Stil de viaţă

articolul anterior articolul urmator

Leguma care are mai multă vitamina C decât lămâile. Mihaela Bilic: E campion. Pentru că suntem în pandemie, mâncaţi din belşug

8
15 Sep 2020 10:06:34
Autor: Lizeta Oprea
Nutriţionistul Mihaela Bilic în studioul ADevărul live
Nutriţionistul Mihaela Bilic în studioul ADevărul live

Nutriţionistul Mihaela Bilic atrage atenţia cu privier la beneficiile pătrunjelului, mai bogat în vitamina C chiar şi decât citricele.

Când ne gândim la cele mai bogate surse de vitamina C, primele care ne vin în minte sunt citricele. Nimic mai neadevărat, medicul nutriţionist Mihaela Bilic asigură că pătrunjelul conţine mult mai multă vitamina C decât lămâia.

„Pătrunjelul conţine mai multă vitamina C decât sucul de lămâie! Pentru că ne aflăm în plină pandemie virală (...) vitamina C este cea mai celebră dintre vitamine pentru că are proprietăţi antioxidante - ajută organismul să neutralizeze radicalii liberi şi procesele oxidative, întărind astfel sistemul imun. 

Când vine vorba de surse naturale de vitamina C, primul nostru gând este la lămâii şi citrice în general. Adevărul este că legumele sunt mult mai bogate în vitamina C comparativ cu fructele, iar campionul este nimeni altul decât banalul pătrunjel. Cu un conţinut de aproape 200 mg vitamina C/100 g, pătrunjelul depăşeşte toate celelalte fructe şi legume: ardei gras roşu 160 mg, suc de lămâie 128 mg, ardei gras verde 120 mg, kiwi 92 mg, căpşuni 67 mg, suc de portocale 54 mg.

Singura condiţie este să consumăm pătrunjel din belşug, cu snopul, sub formă de salată (după exemplul salatei libaneze numite tabouleh), nu doar câteva frunze, ca decor în ciorbă sau tocăniţă.

În plus, pătrunjelul este bogat în fibre, betacaroten (precursor de vitamina A), acid folic, fier şi calciu - adică elemente esenţiale pentru sănătate. Nu e de mirare că în Franţa salata de pătrunjel (tabouleh) este prezentă constant în meniul spitalelor, un preparat simplu şi eficient pentru bolnavii aflaţi în convalescent“, a scris nutriţionistul Mihaela Bilic pe pagina de Instagram.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

8 Comentarii

Realist
15.09.2020, 16:13:17

Carevasazica, "patrunjelul este mai bogat in vitamina C decat lamaia" ADEVARAT ? NU NEAPARAT ! De ce ? Pentru ca lipseste unitatea comuna de comparatie ! Corect ar fi asa: "la cantitati egale, patrunjelul contine mai multa vitamina C decat lamaia" ! Caci nu de alta, dar mult mai des imi fac un fresh din 2 lamai sau o portocale decat unul din aceeasi cantitate de ... patrunjel. Consumam patrunjel pentru ca este una dintre cele mai cunoscute ierburi aromatice, nu pentru vitamina C ...

+2 (4 voturi)
Ionel Marcu
15.09.2020, 16:18:00

Nu știu de ce dr. Mihaela sare peste cătină și măceșe, care conțin 2.500, respectiv 2.000 mg de vitamina C la 100 de grame, de 10 ori mai mult decât pătrunjelul!

0 (2 voturi)
Mihai ANTI PSD
15.09.2020, 16:46:16

O persoana cu diploma de nutritionist si atat. Un nutritionist fake comercial. Tot tipa asta spune ca fructele, in special pepenele rosu ingrasa si face burta exact ca berea. Aberatii !!! Mancati fructe si legume din belsug.

+1 (5 voturi)
eu doar constat
15.09.2020, 17:33:57

Astea toate sunt doar asertiuni teoretice, pentru ca, practic, a consuma mai multa lamaie sau zeama de lamaie nu e acelas lucru cu a manca cativa snopi(legaturi) de patrunjel. Nu rezista stomacul la atata lamaie - faci hiperaciditate. Pe cand la patrunjel, pe langa exercitiul de masticatie ai aportul de fibre, ai un mare aport de fibre necesare digestiei. care lipsesc total din zeama de lamaie si sunt foarte sarace chiar in pulpa de lamaie. Ca sa nu mai spun si de strepezirea dintilor de la prea multa lamaie, foarte deranjanta. Lamaia era pe vremuri un antidot impotriva scorbutului (in special la navigatori), dar in vremurile noastre, chiar si lamaia trebuie consumata cu precautie. Si nu in ultimul rand, consumul de prea multa vitamina C , care se zice ca este singura vitamina, care se elimina, daca prisoseste, da efecte nedorite de afectare (arsuri) ale membranelor traseelor rectale si urinare, chiar cu exces de candida, foarte avida de zone cu aciditate mare.

0 (4 voturi)
eu doar constat
15.09.2020, 17:36:15

Si, scuzati, partunjelul e leguma? Parca facea parte din "verdeturi".

0 (2 voturi)

Vezi toate comentariile (8)