Stil de viaţă

articolul anterior articolul urmator

Idei de reamenajare post-COVID în domeniul HoReCa. Baia, noua carte de vizită ce garantează siguranţă şi igienă

0
Articol publicitar
17 Jun 2021 16:04:50
Autor: ADH

Un lucru este cert. Chiar dacă pandemia pare să fie pe sfârşite, iar lumea a început să se relaxeze din nou, lucrurile nu vor mai fi la fel niciodată. Ultimul an şi jumătate ne-a modificat considerabil modul în care ne raportăm la cei din jur şi cum interacţionăm unii cu ceilalţi. Intimitatea, igiena, confortul, siguranţa vor prima de acum înainte, iar asta înseamnă că va fi nevoie să ne adaptăm la noua realitate.

În special domeniile în care interacţiunea umană este prioritară vor trebui să se reconfigureze, să se reorienteze spre aceste nevoi ale publicului larg. Iar una dintre aceste industrii este HoReCa, cea care, de departe, a fost printre cele mai lovite de pandemie.
 

Marea redeschidere vine cu noi oportunităţi

În domeniul HoReCa, mai ales în spaţiile care au amenajată şi o bucătărie cu un loc de servire a mesei, pe lângă calitatea preparatelor mai există un aspect, poate chiar mai important decât cel culinar, care îi va convinge pe clienţi să revină. Este vorba despre aspectul localului, începând cu designul şi continuând cu igiena din sala de luat masa, dar, mai ales, din baie. Pentru majoritatea clienţilor, o baie neaspectuoasă sau murdară este un motiv suficient de puternic ca ei să nu mai revină. Şi mai ales acum, când accentul este pus pe igienă şi prevenţie, baia poate deveni uşor oglinda restaurantului sau a cafenelei pe care o deţinem.
 
Pe lângă măsurile de precauţie care deja ne-au intrat în sânge, de la spălatul pe mâini, dezinfectatul constant al suprafeţelor comune, optimizarea spaţiului în restaurant şi asigurarea unei distanţe de siguranţă între mese, vrem să vă oferim câteva soluţii de reamenajare a localurilor HoReCa, astfel încât, la marea redeschidere să fim cu toţii pregătiţi să ne bucurăm din nou de experienţe inedite şi oportunităţi de a ne crea amintiri nepreţuite alături de prieteni, familie, colegi.
 
 

Ghid de pune practici în domeniul HoReCa

Multe dintre ele sunt deja cunoscute, însă nu strică să le reamintim. Printre principalele lucruri pe care va trebui să le facem înainte de a deschide din nou şi care vor fi apreciate chiar şi după ce pandemia va fi doar o poveste încheiată demult, se află:
 
Amplasarea covoraşelor dezinfectante la intrarea în localuri sau unităţi de cazare. În cazul în care vorbim despre hoteluri, este recomandat ca fiecare etaj să aibă un astel de covoraş, iar dozatoarele automate cu gel dezinfectant ar trebui montate atât la intrarea în clădire, cât şi la intrarea în baie, lift, pe holuri sau sălile de conferinţe. Covoraşele pot fi chiar personalizate, astfel încât să se integreze perfect în designul unităţilor de cazare, al cafenelelor sau al restaurantelor.
Desemnarea unei persoane responsabile cu igienizarea spaţiilor comune. În funcţie de numărul de angajaţi disponibili, putem alege o persoană responsabilă cu zona de luat masa, una pentru bucătărie şi alta pentru baie.
Igienizarea constantă a obiectelor manipulate des. Mesele ar trebui dezinfectate la plecarea fiecărui client, la fel şi scaunele. Cât despre baie, toaletele, rezervoarele, mânerele de la uşi, dozatoarele de săpun şi pisoarele trebuie igienizate cât mai des, de preferabil la minim 2 ore distanţă. Aici pot fi utilizate folii antimicrobiene ce se pot lipi pe balustrade, mânere, butoane.
 
Amplasarea de anunţuri prin care clienţii sunt încurajaţi să respecte distanţarea socială, să se spele pe mâini, să nu aglomereze baia şi spaţiile comune. În funcţie de dimensiunea spaţiului, puteţi chiar limita accesul în baie la o persoană sau două, o dată. Tot aici intră şi marcarea corespunzătoare a locurilor de aşteptare atât în hoteluri, cât şi în restaurante, pentru evitarea aglomeraţiei.
Amplasarea meselor la o distanţă de 2 metri între ele, atât în interior, cât şi în spaţiile exterioare.
Modernizarea spaţiului comun cu dispozitive contactless. Iar aici, posibilităţile sunt aproape nelimitate, însă vom încerca să le enumerăm pe cele mai importante:
Montarea la intrarea în local a dozatoarelor cu senzor, pentru dezinfectarea mâinilor.
Schimbarea uşilor de la intrare cu uşi automate, pe bază de senzor. La fel şi uşile de la baie pot fi prevăzute cu senzor sau cu un deschizător de uşi fără contact, acţionat de la nivelul piciorului.
Mai ales în baie, unde atingem în mod normal extrem de multe suprafeţe, putem monta baterii cu senzor de mişcare, toalete şi pisoare cu clapete de acţionare pe bază de senzor, la fel şi dozatoarele de săpun pot fi automate, iar uscătorul de mâini poate fi înlocuit cu un dozator de şerveţele automat, asta pentru că despre uscătoarele cu aer cald se ştie că sunt un bun conductor de germeni şi virusuri.
Pentru că tot suntem la capitolul contactless, este bine ca, indiferent de tipul de local sau unitate de primire turistică, rezervările să fie făcute în prealabil, în funcţie de numărul de locuri, iar turiştii, oaspeţii şi clienţii să fie încurajaţi să folosească plata digitală. La fel în cazul meniurilor de restaurant, ele e indicat să fie digitale, pe tablete sau prin accesarea lor direct pe telefonul clientului prin coduri QR.
Aerisirea. Chiar dacă este o regulă importantă în domeniul HoReCa, mai ales acum trebuie să punem mult mai mult accent pe partea de spaţii aerisite natural.
Folosirea a cât mai multor obiecte de unică folosinţă, a soluţiilor de dezinfectare de calitate, a mănuşilor şi măştilor de unică folosinţă. Iar aici, în funcţie de tipul de locaţie HoReCa, cel mai importantă este stabilirea unor proceduri clare care să stabilească exact când şi cum trebuie schimbate mănuşile şi măştile de unică folosinţă, ce obiecte trebuie dezinfectate şi la ce distanţă de timp. De exemplu, în cazul camerelor de hotel este recomandat ca după plecarea oaspeţilor, să fie dezinfectate absolut toate obiectele uzuale din cameră, iar după dezinfectare, personalul responsabil cu curăţenia trebuie să aunce mănuşile de unică folosinţă şi să se spele pe mâini.
 

Reamenajările în HoReCa, o oportunitate de a atrage noi clienţi, după pandemie

Pentru mulţi antreprenori care activează în domeniul HoReCa, lunile de pauză au fost o oportunitate de a se reinventa atât pe ei, cât şi spaţiile care până de curând erau pline de clienţi. Dacă în cazul locurilor comune cum sunt holurile hotelurilor, recepţia, locul de luat masa din restaurante, principalul scop a fost reamenajarea pentru asigurarea unei distanţări fizice sigure, în cazul băilor comune, lucrurile se complică, însă cu puţină imaginaţie şi câteva sfaturi de design şi amenajare, acestea pot fi modernizate astfel încât să ofere siguranţă şi să îşi păstreze un aspect modern, plăcut şi primitor. Iar pentru asta, am pregătit 4 idei pe care să le luăm în considerare înainte de a începe să modernizăm baia, pe lângă soluţiile contactless prezentate mai sus.
 
 
Minimalismul, noua regulă a igienei.
 
Având în vedere că va fi necesar de acum înainte să acordăm o atenţie şi mai mare curăţeniei şi igienizării spaţiilor de baie este recomandat să evităm să încărcăm băile cu decoraţiuni inutile. O baie minimalistă, decorată eventual cu flori sau obiecte puţine, dar care au un volum mai mare, vor transmite întotdeauna o senzaţie fresh, de curăţenie sporită.
 
Luminozitatea, aliatul curăţeniei.
 
O baie luminoasă este o baie în care nu mizeria nu are cum să fie trecută cu vederea. Investind în soluţii de iluminare, clienţii se vor simţi mai confortabil şi în siguranţă, pentru că vor vedea că baia pe care o folosesc este cu adevărat curată. Astfel, nivelul de încredere în serviciile oferite va creşte, iar clienţii cu siguraţă vor reveni. Iar dacă baia este dotată şi cu senzor de mişcare care să aprindă automat lumina, fără să mai fie nevoie să atingem întrerupătoare, atunci cu siguranţă clienţii vor fi mai mult decât încântaţi.
 
Culorile care ne transmit igienă şi siguranţă.
 
Deşi culorile închise transmit un aer luxuriant şi modern, este important acum să transmitem ideea de curăţenie. Tocmai de aceea au reînceput să fie în vogă băile publice din domeniul HoReCa amenajate în stil simplu, cu gresie şi faianţă în culori deschise. Ştim bine că albul transmite curăţenie, iar, mai ales acum, acest mesaj este căutat de majoritatea oaspeţilor noştri.
 
Materialele ideale pentru băi curate.
 
Aici, regula este forate simplă. Atunci când alegem materialele pentru obiectele sanitare şi cele de igienă, singurul lucru la care este important să fim atenţi este ca acestea să fie uşor de curăţat. Gresia şi faianţa din material neted, despărţitoare pentru pisoare din sticlă, ceramică sau plastic sau obiectele sanitare cu design simplu, fără şanţuri, curburi sau modele complicate sunt ideale pentru băile cu trafic intens.
 
 

Alegerea corectă a obiectelor sanitare şi amplasarea lor optimă

Şi pentru că tot suntem la obiectele sanitare, nu putem să nu le acordăm o atenţie deosebită, mai ales că ele sunt cele mai importante atât în ceea ce priveşte aspectul băii, cât şi funcţionalitatea acesteia. Sanitarele de la Neakaisa, de exemplu, oferă soluţii optime pentru băile HoReCa, astfel încât să putem redeschide în siguranţă şi confort.
 

Pisoarele şi noile reguli de distanţare socială

 
Încă de la apariţia băilor publice şi a pisoarelor, regulile de distanţare socială au existat. De exemplu, norma socială spune că în cazul băilor care au mai multe pisoare, întotdeauna vor fi folosite simultan cu precădere pisoarele situate la capete opuse. De exemplu, dacă o baie are 5 pisoare şi primul pisoar este ocupat, clientul trebuie să meargă la ultimul pisoar din rând. Dacă ambele pisoare din capete sunt ocupate, următorul client îl va folosi pe cel din mijloc. 
 
Acest lucru se întâmplă în special pentru nevoia de intimitate. Totuşi, pentru a le asigura clienţilor şi un nivel de igienă sporit, recomandăm ca pisoarele să fie aşezate la o distanţă mai mare unele de altele, asta desigur, dacă spaţiul permite. În caz contrar, este recomandat ca ele să fie delimitate cu despărţitoare. Forma sau mărimea nu contează atât de mult, decât ca integrare în designul băii, însă cel mai important este ca pisoarele să fie amplasate la o înălţime potrivită, nici prea sus, nici prea jos, astfel încât ele să fie confortabile pentru toată lumea, indiferent de înălţime. 
 
Apoi, este foarte important să alegem soluţii de acţionare cu senzor, astfel încât să evităm atingerea clapetelor de limpezire a pisoarului. O astfel de soluţie nu doar că este mai igienică, dar ajută la economisirea apei. Pentru un design mai minimalist dar care transmite curăţenie şi igienă sporite, putem alege un pisoar Cersanit alimentat din spate şi prevăzut cu o baterie pentru pisoar cu senzor şi clătire automată a vasului de pisoar. 
 
Un alt lucru la care este important să fim atenţi atunci când vine vorba de baia bărbaţilor, este pisoarul pentru copii. Mai ales dacă spaţiul ne permite şi avem minim trei locuri pentru pisoare, unul ar fi bine să fie neapărat pentru copii, amplasat mai jos decât cel pentru adulţi. Totodată, zona de pisoare e bine să fie dotată cu diferite accesorii, de la anunţuri care să îi încurajeze pe clienţi să se spele pe mâini înainte şi după ce folosesc pisoarul, precum şi suporturi sau braţe de susţinere.
 
 

Bateriile şi accesoriile de curăţenie, cât mai contactless

 
Chiar şi înainte de pandemie, bateriile din restaurantele şi hotelurile de top aveau implementate sisteme automate, astfel însât să atingem cât mai puţine suprafeţe şi să facem economie la apă. Dispenserele de săpun sau cele cu şerveţele nu fac excepţie, mai ales când vine vorba despre igiena mâinilor, astfel încât, locaţiile care aveau astfel de dispozitive automate erau la mare căutare. Totuşi, azi, astfel de soluţii vor deveni o normalitate, iar adoptarea tehnologiilor sigure şi curate vor fi la mare căutare, chiar şi în cele mai mici puburi sau cafenele.
 
 
 

Amplasarea corectă a toaletelor şi lavoarelor

Şi aici, este important să luăm în calcul distanţarea fizică precum şi a tehnologiilor implementate, asta pentru că ele ne asigură un grad de confort şi siguranţă sporit. În cazul toaletelor le recomandăm pe cele automate, a căror capac se ridică singur, precum şi cele cu senzor şi sistem de autocurăţare, fără să mai fie nevoie să atingem suprafeţe suplimentare. 
 
Materialele antimicrobiene, în special în cazul bărilor de susţinere, sunt o soluţie tot mai des căutată de antreprenorii români, în timp ce în cazul lavoarelor, este recomandat ca ele să fie realizate din materiale netede şi neporoase, uşor de curăţat şi dezinfectat. Cuarţul natural, de exemplu, ajută la prevenirea acumulării bacteriilor, precum şi a mucegaiului. În ceea ce priveşte numărul de lavoare, cu riscul de a sacrifica un spaţiu considerabil din baie, este recomandat ca lavoarele să fie amplasate la o distanţă mai mare între ele, astfel încât să facilităm distanţarea socială.
 

O recomandare îndrăzneaţă. Baia unisex

Băile unisex au început să prindă tot mai mult avânt în Europa datorită aspectelor practice, în special în restaurantele sau localurile mici. Ele sunt ideale, mai ales pentru că sunt mai comode pentru familiile cu copii mici şi, într-un spaţiu mai mic pot oferi mai multe facilităţi, de la toalete normale, zonă de pisoare, masă de schimbat scutece sau toaletă pentru persoane cu dizabilităţi. Cu un design open space, o astfel de toaletă poate ajuta le evitarea contactului între persoane, facilitând mai uşor ieşirea şi intrarea în baie, motiv pentru care ele pot deveni o soluţie demnă de luat în calcul.
 
Indiferent de decizie însă 2021 vine cu o oportunitate de reinventare a domeniului HoReCa. În special sistemele integrate, tehnologiile digitale care permit comenzile online sau meniuri digitale, precum şi implementarea soluţiilor contactless vor fi cele mai importante decizii pe care va trebui să le luăm anul acesta, astel încât domeniul ospitalităţii şi cel culinar să îşi recâştige întâietatea.
 
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările