunci când zâmbesc
  • 31% dintre respondenţi merg la dentist doar atunci când apare o problemă urgentă

Sănătatea orală depinde atât de interacţiunea cu stomatologul, cât şi de frecvenţa şi corectitudinea practicilor de îngrijire orală. Cu cât oamenii sunt mai atenţi la sănătatea lor orală, cu atât sunt mai mulţumiţi de aspectul şi de sănătatea danturii. Zâmbetul este un indicator atât al satisfacţiei cu propria dantură, cât şi al nivelului de încredere în sine. Încrederea în sine reprezintă un predictor al succesului profesional şi social. Pe lângă factorii emoţionali, educaţionali sau sociali, încrederea în sine se bazează şi pe autopercepţia stării de sănătate generală, inclusiv a sănătăţii orale”, a declarat Paul Acatrini, sociolog, Managing Partner & Research Director Cult Market Research.

Studiul a fost realizat în perioada 16 – 22 februarie, pe un eşantion de 809 persoane, reprezentativ la nivelul populaţiei cu vârsta între 18 şi 50 de ani din România, din mediul urban. Marja de eroare maximă tolerată a eşantionului este de ±3,5%.

Prin campania „Feţele Bucuriei” #facesofjoy, Philips susţine accesul la tratamente stomatologice şi la îngrijirea sănătăţii orale pentru oamenii din medii defavorizate, serviciile fiind oferite de clinicile sociale ale Fundaţiei Inovaţii Sociale Regina Maria. Fiecare periuţă Philips Sonicare cumpărată în perioada decembrie 2020 – martie 2021 reprezintă o donaţie către Fundaţia Inovaţii Sociale Regina Maria.

Achiziţionarea unei periuţe Philips Sonicare înseamnă un plus de bucurie pentru cei care îşi pot îmbunătăţi sănătatea orală şi obţine o dantură sănătoasă de lungă durată, dar şi şansa unui tratament stomatologic gratuit pentru cei care au nevoie să acorde atenţie îngrijirii sănătăţii orale şi nu au posibilitatea să facă asta.

Articol realizat în parteneriat cu Philips®

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite