EXCLUSIV ADEVĂRUL Bradley Horowitz, vicepreşedinte Google: „Facebook încearcă să ne copieze“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Bradley Horowitz vicepreşedinte Google
Bradley Horowitz vicepreşedinte Google

Responsabilul de reţeaua socială Google+ susţine că rivalii s-au inspirat din produsele companiei. El consideră că succesul platformei va fi dat de felul în care produsele Google sunt integrate de aceasta.

Vicepreşedinte al diviziei de produse de la Google, Bradley Horowitz a acordat un interviu în exclusivitate pentru ziarul „Adevărul". El a vorbit despre pariul companiei pe care o reprezintă cu piaţa platformelor sociale: Google+. Reţeaua lansată în urmă cu doar şase luni s-a dezvoltat mai rapid decât oricare alta din istorie, ajungând în prezent la peste 100 de milioane de vizitatori.

Horowitz consideră că previziunile analiştilor - care susţin totuşi că platforma va ajunge anul acesta la 400 de milioane de utilizatori - sunt „modeste". El nu ezită să acuze principalul rival, Facebook, de faptul că a copiat unele caracteristici ale platformei Plus şi consideră că acest lucru este flatant. Obiectivul lui final: unificarea produselor Google. În aceste condiţii, Plus devine pentru gigantul IT&C mai mult decât o reţea socială: un imbold pentru toate produsele companiei.

„Adevărul": De ce o reţea socială?

Bradley Horowitz: Google+ este foarte diferit de celelalte produse sociale ale noastre - Blogger, Picasa, Buzz, Wave. Google+ nu este doar un produs, nu este doar o nouă experienţă socială. Este o fundaţie a mai multor straturi care permite utilizatorilor Google să-şi exprime identitatea şi interesele, o modalitate pentru utilizatorii Google să deschidă lumina-n cameră şi să-i spună cine sunt ei de-a lungul timpului. Atunci când ei dau o căutare pe Google, ştim mai multe despre ei decât ar putea exprima cele câteva litere apăsate. În schimbul acestor informaţii, noi considerăm că putem să îmbunătăţim tot ceea ce facem. Dovada că funcţionează: avem peste 100 de milioane de vizitatori unici pe lună şi peste 50 de milioane de utilizatori activi unici zilnici. Este creşterea cea mai rapidă din istoria Google şi poate creşterea cea mai rapidă de pe internet. Nu ne-am aşteptat acum şase luni, când am lansat reţeaua, că vom vedea un asemenea interes.

Ce are diferit Google+?

Oamenii au înţeles greşit Google+ ca fiind doar o platformă de socializare. Este un material social care le permite oamenilor să se exprime şi să distribuie lucruri cu mai multă uşurinţă, dar este o nouă modalitate de a te gândi la Google, care oferă o experienţă mai coerentă. Oferă utilizatorilor un control mult mai bun al intimităţii. Aceasta a fost oportunitatea pe care am văzut-o noi pe piaţă: să construim o reţea socială care respectă intimitatea.

Analizele firmelor de specialitate spun că implicarea utilizatorilor este foarte mică: doar 3 minute pe lună pe Google+ de utilizator. Nu vă afectează?

Datele noastre nu înregistrează acest lucru şi cred că, datorită naturii produselor noastre, este foarte greu pentru un terţ să măsoare utilizarea reţelelor noastre. Chiar şi pentru noi a fost dificil să analizăm implicarea oamenilor pe întreaga platformă Google şi a durat mult până când am avut uneltele necesare pentru a face acest lucru.

Facebook a introdus Listele, Video Call şi Messenger. Care mai rămân avantajele Google+?

Cercurile noastre sunt foarte diferite de liste, ele au fost construite chiar în esenţa produsului nostru, nu este ceva care a fost „sudat" pe margini. Noi am avut viziunea Cercurilor de la început, nu ca Facebook, care a lipit acest lucru după câţiva ani. De la ele porneşte orice lucru pe care-l faci pe Google+. Pot fi folosite ca un filtru, ca un instrument de controlare a accesului sau ca o destinaţie a fişierelor distribuite, deoarece pot împărtăşi cu unii ceva şi cu ceilalţi altceva. E o formă diferită de angajament şi de infrastructură fundamentală. E foarte diferit de Liste şi de alte produse care sunt reactive, nu fondatoare. Pot să încerce să copieze lucrurile pe care le-am
făcut şi este flatant să vedem acest lucru, dar credem că avem ceva unic.

O analiză din 2011 spunea că Google+ ajunge în 2012 la 400 de milioane de utilizatori. Este cifra apropiată de realitate?

Eu cred că aceste rapoarte au fost modeste. Aveam speranţe clare pentru acest produs, dar nu ne-am imaginat că se va dezvolta atât de rapid. Ştim că este un început impresionant, dar înţelegem că urmează o perioadă de muncă intensă.

Uneori, reţeaua dă impresia că nu a fost construită pentru a fi o platformă de socializare de sine stătătoare, ci pentru a creşte avantajele Google Search.

Da, este construit pentru a îmbunătăţi căutările. Nu e o intenţie sinistră. O căutare mai bună este un avantaj pentru utilizatori. Credem că sfaturile sociale sunt o parte foarte importantă din căutări. Când caut locuri de vacanţă şi văd că trei prieteni de-ai mei au avut păreri pozitive despre un anumit loc din sudul Franţei, acest lucru contează pentru mine.

Credeţi că acest lucru este o motivaţie destul de puternică pentru utilizatori de a rămâne fideli Google+?

Utilizatorii se ajută reciproc. De exemplu, de curând am introdus posibilitatea ca ei să-şi mulţumească reciproc pentru părerile oferite pe reţelele sociale. Dacă rămâneam doar cu butonul +1, nu cred că motivam destul utilizatorii să intre pe platformă. Totul, de la Hangouts până la posibilitatea de a urca instantaneu pe contul de Google+ fotografiile din smartphone, indiferent dacă e Android sau iPhone, sunt alte exemple de cum încercăm să îmbunătăţim experienţa socială a utilizatorilor.

Când vom şti dacă proiectul a fost sau nu un succes?

Noi putem să-l judecăm oricând. Momentan este un succes după primele şase luni. Cred că de-a lungul anului vom vedea o emigrare continuă între produsele noastre. Google era până acum ca un prieten rău: uita tot ce-i spuneai şi trebuia să te repeţi. Acum construim o relaţie de durată. Practic, succesul se măsoară în faptul că Google îşi aminteşte informaţiile folositoare şi uită tot ce nu vrei să
reţină.

Istoria Google+

Reţeaua socială dezvoltată de Google a fost lansată pe 28 iunie 2011, pe bază de invitaţie şi pe 20 septembrie cu acces deschis. A atins rapid 40 de milioane de utilizatori, dar traficul pe site a scăzut treptat. Este a patra încercare în domeniul reţelelor sociale pentru Google, după Buzz, Friend Connect şi Orkut.

CV

Cine este Horowitz

- Data naşterii: 8 mai 1965
-  Studii şi carieră:
-  A absolvit Massachusetts Institute of Technology, abordând teme ca viziunea computerizată, procesarea de imagini şi procese grafice.
-  1995 - A fondat „Virage", care oferea indexări şi analize complexe, considerată una dintre fondatoarele acestui domeniu.
-  2004 - Vicepreşedinte al Diviziei pentru Dezvoltare Avansată din cadrul Yahoo!.
-  2008 - Vicepreşedinte de Produs la Google. S-a ocupat de Google Apps, Blogger, Picasa, iar de anul trecut, de Google+.

Stil de viață



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite