Stil de viaţă

articolul anterior articolul urmator

Mihaela Bilic: „Nu contează dacă copilul mănâncă din când în când «prostii» de genul chips-uri şi croissant. Ele sunt bogate în calorii, nicidecum otrăvitoare“

15
16 Sep 2019 15:34:54
Autor: Alexandra Constanda
Mihaela Bilic este unul dintre cei mai apreciaţi medici nutriţionişti din România FOTO Eduard Enea
Mihaela Bilic este unul dintre cei mai apreciaţi medici nutriţionişti din România FOTO Eduard Enea

Medicul nutriţionist Mihaela Bilic atrage atenţia asupra isteriei alimentare când vine vorba de copii, precizând că banalul sandviş cu şuncă şi caşcaval sau chipsurile nu reprezintă un pericol real pentru cei mici atâta vreme cât sunt consummate în cantităţi moderate.

Fără a da nume, Mihaela Bilic a comentat pe Facebook recomandările unei „aşa zise nutriţioniste“ în ceea ce priveşte alimentaţia copiilor. 
 
„Am aflat şi eu cu stupoare că cică n-ar fi voie să pui într-un sandviş mezeluri şi brânzeturi la un loc. Faptul că madam specialistă a desfiinţat existenţa banalului sandviş cu şuncă şi caşcaval pe care omenirea îl mănâncă de secole e dincolo de orice comentariu“, a subliniat medicul nutriţionist, precizând că astfel de declaraţii pot face mult rău. 
 
Mihaela Bilic face apel la părinţi să-şi folosească bunul-simţ şi instinctele când vine vorba de meniul copiilor şi să nu le interzică anumite alimente. Ea subliniază că nu este o tragedie dacă din când în când să mănânce şi „prostii“ precum chipsuri, croissanturi sau batoane de ciocolată, precizând că acestea sunt doar bogate în calorii, nicidecum otrăvitoare. 
 
„Dragi părinţi, încercaţi să vă folosiţi bunul-simţ şi propriile instincte când vine vorba de meniul copiilor, nu căutaţi să le creeaţi o dietă specială, indiferent cât de sănătoasă şi ferită de rele vi se pare. Important e ca un copil să simtă apartenenţa la un grup, la o familie şi asta înseamnă să facă ce fac ceilalţi, nu să fie diferiţi/izolaţi/trataţi special. Mâncarea nu trebuie să fie perfectă, ci doar adaptată vârstei lui ca dimensiune a porţiei. Şi da, sunt de acord, în familiile cu copii ar fi minunat dacă ar exista mâncare gătită şi dacă masa ar fi luată împreună măcar o dată în zi. Cât despre ce se întâmplă în afara casei, relativizaţi: important este ca în 80% din timp alegerile alimentare ale copilului să fie supravegheate şi aprobate de voi, în restul de 20% din timp nu se poate întâmpla nimic atât de grav încât să perturbe echilibrul nutriţional al celui mic. Nu contează dacă copilul mănâncă din când în când «prostii» de genul chips-uri, croissant, biscuiţi, batoane de ciocolată, adică tot felul de produse ambalate în pacheţele atrăgătoare - ele sunt bogate în calorii, nicidecum otrăvitoare. Nu vă faceţi iluzii crezând că migdalele neprăjite pe care le propuneţi voi sunt o gustare mai potrivită, veţi fi surprinşi să constataţi că îngraşă mai tare!“, explică Mihaela Bilic. 
 
Medicul continuă prin a evidenţia că este important ca educaţia alimentară a unui copil să fie format natural şi sănătos în cadrul familiei prin practicarea împreună a tuturor obiceiurilor corecte ce ţin de mâncare, de la atmosfera şi ritmul meselor, la dimensiunea porţiei şi la diversitatea din farfurie. 
 
„Diferenţa dintre alimentele de bază (care se consumă zilnic) şi cele facultative (care se consumă rar, opţional, în cantitate mică) se face tot în copilărie şi în familie. Depinde de voi, părinţii, care este «normalitatea» în care copilul vostru creşte. Şi pentru că copiii sunt oglinda părinţilor, ajutaţi-l să oglindească o relaţie pozitivă şi echilibrată cu mâncarea, fără interdicţii şi frici alimentare, fără cure de slăbire şi alimente tabu. O normalitate în care banalul sandviş cu şuncă şi caşcaval să poată exista. Indiferent ce spun nutriţioniştii!“, încheie Bilic. 
 
 
 
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

15 Comentarii

Marian Petrescu
16.09.2019, 16:06:54

Asta cred ca sufera de dementa..eu de cate ori mancam croissant aveam arsuri si eu prost dadeam vina pe cola pana mi-am dat seama ca era de la croissante..deci sunt otravitoare.

-6 (10 voturi)
Adrian Foangǎ
16.09.2019, 16:10:45

Inflatie de nutritionisti si nutritioniste, care intoxica lumea cu tot felul de sfaturi. Eu am 1,83, 85kg si brandul cat sticla de cola, aia de 2,5 l. Zilnic mananc chipsuri sau snacksuri si beau Pepsi, dar ma mentin facand seara un simplu program HIIT de 15-20 de minute. Cu asta n-ai de ce te teme, nu te ingrasi, nu te imbolnavesti, si arati si bine.

-4 (6 voturi)
tac tic
16.09.2019, 18:47:58

Mihaela Bilic are 100% dreptate: important este ca hrana zilnica sa fie preponderent normala calitativ, bazata pe bucataria traditionala mostenita din mosi-stramosi si fara excese cantitative. Mancarurile gatite traditional in casa, alternand ciorbele de carne (de pui, de vaca, de perisoare, de porc, de peste, etc, acrite cu bors natural sau cu zeama de varza acra) cu supele de legume si paste (cartofi, taitei, rosii, morcovi, fasole, ceapa, galusti, loboda, etc), sunt ideale pentru dieta normala si sanatoasa a adultilor si a copiilor. Felul doi, de la tocanite la musaca, de la fripturi la gratar sau la tava la ardei umpluti si sarmale, de la tochituri la ostropel, cu garnituri de cartofi natur, la cuptor sau piure, sau de orez pilaf, cu ciuperci, mazare sau fasole, cu o salata verde cu ridichi si acrita cu zeama de lamaie, sau o salata de rosii cu ceapa si ardei gras, sau o salata de muraturi (varza murata, castraveciori murati, gogosari murati, gogonele murate, ardei capia copt), e vital pentru o alimentatie echilibrata si fireasca. La micul dejun se poate manca unul-doua oua ochiuri cu bacon, sau o pereche de cremvursti, sau o bucata de branza telemea, sau o felie de paine cu unt si dulceata sau miere. La cina se poate manca o mamaliguta cu branza, paste, spaghete, se poate bea o cana cu lapte sau un ceai cald La pachetel, la serviciu sau la scoala, nu strica absolut deloc un sendvis cu cascaval si sunca sau salam, alaturi de un fruct proaspat. Mai departe, o data pe luna, se poate manca si o pizza, o shaorma, pufuleti, sticksuri, snack-suri, un big-mac cu cartofi prajiti, un croissont cu nutella sau unt de arahide si alte astfel de "prostii". Nu face rau absolut deloc si nici nu ingrasa, dimpotriva, completeaza armonios o dieta naturala, completa si sanatoasa, atat pentru adulti cat si pentru adolescentii in crestere. Secretul este destul de banal: sa mananci mancaruri gatite natural si variat, din toata gama gastronomica a bucatariilor casnice traditionale, inclusiv sendvisuri cu cascaval, branza si salam, sau o pizza si o shaorma, insa in cantitati normale, fara excese si fara a crea dependente artificiale intr-o directie sau alta. Sa ne aducem aminte, cei trecuti de 50 de ani, ca am crescut sanatosi desi 15 ani la scoala am mancat zilnic sendvisul cu salam, branza sau cascaval pe care ni-l puneau parintii in fiecare dimineata in ghiozdane; si eram norocosi fata de altii care nici macar atata nu aveau sa le faca pachet copiilor lor; si n-am mai murit si nici nu ne-am mai imbolnavit de tot felul de grozavii...

0 (4 voturi)
spaima vitelor
16.09.2019, 22:05:18

Cu mentiunea ca, daca se fac excese, nr de celule de grasime se poate dubla la copil, ceea ce va duce la obezitate pe viata. In conditii normale, toti avem cam acelasi nr de celule de grasime, singura diferenta e cat de 'pline' sunt celulele alea.

+2 (2 voturi)
Gabriela Ela
17.09.2019, 04:39:10

Asa e, cum zice doamna nutritionist, dar cine poate sa ii urmareasca ideile cand toti ne-am luat doctoratul in nutritie de pe internet? Nu mai sunt bune fructele taranilor, nici branza de la cobani, iar despre laptele nepasteurizat sa ne fereasca Dumnezeu! Acum le dam copiilor avocado si broccoli. Bine, fasolea, de exemplu e mult mai satioasa si mai sanatoasa, iar carnea si grasimea animala se manaca in zonele reci, pe timp de iarna.Iarna avocado nu iti ofera nimic. In plus, daca mai e si spray-at, e vai de el, dar lasa ca stiu nutritionistii nostri mai bine. Avocado creste in zonele tropicale si acolo se preteaza cel mai bine si ca aliment. dar ce stiu nutritionsitii astia autohtoni?Ei sunt prosti pentru ca nu sunt progresisti.Noi suntem destepti ca stim mai bine; internetul ne spune tot ce trebuie sa stim!

+1 (3 voturi)

Vezi toate comentariile (15)