Stil de viaţă

articolul anterior articolul urmator

De ce nu este bine să bei cafea dimineaţa şi ce alimente nu sunt recomandate în anumite momente ale zilei

4
14 Jul 2019 19:52:30
Autor: Lizeta Oprea
De ce nu este bine să bei cafea dimineaţa
De ce nu este bine să bei cafea dimineaţa

O ceaşcă de cafea imediat după trezire este cel mai natural obicei posibil. Însă, cercetătorii spun că nu este şi cel mai inspirat. Consumată în prima oră după trezire, aceasta perturbă ritmurile biologice naturale ale organismului.

În prezent, persoanele adulte consumă cu aproximativ 20% mai multe calorii decât predecesorii lor, potrivit cercetărilor. Deşi oamenii devin mai conştienţi de dieta lor, respectarea regulilor alimentare pare a nu fi cea mai uşoară sarcină. Dincolo de alegerea şi combinarea alimentelor, timpul la care acestea sunt cosumate este extrem de important atunci când vine vorba de digestie şi modul în care organismul uman funcţionează, scrie brightside.me.

Cum să alegi momentul potrivit pentru a obţine maximul de beneficii nutriţionale din alimentele preferate:

Banane

Deşi bananele pot părea o opţiune bună pentru micul dejun, consumate pe stomacul gol acestea pot scădea nivelul de energie. La început, probabil veţi simţi o creştere a energiei graţie conţinutului ridicat de zahăr, dar după câteva ore veţi experimenta oboseala şi senzaţia de foame. Dacă nu vreţi să renunţaţi la banana de la micul dejun, combinaţi-o cu alte alimente, de preferinţă cele care conţin grăsimi sănătoase, cum ar fi untul de arahide.

Cafea

Pentru mulţi, o ceaşcă de cafea imediat după trezire este cel mai natural obicei posibil. Însă, cercetătorii spun că nu este şi cel mai inspirat. În prima oră după trezire corpul produce cortizol, fiind esenţial să nu perturbăm acest proces şi ritmurile biologice naturale ale organismului. Aşteptaţi ora 12.00, iar apoi puteţi consuma liniştiţi băutura preferată.

Lapte

Unele persoane s-au obişnuit să-şi înceapă ziua cu un pahar cu lapte, acest obicei amintindu-le de copilărie, dar acest obicei nu funcţionează bine pentru organismul adulţilor, laptele fiind greu de digerat. Cel mai bun moment pentru a-l consuma este seara, acesta ajutând la relaxarea corpului şi la un somn mai liniştit.

Brânzeturi

Alegerea brânzeturilor pentru masa de seară poate fi o opţiune tentantă, însă specialiştii avertizează să staţi departe de aceste produse. Brânza bogată în grăsimi este dificil de digerat, ceea ce înseamnă că poate provoca discomfort, perturbând somnul. Pe de altă parte, câteva cuburi de brânză la micul dejun vor furniza calciul de care organismul are nevoie.

Fasole

Fasolea este bogată în fibre, dar consumată seara poate provoca balonare, scăzând calitatea somnului. Consumată la masa de prânz, fasolea va oferi rapid senzaţia de saţietate şi va furniza nutrienţii necesari organismulu.

Mere

Merele sunt bogate în fibre şi conţin acizi naturali care îmbunătăţesc digestia şi funcţia colonului. Însă, dacă sunt consumate seara, acidul din ele poate provoca discomfort la nivelul stomacului. Consumul de mere în timpul nopţii poate duce şi la formarea excesivă de gaze. Cel mai bun moment pentru consumul de mere este dimineaţa.

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

4 Comentarii

Radu Alexe
14.07.2019, 20:45:39

Din ce " revista de specialitate " ati dat copy-paste ? Din Arici Pogonici ? Banuiesc ca doar aerul e cel mai bun aliment !

+1 (1 vot)
Sorin Ionascu
14.07.2019, 20:54:40

Nu e cel mai bun, ca faci aerofagie si dai in alte complicatii. LOL!!!!!!!!!!

+2 (2 voturi)
Sorin Ionascu
14.07.2019, 20:53:58

O porcarie de articol care contine doar ineptii si aberatii. In primul rand pentru ca lucrurile nu stau asa. In al doilea, pentru ca oamenii functioneaza diferit, au bioritmuri diferite, ore de culcare si trezire diferite, ore diferite in care sunt in activitate. Intr-o tara ca Romania, de exemplu, nici macar nu este permanent aceeasi ora de rasarit si apus ale soarelui, iar perioadele de lumina si intuneric nu sunt constante - aceastea influenteaza functionarea organismului. Mai mult, cafeaua functioneaza ca un drog (e drept, unul slab) si da dependenta - cunosc multe persoane care nu pot functiona fara doza matinala de drog; ei o pot amana pana la ora 12 daca se trezesc la 11.45. Si mai rau e ca, dincolo de faptul ca - daca esi dependent - nu poti functiona fara ea, daca nu iti iei la timp doza de cafea risti niste dureri de cap serioase. Laptele adaugat in ceai sau cafea atenueaza efectele neplacute asupra sistemului digestiv, mai ales la cafea, care e iritanta gastric si pentru colecist. Fructele se comporta cam la fel si nu e indicat sa fie consumate singure, ci impreuna cu alte alimente, pentru ca pot provoca varfuri glicemice, care apoi se rezolva in perioade de hipoglicemie prin efect insulinic; de aceea e bine sa fie asociate cu fainoase, care elibereaza lent glucoza si pot mentine in timp glicemia si energia. Fasolea boabe are un comportament diferit fata de cea pastai, trebuie considerate separat. Toate vegetalele, mai ales crude, pot genera gaze, de aceea nu se recomanda consumul lor in cantitati mari seara. Pentru un somn bun nu e bine nici sa mananci mult si greu imediat inainte de culcare, dar nici sa te culci cu burta goala. Si branzeturile sunt extrem de diferite, motiv pentru care nu se poate generaliza o regula de consum pentru toate.

+2 (2 voturi)
foarte atent
15.07.2019, 12:42:24

nu e niciun pericol: cafeaua de la noi e stoarsa de orice substanta!!