FOTO Cele mai grozave staţii de metrou din lume

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Aşa arată metroul bucureştean care nu a avut încă parte de renovări.
Aşa arată metroul bucureştean care nu a avut încă parte de renovări.

Metroul e mijlocul meu de transport preferat în Bucureşti. Şi mă întreb de ce autorităţile nu au mai multă grijă de aspectul staţiilor din subteran în condiţiile în care, la allţii, metroul e obiectiv turistic obligatoriu.

Dacă mă întrebaţi pe mine, pentru Bucureşti metroul e sfânt. Ajungi rapid aproape oriunde. Mai ales la ore de vârf, transportul de sub Bucureşti e de o mie de ori mai bun ca cel de deasupra. Dar, că există şi un dar, mă întreb de ce oare nu or mai renova şi ei pe ici, pe colo.

Să nu ziceţi că nu sunt bani, că nu cred. La câţi oameni circulă zilnic  cu metroul (peste 700 000 ) şi la cât costă o călătorie, nu mai zic de banii din reclame sau din diversele magazine care există în toate staţiile, nu cred că nu sunt bani. 

În fine. Deci de ce, domnule, nu le renovează? Eu stau la Unirii aşa că staţiile de la Unirii şi Universitate le văd cel mai des. La Universitate...mai treacă meargă, deşi gresia aia e patinoar, scările rulante nu merg niciodată, şi look-ul e tot comunist deşi cică e renovat, iar la Unirii...murdar, mucegai pe sus, plăci căzute. Nu mai zic de doamna de la ghişeu, care mereu vorbeşte la telefon, care nu ştie să răspundă la bună ziua, care îţi face o favoare imensă că îţi dă o cartelă.

O să ziceţi că sunt pretenţioasă. Eu zic că nu-s. Pentru că la alţii staţiile de metrou sunt obiective turistice. Câteva exemple:

Stockholm-T-Centralen. Dat în folosinţă în 1950. Nu doar transportă peste 1,2 milioane de pasageri zilnic, dar e şi locul unde artiştii îşi expun lucrările, şi nu e vorba doar de expoziţii, ci şi de pereţii unor staţii. Nu am ajuns în Stockholm, aşa faine or fi toate?

image

 Moscova, Komsomolskaya Station. Se pare că e una dintre principalele atracţii din capitala Rusiei. Cred şi eu, la cum arată. Parcă e un muzeu.

image

Montreal-Place des Arts Station:

image

New York. Una dintre cele mai vechi şi mai scumpe linii subterane din lume. Şi cea mai complexă: 468 de staţii. Pe locul 4 la nivel mondial la numărul de călători transportaţi zilnic.

image

Bilbao. Un sistem celebru pentru că staţiile au fost gândite de celebrul arhitect englez Sir Norman Foster, dar şi pentru că foloseşte energie din surse regenerabile ( economie de 33%).

image

St Petersburg. Nu ar putea câştiga titlul de cel mai vechi, dar cu siguranţă ar fi în primele 10 într-un top al celor mai frumoase sisteme de transport subteran din lume. Şi e unul dintre cele mai adânci, staţia Admiralteyskaya coboară până la 105 metri sub pământ.

image

Budapesta. Habar nu aveam, dar se pare că transportul de sub pământul Ungariei e unul dintre cele mai vechi din lume, locul 2 după Londra. Linia 1, cea mai veche ( 1896) e patrimoniu Unesco.

image

Kazan Metro, Tartarstan. E nou, din 2005.

image

Lisabona. Cea mai veche linie din Portugalia. Şi poate şi cea mai colorată.

image

Toulouse , Franta: 

image

Să nu ne mai comparăm şi la capitolul infrastructură subterană că nu are rost. Eu una am ramas uimită de amploarea oraşului de sub pământ la Paris, Madrid sau Berlin. Deşi, pentru Bucureşti, Romania, nu cred că stăm rău. Daca am avea şi linie directă către aeroport... Cică va fi gata în 5 ani. Staţi pe aproape! 

Sursa foto: rediff.com şi huffingtonpost.com.

Acest articol a apărut prima oară pe blogul personal al Mihaelei.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite