Stil de viaţă

articolul anterior articolul urmator

Locul de muncă este dificil? 6 semne care arată că ar trebui să-ţi dai demisia

0
15 Sep 2021 12:35:24
Autor: Maria Ţaga
Milioane de angajaţi şi-au dat demisia
de la locul de muncă, în ultimele luni.
Milioane de angajaţi şi-au dat demisia de la locul de muncă, în ultimele luni.

Milioane de angajaţi şi-au dat demisia de la locul de muncă, în ultimele luni. Unii şi-au descoperit noi înclinaţii, în timp ce alţii au plecat de la locul de muncă fără a avea un alt plan. Cum ştii dacă este timpul să începi să cauţi un nou drum?

„Mulţi dintre noi au zile mai dificile, avem locuri de muncă la care nu ne face plăcere să mergem sau avem diferite probleme cu şefii sau colegii de muncă. Cu toate acestea întrebarea dacă ar trebui să demisionăm este ceva ce ar trebui să fie bine analizat”, a spus Amy Gallo, specialist în locuri de muncă şi editor colaborator la Harvard Business Review.

Pentru a determina dacă este momentul să demisionezi trebuie să-ţi evaluezi foarte bine problemele de la serviciu şi să identifici dacă ţie îţi face plăcere să fii acolo, scrie CNN. 

Şi nu pierzi din vedere imaginea de ansamblu: „În cazul pandemiei, lucrurile au fost foarte intense. Cu toţii am simţit multă epuizare. Am avut o mulţime de factori de stres în viaţa noastră", a spus Gallo. „Este posibil ca toate acestea să vă influenţeze percepţia asupra locului de muncă?”

În momentul în care ai o listă exactă, gândeşte-te dăcă problemele tale pot fi rezolvate şi începe să găseşti la fiecare rezolvare pentru a-ţi îmbunătăţi viaţa la locul de muncă. Dacă acest lucru nu pare posibil, poate vrei să începi să cauţi un alt loc de muncă.

 Simţi că pierzi ceva

Este greu să rămâi motivat şi productiv la locul de muncă dacă simţi că nu mai poţi evolua.

Sentimentul ca ai evoluat poate arata diferit pentru fiecare individ. De exemplu, aceasta ar putea însemna că nu mai poţi promova într-o poziţie mai avantajoasă, că nu mai există o posibilitate de majorare a salariului sau lipsa unor cerinţe interesante, respectiv oportunitatea unor lucruri noi pe care să le înveţi. 

„Ar trebui să-ţi pui un semn de întrebare dacă consideri că nu mai exisă o comunicare transparentă şi fructuoasă cu şeful”, a spus Anna Bray, director executiv şi antrenor de carieră la Jody Michael Associates.

Ai probleme mari cu şeful

Bineînţeles că vor exista momente când tu şi şeful tău nu veţi fi pe aceeaşi lungime de undă, dar atunci când problemele depăşesc dezacordurile ocazionale şi există o lipsă de încredere şi sprijin, acestea te pot face să nu mai fii productiv sau să nu mai ai dorinţa de a avansa în carieră. 

„Lipsa de încredere este atunci când simţi că trebuie să-ţi calculezi fiecare cuvânt, când simţi că eşti mereu analizat sau că eşti sub un microscop şi simţi că şefului tău nu îi pasă cu adevărat de tine. Când ai toate aceste sentimente înseamnă că relaţia cu şeful tău nu va funcţiona niciodată”,  a spus Foram Sheth, ofiţer şef de coaching şi cofondator al companiei de coaching Ama La Vida.

Gallo a sugerat să evaluezi dacă atitudinea şefului tău reprezintă o problemă izolată sau reprezintă o problemă culturală mai amplă.

Amâni mereu lucrurile

Cu toţii amânăm lucrurile, dar ar trebui să îţi pui un semn de întrebare dacă în ultima perioadă îţi amâni sarcinile de lucru până în ultimul minut, deşi în trecut ţi le organizai constant şi extrem de bine. 

„Este o problemă dacă în trecut spuneai « fac asta pentru că sunt mândru că fac asta, îmi pasă de rezultate», iar acum spui «trebuie să fac suficient cât să nu am probleme»”, a spus Sheth. 

Există o discrepanţă culturală

 Dacă te regăseşti în acel cultura companiei la care lucrezi vei fi productiv, interesat şi fericit, deci discrepanţa culturală poate crea probleme.

De exemplu, dacă tu îţi balansezi viaţa personală cu cea profesională şi cu toate acestea primeşti mail-uri constant de la şeful tău, la orice oră din zi, poţi ajunge la epuizare.

Sheth spune că angajaţii ar trebui să se simtă încurajaţi şi în siguranţă la locul de muncă. Cum au gestionat companiile nevoile angajaţilor, mai ales pe timpul pandemiei, a influenţat decizia multor persoane de a-şi da demisia sau nu.

Observi alte noi oportunităţi

Când nu îţi place locul de muncă actual începi să observi mai des noile oportunităţi.

„Dintr-odată realizezi că există noi oportunităţi de muncă”, a spus Seth care a sugerat să te întrebi: „dacă erai neangajat şi ţi se oferea locul actual de muncă, aşa cum este el în prezent, îl acceptai sau continuai să mai cauţi?”.

Atitudinea ta s-a schimbat

„Dacă eşti doar nemulţumit de diferite aspecte ale locului de muncă, trist că mergi la serviciu sau te  aşezi la computer şi te gândeşti «nu pot să cred că trebuie să fac asta», acesta este un semn că ar trebui să îţi dai demisia”, a spus Gallo.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările