Stil de viaţă

articolul anterior articolul urmator

Cum să scapi de grăsimea de pe burtă, trucuri recomandate de nutriţionistul Mihaela Bilic

6
31 May 2020 15:17:58
Autor: Lizeta Oprea
Nutriţionistul Mihaela Bilic în studioul Adevărul Live
Nutriţionistul Mihaela Bilic în studioul Adevărul Live

Pentru a scăpa de burtă trebuie să avem trei mese principale pe zi, să renunţăm la zahăr, alcool şi alimentele preparate în stil tradiţional, dar şi să nu mai mâncăm carbohidraţi după ora 6 seara.

Dieta joacă un rol important în topirea grăsimii acumulate în jurul abdomenului. Nutriţioniştii afirmă că pentru a scăpa de burtă nu trebuie să ţinem o cură de slăbire drastică.

„Se impune puţină ordine alimentară în ritmul meselor, în ceea ce priveşte cantitatea de mâncare pe care o punem în farfurie, dar şi asupra felului în care este preparată”, spune dr. Mihaela Bilic, medic nutriţionist şi autorea cărţii ”Sănătatea are gust”, citată de site-ul doctorulzilei.ro

Aceasta a realizat o listă de reguli dietetice pe care ar trebui să le respectăm dacă dorim să căpăm de inestetica burtă:

 Obişnuiţi-vă să aveţi zilnic 3 mese principale. Această regulă nu doar că vă va ajuta să scăpaţi de burta inestetică, ci vă va ajuta şi să slăbiţi câteva kilograme. ”Efortul de digestie a alimentelor şi mâncatul lor la intervalul 4-5 ore ajută metabolismul să ardă mai multe calorii decât atunci când există o singură masă şi aceea seara”, spune medicul nutriţionist. Potrivit acesteia, o zi în care aţi ”sărit” o masă este o zi în care nu aţi slăbit, iar caloriile venite după sunt asimilate mai repede şi transportate instantaneu în grăsime de depozit.

● Eliminaţi din meniul zilnic preparatele ”grele”. La această categorie intră preparatele gătite în mod tradiţional, cele care au multă grăsime şi conţin carne tocată. Printre aceste preparate se numără salata de boeuf, sarmale, şniţel, chiftele, sosuri cu smântână. ”Atunci când vreţi să scăpaţi de stratul adipos din jurul burţii trebuie să optaţi pentru variante dietetice: grătar sau cuptor, carne salbă, sos tomat, condimente şi ierburi aromatice”, recomandă dr. Bilic.

● Evitaţi alimentele cu densitate calorică mare. Produsele care au calorii multe concentrate într-un volum mic, aşa cum este cazul mezelurilor, a caşcavalului, margarina, dulciurile şi fastfood-ul, trebuie înlocuite cu produse care au densitate calorică mică şi volum mare. La acest capitol intreă carnea slabă, peştele, laptele, iaurtul, fructele şi legumele.

● Redimensionaţi porţiile şi numărul de feluri de mâncare servite la o singură masă. ”Pentru că suntem tot mai sedentari trebuie să renunţăm la succesiunea clasică: aperitiv, ciorbă, fel pricipal şi desert. Două feluri de mâncare sunt suficiente, iar ciorba trebuie să fie una dintre ele. Aceasta va umple stomacul fără un aport mare de calorii şi va asigura senzaţia de saţietate pentru o perioadă lungă de timp”, a mai spus mendiul nutriţionist. Medicul spune că pentru a scăpa de burtă trebuie să reducem cu 30% cantitatea de alimente din farfurie.

● Renunţaţi complet la zahăr. Acest ingredient conţine foarte multe calorii goale, fără un aport de nutrienţi. ”Datorită vitezei cu care se absoarbe în sânge determină o secreţie crescută de insulină, hormon care stochează suplimentar grăsimea la nivelul abdomenului”, a explicat Mihaela Bilic. Pentru persoanele care nu pot renunţa la desert pot opta pentru o salata de fructe.

● Eliminaţi alcoolul. Berea este şi ea pe lista alimentelor interzise atunci când vrem să scăpăm de burtă. ”Majoritatea băutorilor de alcool au un surplus ponderal provenit atât din caloriile proprii alcoolului – acesta conţine 7 calorii pe gram – cât şi din aportul generos de alimente grase şi sărate care merg bine cu alcoolul”, spune nutriţionista. Băuturile alcoolice au capacitatea de a reduce arderea grăsimilor de depozit şi favorizează transformarea caloriilor alimentare în ţesut adipos.

● Nu mâncaţi carbohidraţi după ora 6 seara. Pâinea, pastele, orezul, fructele, cartofii şi mămăliga nu au ce căuta în meniul cinei. Explicaţia? După această oră organismul îşi încetineşte metabolismul şi nu mai poate consuma glucidele, aceastea transformându-se automat în grăsime. Astfel, la ultima masă a zilei este indicat să mâncăm carne de orice fel, inclusiv peştele, şi cât mai multe legume. Carbohidraţii pot fi incluşi în meniul micul dejun şi cel al mesei de prânz.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

6 Comentarii

Herr Hoher
31.05.2020, 15:46:44

Eu as avea alta idee. Daca domnisorica asta (Birlic) ar pune poponeatza la bataie de patru, cinci ori pe zi, slabesti garantat 10 kg/luna!

-3 (5 voturi)
Truth
1.06.2020, 22:42:10

"domnisorica" ar face bine sa puna altceva la bataie pt. ca toarna la prostii de-ti sta mintea in loc: "o zi în care aţi ”sărit” o masă este o zi în care nu aţi slăbit, iar caloriile venite după sunt asimilate mai repede şi transportate instantaneu în grăsime de depozit." Serios? Si cum statea treaba aia cu postul intermitent pe care o slavea ziarul acum cateva zile?

Deumos
2.06.2020, 17:45:52

@Truth, tu daca nu mananci o zi esti pe 0? Nu pe minus? Treaba este mult prea simpla ca sa fie de neinteles. Mananci - te ingrasi, nu mananci - nu te ingrasi... n-ai din ce, adica consumi din debaraua proprie. Depozite, asimilare, vrajeli. Stiu exact de ce nu se poate slabi: mancare prea multa, oricat s-ar preface cineva ca tine post/regim/se abtine, de fapt nu asta face, ci incearca din rasputeri sa-si hraneasca fiecare celula obisnuita sa faca miting pentru papica, de cate ori o razbeste foamea, iar la 150 de kg trebuie papa dublu fata de 75 de kg. Degeaba incerci sa-l faci pe cineva de 150 de kg sa manance doar cat unul de 75 de kg, brusc. Fiecare celula din corpul lui va urla dupa mancare, va face miting care va degenera in anarhie. Solutia este cumpatarea pana si in slabire. Cate putin, putin de tot zilnic, dar in minus. Cat poate scadea cineva din ratia sa zilnica care-i asigura lipsa foamei, fara ca acea scadere sa-l deranjeze? O lingurita din intregul de 2-3 kg? Fie! O lingurita azi, una maine, samd. Intr-un an, daca ar pune cap la cap toate scaderile astea, poate ca nu ar face minuni ca acele regimuri miraculoase, dar macar la jumatate din cantitatea initiala se va risipi, va disparea fara infometare, fara arsuri, aciditate, slabiciune fizica, iar scaderea in greutate ar fi pe masura. Daca aceasta microinfometare, insesizabila de catre creier, ar fi combinata si cu un miniefort, initial, nu ceva de Sisif, revenirea la o greutate normala ar fi mult mai rapida Efortul: Dupa o zi de foame, caloriile primite la prima masa se duc in refacerea rezervelor consumate. Fara efort, iar asta nu vrea/sau uneori nu poate nici un obez sa faca, nu se consuma rezervele. Fara rezerve consumate, orice masa, ca vine mai devreme sau mai tarziu, vine peste gramada de rezerve, deja existenta, marind-o si iar marind-o. Orice efort, combinat cu micsorarea energiei primite, consuma din rezerve, deci micsoreaza gramada. Sa-i spui unui obez sa micsoreze ratia zilnica si sa faca efort e ca si cum i-ai spune unui fumator ca e bine sa se lase de fumat si sa faca miscare. Miscarea consuma energia, chiar si pe aceea stocata in grasime. A vazut careva vreun ogar gras?

Razvann Claudiu
1.06.2020, 11:41:29

Ca sa scapi de surplusul de greutate trebuie sa faci miscare si sa arzi mai multe calorii decat mananci. Restul sunt aberatii. Este o matematica simpla. Numarul de mese este irelevant, ba chiar este dovedit ca masa de dimineata nu influenteaza in niciun fel sanatatea sau dieta. Este una dintre cele mai mari aberatii importanta colosala a mesei de dimineata. Normal ca daca renunti la paine si zahar este bine, dar este suficient sa consumi mai putin si sa te misti mai mult.

+6 (6 voturi)
Mos Gerila 2
1.06.2020, 11:49:39

Comentariu considerat abuziv.

Vezi toate comentariile (6)