Femeile şi succesul: 26 de lucruri pe care orice femeie trebuie să le ştie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La sfârşitul săptămânii trecute, la New York, a avut loc prima conferinţă cu şi despre femei, organizată de cotidianul „Huffington Post. Vedete, scriitoare, regizoare, jurnaliste, femei politician, nutriţioniste şi directori executivi au participat la discuţia care şi-a propus să afle cum se poate măsura succesul, dincolo de bani şi putere: în bunăstare.

Întâlnirea, prezidată de Arianna Huffington, redactorul-şef al publicaţiei online, s-a adresat atât femeilor care acum îşi încep cariera, dar şi celor care simt că nu se mai pot împărţi între atribuţiile familiale şi serviciu. Sau celor care se află în poziţii de conducere, dar viaţa lor are nevoie de un pic mai multă distracţie. Urmează 26 de citate ale unor femei care au găsit succesul în formula pe care şi-au propus-o.

„Înainte de toate, trebuie să munceşti din greu ca să ai succes”. Valerie Jarrett, consultant la Casa Albă, a mizat pe un sfat esenţial, dar adevărat.

„Şi tu le iei interviu”. Aceeaşi femeie de succes a explicat că „interviul este o stradă cu două sensuri. Trebuie să dai ce este mai bun din tine, dar şi ei trebuie să argumenteze de ce este locul cel mai potrivit pentru tine”.

Caută banii şi puterea de care este nevoie pentru o schimbare. Cindi Leive, redactorul-şef al revistei „Glamour”, a spus că tinerele obişnuiesc deseori să accepte orice oferă financiară pe care o primesc, pentru a nu părea interesate doar de acest aspect, importantă fiind misiunea lor în cadrul companiei sau firmei respective. „Şi totul este grozav aşa, dar dacă te poziţionezi mult în spatele bărbaţilor şi nu lupţi pentru ceea ce meriţi, atunci nu ai cum să fii persoana care are comanda şi nici să creezi ceea ce ţi-ai propus”, a spus Leive.

Cele mai bune idei nu vin la birou. Tony Schwartz, celebrul antrenor, a întrebat audienţa unde se simte creativă. Nimeni nu a răspuns „la birou”, ci „în duş”, „la alergat”, „la plimbare”.

Nu te mai scuza pentru ideile tale. „Probabil că nu este o idee prea bună” este cel mai neinspirat mod de a-ţi promova ideile.

Nu-ţi lua drept mentor un străin.

Ce faci tu acum nu se cheama multitasking. „Multitasking-ul este un mit, ceea ce faci, de fapt, este să schimbi sarcinile între ele şi nu ajungi să faci nimic bine”, a spus psihologul Donna Rockwell.

Introvertiţii au un avantaj neaşteptat. De cele mai multe ori, serviciul are nevoie de tine în permanenţă. Aşa că cei care au tendinţa să păstreze mai mult pentru ei se descurcă mai bine cu situaţiile stresante. „Fiind destul de introvertită, nu mi-e greu să-mi păstrez calmul în situaţiile-cheie”, a spus Susan Cain, autoarea cărţii „Tăcerea: Puterea introvertitului”.

Timpul petrecut cu colegii este o atribuţie. Sfatul vine din partea senatoarei americane Claire McCaskill, care a explicat că discuţiile cu colegii din Congresul american, care au loc în afara programului, au ajutat la eficientizarea muncii lor.

Mişcări din carieră care par a fi un pas înapoi pot fi, de fapt, un pas înainte.

Condiţia mişcării de emancipare a femeilor nu a fost ca tu să fii perfectă. Femeia politician a explicat că toate formele de revoltă pe care femeile le-au iniţiat de-a lungul timpului pentru emanciparea lor nu presupunea competiţia directă, de pe aceeaşi poziţie, cu bărbaţii, în măsura în care rolul tradiţional nu trebuie abandonat. „Nu pentru asta au luptat, ci pentru dreptul nostru a face propriile alegeri”.

Aşa că nu mai încerca să faci totul să pară uşor.

Şi renunţă la judecăţi ieftine. Femeile judecă celelalte femei pentru alegerile lor. Fiecare decizie este personală şi nu poate fi analizată de alţii.

Poţi să le ai pe toate, dar nu în acelaşi timp. Pentru Valerie Jarrett, înţelesul sintagmei „a avea de toate” a căpătat un sens, în măsura în care a înţeles că „toate” nu au cum să se îmtâmple în acelaşi timp. Autoarea  Ali Wentworth s-a oferit drept exemplu cu decizia ei de a renunţa la o ofertă de job, care presupunea mai mult timp departe de copiii săi. „Să fiu încontinuu cu ei acum înseamnă pentru mine să le am pe toate”, a spus ea.

Nu uita să râzi.

Nu te gândi că bărbaţii au găsit o cale să facă totul

Recunoştinţa te va ajuta să treci prin multe. Fii recunoscătoare pentru tot ce ai, unde eşti şi cine eşti.

Grijile, nu. „Grija este un fel de rugăciune pentru cel mai rău scenariu posibil”, a spus Daphne Oz, co-prezentatoarea emisiunii „The Chew”, de pe ABC.

Toată lumea spune că pasiunea contează, dar pasiunea chiar contează. „Învaţă să spui «Nu» lucrurilor care nu-ţi servesc pasiunea”, a spus Susan Cain.

Dacă îţi iubeşti munca, asta le va face bine copiilor tăi. Mamele nu trebuie să se simtă vinovate dacă preferă să mai stea la birou, decât acasă cu copiii. „Cel mai periculos pentru un copil este viaţa netrăită a părinţilor lui”, a Susie Essman, parafrazându-l pe Carl Jung.

Fă toate lucrurile care-ţi aduc bucurie. „În fiecare zi, mă uit la calendarul meu ca la un teren de joacă: ce pot să fac ca să mă distrez?”, a spus Desiree Gruber, producătorul-executiv al emisiunii „Project Runway”.

Recunoaşte când mergi prea departe.

Renunţă la ce poţi. Dacă vrei să ai succes, sunt lucruri de care trebuie să nu-ţi mai pese. „A fost un moment puternic când mi-am dat seama că nu-mi mai pasă de praful de sub pat”, a spus senatoarea Claire McCaskill.

În final, nu munca te face fericit. Senatoarea a citat-o pe bunica sa, care înainte să moară, i-a dat cel mai important sfat primit în viaţă. „Nu uita, domnişoară plină de tine, cele mai importante zile ale vieţii tale sunt cele pe care nu le uiţi”. Zilele în care munceşti până te prăbuşeşti nu sunt zile de care-ţi aduci aminte.

Viaţa ta este imperiul tău. Respectă împărăteasa! „Femeile nu sunt manageri, ci lideri. Conducem un imperiu. Când ai grijă de o casă, de o carieră, dar şi de tine, eşti un lider. Femeile trebuie să îmbrăţişeze această putere”, a spus Susie Essman.

Tu eşti omul pe care l-ai aşteptat.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite