Stil de viaţă

articolul anterior articolul urmator

De ce persoanele stresate au sistemul imunitar slăbit şi şanse mai mari să se îmbolnăvească

0
25 May 2020 15:46:08
Autor: Lizeta Oprea
Legătura dintre stres şi sistemul imunitar scăzut
Legătura dintre stres şi sistemul imunitar scăzut

Sistemul imunitar reprezintă o reţea de celule din organism, specializate în apărarea organismului împotriva agenţilor patogeni (virusuri, bacterii, parazişi, ciuperci). Un sistem imunitar slăbit ne face susceptibili la dezvoltarea unor infecţii, deoarece celulele imune nu mai reuşesc să facă faţă agenţilor patogeni

Stresul este o componentă normală a vieţii şi poate avea rol constructiv atunci când ne determină să finalizăm anumite sarcini sau proiecte. Dar stresul cronic, care se manifestă intens  şi pentru perioade îndelungate de timp, poate avea efecte negative asupra organismului. „În această situaţie, corpul uman ajunge să fie vulnerabil, funcţiile sistemului imunitar fiind  împiedicate să ne protejeze de infecţii, virusuri, ciuperci sau paraziţi care cauzează boala.“ spune medicul Dolly Klock.

Cum poate stresul să perturbe un proces atât de puternic?

Teoria general acceptată despre cum stresul afectează sistemul imunitar este că acest lucru are loc prin  intermediul hormonului cortizol. Când suntem stresaţi, corpul nostru produce mai mult cortizol, iar studiile arată că acesta interferează negativ cu sistemul imunitar, intervenind scaderea imunităţii generale a persoanei afectate. În plus, dezechilibrul emoţional îngreunează şi menţinerea obiceiurilor sănătoase care ajută la susţinerea imunităţii, cum ar fi somnul suficient sau o alimentaţie sănătoasă.

Cum ştiu dacă nivelul de stres este prea mare?

Este important să recunoşti când stresul a devenit copleşitor, astfel încât să poţi face schimbările necesare sau să obţii ajutorul profesional de care ai nevoie. Atenţie la simptomele fizice ale stresului, cum ar fi problemele digestive sau durerile de cap, precum şi modificările funcţiilor de bază, precum somnul sau pofta de mâncare.

Pe parcursul zilei, concentraţi-vă şi asupra altor obiceiuri care vă pot ajuta să vă menţineţi nivelul de stres, cum ar fi exerciţiile fizice, ieşirea în natură şi implicarea în activităţi relaxante precum coloratul, yoga şi meditaţia.

Semnele fizice ale aparitiei stresului:

  • Energie scazută

  • Dureri de cap

  • Stomac iritabil

  • Dureri musculare

  • Dureri în piept şi palpitaţii ale inimii

  • Insomnii

  • Răceli şi infecţii repetate

  • Lipsa libidoului

  • Tremurat, transpiraţie la nivelul palmelor sau sindromul mâini reci

  • Gura uscată şi dificultăţi la inghiţire

Dacă nu reuşiţi să câştigaţi lupta cu stresul, luaţi în considerare să discutaţi cu un terapeut, care vă poate ajuta să găsiţi modalităţi mai eficiente de a face faţă.

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii