Stil de viaţă

articolul anterior articolul urmator

Trucuri ingenioase prin care comercianţii scot mai mulţi bani din portofelele clienţilor de sărbători: cum să nu te laşi păcălit

0
25 Nov 2016 15:09:50
Autor: Lizeta Oprea
Comecrianţii folosesc trucuri dintre cele mai inventive pentru a vă convinge să vă epuizaţi economiile
Comecrianţii folosesc trucuri dintre cele mai inventive pentru a vă convinge să vă epuizaţi economiile

În perioada Sărbătorilor de Iarnă în magazine se formează cozi intereminabile. Clienţii parcă sunt puşi pe cumpărat mai mult ca niciodată. Fie că îşi dau seama sau nu, manipularea joacă un rol important în privinţa numărului produselor pe care le achiziţionează.

Este foarte uşor să cheltui banii de sărbători. De la mâncare, băuturi, până la decoraţiuni sau cadouri pentru cei dragi, banii se risipesc foarte uşor în preajma Crăciunului. Iar pentru a avea grijă că epuizăm toate economiile, comercianţii ne dau o mână de ajutor printr-o serie de trucuri pe care le folosesc, pentru a se asigura că oamenii cumpără cât mai mult, scrie businessinsider.com.

Ne provoacă să lăsăm garda jos prin atmosfera familiară de sărbătoare

Sărbătorile sunt o perioadă emoţionantă şi specială a anului, iar comercianţii sunt conştienţi de acest lucru. Profitâd de sentimentele clienţilor, ei îşi decorează cât mai frumos magazinele, pun muzică specifică perioadei, folosindu-se inclusiv de imagini şi arome pentru a atrage cumpărătorul. Simţindu-se într-un mediu familiar, oamenii au tendinţa de a nu se mai gândi la bani şi, ca rezultat, cheltuie mai mult decât şi-au  propus.

Afişează banere mari cu reducerile pe care le oferă

Black Friday a început să fie în fiecare zi dacă ne luăm după banerele comercianţilor. Aceştia transformă oferta într-o simplă momeală pentru clienţi, pentru a-i face să intre în magazine, aceştia plecând şi cu produse la preţ întreg. Există, de asemenea, un motiv pentru care procentul discounturilor sunt afişate pe un fundal de culoare roşie: se pare că oamenii reacţionează mai repede şi sunt mai hotărâţi atunci când văd această culoare.

Afişează produsele mai scumpe la nivelul ochilor

Majoritatea magazinele apelează la trucul poziţionării produselor. Cele pe care vor să le scoată în evidenţă le pun la nivelul ochilor, de multe ori fiind evidenţiate inclusiv prin intermediul culorilor. Uitaţi-vă şi pe rafturile de jos, s-ar putea să găsiţi produse similare la preţuri mult mai mici.

Apelează la trucul „ofertă limitată“

Nu numai că se folosesc de tot felul de trucuri pentru a aduce clienţi în magazine, dar comercianţii au grijă şi să îi preseze pentru a cumpăra. Cel mai des ei se folosesc de limita de timp în care este valabilă o ofertă pentru a spori sentimentul de urgenţă în a face o achiziţie.

Oferă mostre pentru a convinge mai uşor

Acest truc nu numai ca te face să rămâi mai mult timp în magazin, dar automat vei testa noi produse. De asemenea, cresc şansele să cumperi produsul încercat, deoarece gratuitatea îţi va crea sentimentul că eşti obligat sa-l cumperi. Înaimte de Crăciun comercianţii merg în pieţe pentru a oferi clienţilor mostre de dulciuri irezistibile.

Trucul preţurilor extreme

Folosind „efectul preţului de compromis“, magazinele plasează produse la preţuri rezonabile lângă altele foarte scumpe. Chiar dacă un pulover de 90 de lei este mai ieftin decât unul de 250 de lei, nu înseamnă că obţineţi neapărat un excelent raport calitate-preţ.

Produse tentante pe culoarul de acces al clienţilor

Zona cea mai profitabilă este culoarul de acces al magazinului. Deşi sunt în căutarea altui produs, clineţii pot fi atraşi de ce văd în rafturi, mai ales că după câteva runde de căutări prin magazine autocontrolul este total epuizat.

Se folosesc de trucul cifrei 9

Probabil v-aţi întrebat de ce multe preţuri se termină în 99 după virgulă. Ei bine, conform cercetătorilor, acest truc determină consumatorii să rotunjească în mod automat în jos.

Oferă transport gratuit

Uneori, magazinele oferă transport gratuit, mai ales când este vorba despre achiziţionarea unui produs de dimensiuni mari. Deşi clienţii nu ştiu, de fapt, transportul este inclus în preţul produsului. Mare grijă când primiţi astfel de oferte, pentru că s-ar putea ca produsul să ajungă cu întârziere, aşteptând şapte până la 10 zile lucrătoare pentru a primi ce ai cumpărat. Fii atent şi stabileşte din timp perioada în care vrei să fie efectuată livrarea.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările