Dezvoltarea tehnologiei, sfârşitul interviurilor de angajare? Cum plănuiesc marile companii să recruteze în viitor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În următorii ani, este posibil ca interviurile de angajare să dispară. Toţi cei care aspiră la o anumită funcţie vor fi astfel scutiţi de emoţiile de la interviu, însă există şi unele dezavantaje, din moment ce procesul de recrutare se va baza pe analiza informaţiilor pe care angajatorul le are despre candidat, iar carisma, personalitatea agreabilă şi zâmbetul fermecător nu vor mai conta deloc.

Potrivit site-ului smithsonianmag.com, procesul de recrutare ar putea include, printre altele, o analiză a probabilităţilor, având în vedere faptul că orice tip de comportament poate fi acum cuantificat şi corelat cu alte informaţii. De pildă, statisticile ar putea arăta că există mai multe şanse ca persoanele care locuiesc la peste 20 de kilometri de locul de muncă să demisioneze în următorii cinci ani.

Anumite departamente de resurse umane au început deja să utilizeze astfel de informaţii. Compania Evolv, din San Francisco, se ocupă în prezent de efectuarea unor astfel de analize şi arată, de exemplu, că persoanele care folosesc un browser pe care l-au instalat chiar ele se descurcă mai bine la locul de muncă şi schimbă jobul mai rar. În acest caz, compania se bazează pe o cercetare efectuată la nivelul a peste 30.000 de angajaţi.

„În inima ştiinţei se află măsurătorile“, arată Erik Brynjolfsson, de la M.IT., într-un articol publicat recent în „New York Times“.

Alte analize ale celor de la Evolv sugerează că: 

  • Persoanele care au fost şomere o vreme îndelungată, odată ce sunt din nou angajate, sunt la fel de capabile să îşi păstreze locul de muncă precum celelalte. 
  • Infracţiunile săvârşite în trecut au reprezentat multă vreme un dezavantaj pentru oricine îşi caută un loc de muncă, dar cei de la Evolv susţin că acest aspect nu are legătură cu performanţele angajatului. Uneori, aceştia sunt angajaţi mai capabili decât ceilalţi.
  •  Potrivit sondajelor efectuate în rândul angajaţilor, angajaţii de la call center care sunt creativi îşi păstrează funcţiile o vreme îndelungată.
  • Cei mai valoroşi angajaţi dintr-un call center locuiesc, de regulă, aproape de locul de muncă şi au acces la mijloace de transport pe care se pot baza, folosesc una sau mai multe reţele sociale, dar nu mai mult de patru. 
  • Sinceritatea contează. Informaţiile arată că persoanele care sunt sincere tind să îşi păstreze locul de muncă o perioadă mai îndelungată.                                                                                          

   

Desigur, această metodă are dezavantajele sale, deoarece ar putea conduce la discriminarea angajaţilor mai în vârstă, de pildă. De asemenea, se pune întrebarea referitoare la cantitatea de informaţii pe care companiile o vor utiliza în acest proces.

„Tehnologia ridică întrebări cu privire la limitele supravegherii angajaţilor“, arată Marc Rotenberg, director executiv al Electronic Privacy Information Center.

 

 

 

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite