Zece cuvinte pe care ar trebui să le elimini din CV

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foarte mulţi aplicanţi folosesc aceleaşi cuvinte pentru a se descrie la un interviu de angajare FOTO Shutterstock
Foarte mulţi aplicanţi folosesc aceleaşi cuvinte pentru a se descrie la un interviu de angajare FOTO Shutterstock

Dacă la un interviu de angajare obişnuieşti să te descrii ca fiind o persoană creativă şi eficientă, atunci eşti la fel precum alte mii de aplicanţi care vânează jobul la care visezi, din simplul motiv că aceste cuvinte se regăsesc extrem de des în CV-uri, după cum a constatat  LinkedIn.

Reţeaua de socializare orientată spre mediul de afaceri a publicat în acestă săptămână lista anuală a cuvintelor cel mai des folosite de utilizatorii săi. Cuvântul „creativ“ se află pe primul loc, pentru al doilea an consecutiv.

Cuvintele utilizate în mod obişnuit pe LinkedIn au mari şanse de a apărea şi în CV, ceea ce înseamnă că acele calităţi invocate frecvent ar trebui evitate complet.

Publicaţia americană „Huffington Post“ a trecut în revistă cele mai întâlnite 10 cuvinte în descrierile aplicanţilor de pe LinkedIn:

1. Creativ
2. Organizatat
3. Eficient
4. Motivat
5. Experienţă vastă
6. Palmares profesional
7. Inovativ
8. Responsabil
9. Simţ analitic
10.  Capabil de a soluţiona problemele


Lipsa creativităţii în folosirea cuvântului „creativitate“ pentru a descrie o calitate nu se limitează doar la americani, ci se întâlneşte la fel de mult şi în Canada, Australia, Noua Zeelandă, Germania, Singapore, Suedia şi în Olanda. În topul de anul acesta au apărut două noi cuvinte: „responsabil“ şi „analitic“, care au înlocuit descrierile populare de anul trecut „abilităţi de comunicare“ şi „dinamic“.

Cu toate aceste, eliminarea unor astfel de cuvinte lipsite de originalitate poate fi o muncă destul de dificilă. „Aceste cuvinte şi fraze sunt de obicei cuvinte codate pentru a fi acceptaţi într-un grup. Drept rezultat, inventăm în mod constant cuvinte ce vor deveni enervante, chiar dacă sună vag şi greu de definit. De exemplu, «sinergie, optimizare, echilibrat, pivot, inovaţie»“, spune Leslie Kwoh, jurnalist „The Wall Street Journal“.

În afară de semantica pură, există şi alte modalităţi de a-ţi face CV-ul să iasă în evidenţă. Unii aleg să aplice pentru un job imediat ce se afişează un anunţ sau să îl scrie într-un mod original, iar alţii aleg să conceapă un video despre ei.
 

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite