Cehia, mesaj inteligent pentru a atrage turişti români: face apel la o decizie istorică a lui Ceauşescu

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ambasada Cehiei la Bucureşti a gândit un mesaj inteligent pentru a-şi promova ţara şi pentru a atrage turişti români: a făcut apel la decizia istorică luată de Nicolae Ceauşescu în 1968, când liderul comunist a sfidat URSS-ul prin hotărârea de a nu invada Cehoslovacia şi a pune capăt „Primăverii de la Praga“.

„Unii ne-au «vizitat» în 1968. Voi nu. Aşa că vizitaţi-ne în 2018!“, stă scris pe un banner uriaş amplasat pe Ambasada Cehiei din Bucureşti. 

De asemenea, pe pagina de Facebook a Centrului Ceh vine şi explicaţia: „Anul acesta marchează 50 de ani de la Primăvara de la Praga. Atunci, trupele sovietice au invadat Cehoslovacia. Trupele româneşti nu au luat parte la această acţiune.“ 

Mai mult, cuvântul „vizitat“ nu a fost pus între ghilimele, ci între gloanţe.

„Primăvara de la Praga“ a fost o perioadă de libertate politică din Cehoslovacia, care a început în primăvara anului 1968, atunci când a venit la putere Alexander Dubček, şi a durat până în 20 august, acelaşi an, când a avut loc invazia Cehoslovaciei de către statele Pactului de la Varşovia, cu excepţia RPS Albania şi a Republicii Socialiste România. La momentul respectiv, Ceauşescu şi-a consolidat imaginea la nivel internaţional prin refuzul de a lua parte la spulberarea „Primăverii de la Praga“. 

Călătorii



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite