Stil de viaţă

articolul anterior articolul urmator

Cum îţi dai seama că ai consumat prea multă cofeină înainte ca aceasta să-ţi afecteze organismul

0
2 Jun 2020 12:04:25
Autor: Lizeta Oprea
Cafeaua poate duce la gastroesofagian, constipaţia sau chiar intoleranţa la cofeină
Cafeaua poate duce la gastroesofagian, constipaţia sau chiar intoleranţa la cofeină

Este una din cele mai populare băuturi, însă cantitatea poate face din cafea unul din cei mai mari inamici ai organismului. Cofeina în exces poate produce problem digestive, anxietate sau chiar poate agrava bolile cardiovasculare.

Dacă obişnuieşti să bei prea multe cafele sau băuturi care conţin cofeină, fie că aici ne referim la ceaiuri, energizante sau sucuri acidulate, pe termen lung efectele secundareale  acestui obicei se vor vedea asupra organismului tău. Aşadar, află ce anume se întâmplă în organismul tău atunci când ai consumat prea multă cofeină:

1. Eşti agitată

Dacă în ultimul timp te-ai confruntat cu tot mai multe ameţeli, stări de nervozitate sau anxietate, acestea pot fi provocate de către cofeină, oricât de greu ţi s-ar părea de crezut. Cafeaua poate stimula producţia de adrenalină şi dopamină din organism. În plus, conform mai multor studii, consumul ridicat de cofeină poate creşte tensiunea arterială. Poţi înlocui cafeaua pe care o bei după-amiaza cu un ceai pe bază de plante sau cu o cafea fără cofeină, scrie elle.ro

2. Ai probleme digestive

Cafeaua are un efect diuretic, iar din acest motiv, este posibil să ai şi probleme digestive, cum ar fi refluxul gastroesofagian, constipaţia sau chiar intoleranţa la cofeină. Un simptom al intoleranţei la cofeină ar fi faptul că mergi tot mai des la toaletă. Băuturile energizante conţin cea mai mare cantitate de cofeină. Important este să nu bei cafeaua sau orice băutură care conţine cofeină fără să fi mâncat înainte.

3. Nu reuşeşti să te odihneşti cum ar trebui

Cafeaua ne ajută să avem energie, însă doar pentru o perioadă scurtă. Dacă nu te poţi odihni, te trezeşti destul de des noaptea, sau în cazuri mai grave, te confrunţi cu insomnii, ar trebui să reduci cantitatea de cofeină. Un lucru pe care îl poţi face este să nu mai bei cafea după ora 16:00.

4. Nu mai eşti la fel de activă

Dacă pe parcursul zilei simţi că nu mai ai energie, ar putea fi un semn că ai băut prea multă cofeină. E esenţial ca treptat să reduci consumul de cofeină şi să încerci alte băuturi care îţi vor da energie şi care pot înlocui cu succes cafeaua, precum sucurile din fructe şi legume proaspete. De asemenea, ar trebui să fii atentă la alimentaţia ta şi să fie una echilibrată.

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii