Doliu naţional veşnic?

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Astfel de şoferi nu sunt instruiţi cum trebuie şi doar li se pune atestatul în braţe contra unei sume de bani, desigur nefiscalizat, iar acum vedem rezultatele. Sunt organizate teste în urma unor cursuri, dar aceste cursuri nu se fac şi de multe ori şoferul nici măcar nu este în sală la examinare, dar şoferii obţin atestatul ca şi cum ar fi fost acolo. În fiecare zi se pot produce astfel de accidente din cauza acestor condiţii.

„Suntem 6 familii care trebuiau să plece în 15 iunie în Tenerife prin această agenţie, cu toate serviciile achitate; azi, când am sunat după vouchere, am aflat că şi-au mutat sediul şi au dispărut...."

„Şoferii care conduseseră deja 20 de ore au mai condus 22 de ore cu noi la întoarcere!! (pe site scrie că drumul dureaza 18-19 ore) nu ne-a cazat nimeni şi nu ne-a asteptat nimeni la hotel!"

„Reprezentanta... (agenţiei) ne-a sunat să ne informeze că există nişte probleme la hotel şi că nu avem camere... Dupa sejurul „magnific" petrecut la X am plecat spre Istanbul unde am ajuns pe la ora 22.30. Ajunşi la hotel, obosiţi rupţi, ghici ce? Cel de la recepţie ne-a anunţat că nu mai au camere libere şi că ne mută o noapte la alt hotel. Am crezut că înebunesc."

„Am plătit oferta cu aer condiţionat şi acolo ni s-au cerut bani pt acest serviciu. După ce ai plătit biletul... eşti pe cont propriu. (...) Am plătit hotel de 3 stele şi acolo am fost cazaţi la 2."

„Autocarul cu care am călătorit era vechi (din '93), murdar şi obosit. (...) (La plecare) văzând că nu apare nimeni, am sunat la agenţia locală şi mi s-a răspuns că nu e nicio problemă, o să apară ei! Şi au apărut... cu un autocar mai obosit decât cel cu care plecasem! Şi până în Bucureşti am făcut aproape 14 ore. Şi a început să şi plouă în autocar!"

„Am cumpărat un pachet de servicii pentru Grecia/Creta (...) şi am ajuns să plătesc din buzunar încă 1.000 de euro pentru transport după ce l-am platit deja odată. Şmecheria lor e foarta simplă: rezolvă cazarea şi în ultimul moment te anunţă că nu pot rezolva transportul şi nici recupera banii de cazare."

„În autocar, pe timpul nopţii, o parte din turisti s-au luat la bătaie (...) Şoferii şi ghizii nu au făcut nimic, nu le-au spus nimic, nu au fost atenţionaţi de nici un angajat al firmei."

Nu vă mai plictisesc, sunt doar cateva dintre plângerile unor oameni care şi-au pus amintirile în mâna unor agenţii de turism. Le găsiţi pe toate pe forum, pe softpedia. Şi, dacă sunteţi curioşi uitaţi-vă pe site-ul Ministerului Dezvoltării Regionale să vedeţi câte agenţii şi hoteluri, unele mari, cu renume, au funcţionat fără autorizaţie şi au primit amenzi. Iar declaraţia de la început aparţine unui consultant în turism, Augustin Hagiu. 

Bun. Şi cine e de vină?

Şoferul? Care conduce ca nebunul ca să ajungă mai repede acasă? Sau ca să iasă treaba bine că traieşte din salariu? Care e obosit rupt pentru că lucrează 10, 12 sau chiar mai multe ore? Sau are două job-uri pentru că nu-si permite să trăiască dintr-un singur salariu? Sau pentru că atât ştie, nu l-a învăţat nimeni mai mult?

Patronul? Care ca orice patron vrea profit? Pentru care contează banul, nu calitatea, căruia nu-i pasă cât stă angajatul la muncă şi de ce servicii beneficiază clientul atâta timp cât nimeni nu-i face nimic? Să fim seriosi, puţini sunt cei care cred că un angajat bine plătit şi odihnit va da randament la muncă. Sau cei care gândesc clientul nostru e stăpânul nostru, sau dacă azi omul e mulţumit, va veni şi mâine.

Clientul? Care cumpară ieftin şi, crede el, bun, pentru că atât îşi permite? Sau pentru că dacă tot a gasit o ofertă cu 3 lei de ce să dea 5 lei pe alta?

Ei sunt vinovaţi? Sau cei care permit ca asemenea lucruri să se întâmple?

Nici celula de criză, nici aeronava MAPN, nici tot Guvernul adunat la baza 90, niciun premier pe aeroport, şi nici ziua de doliu naţional nu-i mai aduc înapoi pe cei care şi-au pierdut viaţa, nu le consolează familiile, nu şterg memoria celor plecaţi după frumos şi aruncaţi în hău. Şi nici nu schimbă nimic, pentru că după ce se liniştesc apele, lucrurile vor reveni la anormal.

PS: Acesta nu este un text împotriva agenţiilor de turism, am fost o singură dată în vacanţă printr-o agenţie, a fost ok, am primit ce am plătit. Dar poate ar fi cazul ca unii să înveţe că nu cară cartofi, ci oameni. Vieţi.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite