Câteva zile prin vecini te vindecă de iluzia că România va fi, într-o epocă apropiată, ţară cu potenţial turistic de masă. Îi şi vezi pe nemţi sau britanici, cu copiii mici după ei, aşteptând câteva ore bătuţi de soare în cap să se mişte coada de corporatişti în curbă la Azuga. Ah, era să cât pe-aici să trec peste ştirea proaspătă că există o soluţie la fluidizarea traficului spre munte şi îndată vom prospera. Câţiva mintoşi care se ocupă de marile proiecte au venit cu o soluţie: trei pasarele pentru pietoni care să facă arcadă peste DN1 la Comarnic, Buşteni şi Azuga. Iar valurile de pietoni, astfel cocoţaţi pe pasajele mândrie a meşteşugului tehnic rutier, nu vor mai încurca maşinile în drumul lor spre „munţii noştri aur poartă“. Genial, excepţională idee, s-au făcut deja cozi la agenţiile de turism din Hanovra şi Stratford-upon-Avon pentru că nu se mai găsesc bilete pe booking.com la pensiunile de cinci margarete din Buşteni. Peticim, pentru că am uitat să construim.
Sigur că avem munţi frumoşi, văi superbe, râuri şi cascade minunate dar nu există un drum decent care să te ducă, în siguranţă, la ele. Ori turiştii obişnuiţi nu caută aventura într-o vacanţă ci odihna în siguranţă. Serpentinele se văd superb în emisiuni de aventura, precum Top Gear, dar când vii cu autocarul de la aeroport, după un an de muncă, parcă nu vrei să-ţi verşi stomacul peste scaune. Nu toţi nemţii au sângele rece al lui Schumacher. Se ştiu în maşină nu în montagne russe.
Pentru a ajunge în locurile lor minunate popoarele civilizate au făcut tuneluri. Zeci de tuneluri. Sunt sute chiar aici, în Balcani, din Grecia, în Bulgaria, în Serbia, chiar în Bosnia cea măcinată de un război aspru au rămas zeci de tuneluri pe drumul partizanilor spre Sarajevo. Nu te cocoţi cu maşina peste munţi, îi admiri din mersul lin, la ieşirea din tunel. Noi încă suntem la etapa de pasarele pentru pietoni şi ne căţărăm cu maşinile noastre alpiniste ca să ajungem într-un loc frumos cu aer curat.
De autostrăzi nu cred că e cazul să vorbeşti în casa spânzuratului cu drumuri înguste care i se încolăcesc după gât.
Dacă vezi maşini cu numere străine, mergând ca melcul prin România nu-i stresa pe şoferii lor, nu le pune faza lungă în ochi din faţă sau din spate, nu-i claxona. Oamenii sunt deja speriaţi, merg prudent, nu sunt obişnuiţi pe drumuri înguste, au intrat într-o civilizaţie rudimentară şi încearcă să se adapteze.
Adauga Comentariu
Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos
Varianta 1
Autentificare cu contul adevarul.ro
Varianta 2
Autentificare cu contul de Facebook
48 Comentarii
Sortare: Cronologic · Dupa popularitate
Aveţi dreptate! Pe lîngă drumuri, mai e şi proasta sau deficienta semnalizare a direcţiilor. În Nordul Moldovei, în zona Vatra Dornei nu poţi ajunge în anume locuri fiindcă rişti să rupi maşina în găurile drumurilor. Localnicii sînt vineţii la faţă, semn de alcoolism cronic şi abia poţi lua o informaţie. Şoferii, cu mici excepţii, accelerează cînd sînt depăşiţi, la rîndul lor depăşind spre vîrf de rampă, cu vizibilitate minimă. Toţi cu numere de Suceava. Aprigi oameni! Există patroni de pensiuni care îţi dezumflă una din roţi, doar ca să apelezi la transportul lor pentru a vizita locul. (nu mă întrebaţi cum am intuit). În zona salinei Praid, dacă întrebi ceva, 2 din 3 răspund nem tudom şi zîmbesc tembel. Pe centurile Bucureştilor este praf, pietriş, tiruri blocate, se pierde cam 1-11/2 ore între cele două autostrăzi. Peisaj dezolant,arid, mizerabil. Şamd, şamd....
Gigi One..Tu ai auzit de GPS..? Ori ai un hobby cu alcoolismul cronic..? patronii desumfla rotile..? Pai n-au si ei angajati daca tot is patroni..? N-am auzit de povestea asta...Pietris pe centuriule Bucurestiului..? Oi fi ocolit Bucurestiul pe albia Argesului..
Cei cu nr. straine sunt tot romani...Nici un strain nu ar accepta sa stea ore in sir in coloana.
Si ce ar face..? Ar suna la ambasada..? De ajuns se ajunge oriunde in tara asta...E adevarat ca e mai greu in week-endurile alea prelungite..cand tot cocalarul vrea sa ajunga la munte..pe Valea Prahovei...De Transfagarasan blocat n-am auzit pana acum...Dar de "filmat" si de vazut lumea..nu te vede decat pe Valea Prahovei....O observatie..E primul an in care acest guvern...primul vad..s-a trezit si a lasat sa se treaca podul de la Cernavoda fara taxa in caz de aglomeratie...Le-au trebuit 23 de ani sa gaseasca solutia asta....Einstein a descoperit teoria relativitatii, esenta efectului fotoelectric, natura duala a luminii...si E=mc2..intr-un singur an...
Ai ceva dreptate..dar la aia cu tunelurile..dovedesti lipsa de logica...Iti amintesti vreun tunel pe care l-ai vizitat...???!!! In prncipiu nu drumurile de munte sunt problema..ci drumurile pana la munte....Incearca sa fii mai atent...Transfagarasanul si Transaplina sunt niste drumuri sigure si superbe...Un turist adevarat nu vede o tara de pe autostrada si din tuneluri....Iti ridic o minge la fileu..Bulgarii au aeroport la Varna..si turistul german, francez, belgian..aterizeaza pe malul marii...Noi mai avem Kogalniceanu civil...? Numai pentru charter si alea cu aprobarea..altora...Intr-o juma de ora am numarat pe Trans...30 de motociclisti germani si polonezi...Amk putea exploata si turismul de senzatii tari..dar nici pe asta nu vrem..Pentru odihna celor ce "muncesc un an"...si vor sa doarma...exista Bulgaria...Oricum.....nu inteleg esenta articolului...Sa asteptam..cu turismul asta pana facem "tuneluri" si autostrazi...????? Un tunel Nadlag-Vama Veche ti-ar placea...?
Vezi toate comentariile (48)