Uită-te, dar nu atinge! Cheltuielile nesăbuite, asociate cu atingerea produselor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dacă ai obiceiul să atingi obiectele din magazin, în special cele scumpe, vei fi şi mai tentat să le cumperi, chiar dacă nu se încadrează în buget.

Atingerea produselor dintr-un magazin ne face şi mai dornici să le avem, arată un studiu recent, citat de dailymail.co.uk. Pentru a combate efectul experienţei senzoriale, un expertul financiar Kim McGrigg sugerează să folosim regula „unui singur deget” pentru a satisface nevoia de a atinge, dar care poate preveni cheltuieli uriaşe, neplanificate. 

Pentru toate magazinele a căror politică se bazează pe îndemnul „Nu atingeţi”, studiu vine ca o confirmare a politicii neinspirate după care acestea se ghidează. Atingerea obiectelor creşte dorinţa clientului de a le avea, arată un studiu realizat de Universitatea din Los Angeles, California. 

Odată ce clientul simte obiectul din faţa sa, ataşamentul vizavi de produs creşte semnificativ, iar sentimentul posesiunii îşi face loc. Clientul va ajunge să considere obiectul mult mai valoros, odată atins, decât îl considera înainte de a se apropia de el. 

Este primul studiu care investighează efectele senzaţiilor tactile, în timp ce cercetările ultimilor 25 de ani au arătat, în mod repetat, faptul că valoarea unui obiect creşte în ochii proprietarului abia după ce este achiziţionat. 

„Poţi atinge orice îţi doreşti, dar numai cu un singur deget. Aşa satisfaci şi nevoia ta, fără să apară dorinţa de proprietate, ceea ce-i face pe majoritatea cumpărătorilor să-şi dea peste cap bugetul prestabilit”, spune Kim McGrigg.

Alt studiu, realizat de Universitatea din Wisconsin, a descoperit că există oameni care nu pot decide ce să cumpere dacă nu ating produsul respectiv. 

Oamenii de ştiinţă au confirmat că senzaţiile tactile impulsionează simţul proprietăţii, aşa că a atinge produsele este aproape acelaşi lucru cu a deţine produsele, în mintea cumpărătorului.  

Consumatorii de orice fel trebuie să înţeleagă puterea senzaţiilor tactile pentru a fi conştienţi, la faţa locului. În acest fel, vor putea evita eventualele „dezastre” financiare, iar magazinele vor eşua în exploatarea vulnerabilităţii acestora. 

Oamenii de ştiinţă de la MIT arătau, în 2010, că oamenii învaţă să atingă lucrurile încă din copilărie, ca o metodă de a strânge informaţii despre lucrurile din jurul lor. 

Citeşte şi:

Terapia prin shopping nu vindecă, dimpotrivă

Felurile în care magazinele ne fac să cheltuim mai mult

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite