„Oamenii sunt dornici de călătorii şi m-am convins ca nimic nu o să-i oprească!“ Interviu cu Daniela Nedelcu, Director general DAL Travel

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Daniela Nedelcu DAL Travel

Traian Bădulescu: Vă număraţi printre pionierii turismului exotic, de calitate, premium. Cum evaluaţi anul turistic 2021 pentru români? Dacă anul trecut a fost dramatic, cum prefiguraţi a doua parte a acestui an?

Daniela Nedelcu: Este adevărat că am început activitatea cu turismul premium, exotic, în special din Asia, care din păcate, până în acest moment este aproape închisă turismului, şi mă refer la Japonia, China, Indonezia, Filipine, India etc. Pentru a doua parte a anului, dacă nu vom mai fi asaltaţi de alte valuri şi alte tulpini ale COVID 19, sper că vom putea continua cu circuitele premium în America de Sud - Peru, Ecuador cu Galapagos, prin America Centrală - Columbia, Costa Rica, Mexic, Panama, Guatemala, Nicaragua, Honduras, San Jose, prin Africa - Egipt, Maroc, Tunisia, Kenya, Tanzania, Uganda, Etiopia şi nu în ultimul rând prin Europa, în special prin Islanda, Italia, Franţa, Irlanda, Insulele Azore, Turcia, dacă o putem include la Europa şi lista poate continua. Prin urmare nu pot prefigura ci doar spera că toate aceste destinaţii vor rămâne deschise turismului internaţional.  

T.B.: Tocmai aţi aniversat 20 de ani de existenţă. Ce v-a determinat să înfiinţaţi DAL Travel? Care a fost viziunea dumneavoastră la începuturile DAL Travel?

D.N.: Ooo, da, anul acesta împlinim 21 de ani de existenţă, iar anul trecut ne pregăteam de o aniversare cu totul specială, însă pandemia ne-a tăiat bucuria şi entuziasmul cu care pregăteam acest eveniment. Am înfiinţat DAL Travel din dorinţa de a călători, de a descoperi cele mai neaşteptate şi îndepărtate unghere ale planetei, de a cunoaşte oameni, locuri şi culturi cât mai diferite, dar şi de a împărtăşi aceste experienţe cu persoane care aveau aceeaşi pasiune şi entuziasm pentru călătorii. Încă de la început am crezut că dacă munceşti cu pasiune, cu determinare, alături de oameni dedicaţi meseriei pe care o practică, DAL Travel va putea deveni în timp un brand cunoscut pe piaţa turistică românească.   

”2021 a fost până acum un an greu. Mă simţeam adesea precum Meşterul Manole”

T.B.: Cum a mers anul 2021 pentru DAL Travel, până în prezent?

D.N.: Greu, dar cu multă muncă, mult mai multă faţă de anii precedenţi, diferită,  fără nici-o predictibilitate, cu anulări de zboruri, cu regulile zonelor roşii, gabene şi verzi  care se schimbau săptămânal, cu teste peste teste, cu restricţii,  mă simţeam adesea precum Meşterul Manole... Cu toate acestea am reuşit să formăm şi să trimitem grupuri de turişti în circuite premium în cele mai îndepărtate colţuri din lume, precum Columbia, Costa Rica, Namibia, Tanzania, Etiopia, dar şi în Europa, în special în Albania, un circuit de mare succes în acest an şi în Islanda, circuit care se desfăşoară în cea mai mare parte în natură. În ultima perioadă, de când Italia şi Franţa au început să accepte turiştii din România, un succes deosebit îl au private tour-urile, un concept de turism de grup de maxim 7 persoane, pe care l-am experimentat încă de anul trecut.

T.B.: Care sunt principalele destinaţii şi tipuri de pachete turistice solicitate în acest an?

D.N.: Oamenii sunt dornici de călătorii şi m-am convins ca nimic nu o să-i oprească! DAL Travel este un tour operator cunoscut  în primul rând prin programele sale tip circuit. Turiştii sunt dornici să călătorească după această perioadă pandemică, motiv pentru care aleg circuitele în defavoarea sejurilor. Circuitul deluxe în Egipt a fost foarte solicitat în prima parte a anului şi în toamnă, dar şi variantele de safari în Kenya, Tanzania sau Namibia. Am sesizat că turiştii au început să vâneze ţările care se deschid turismului şi optează mai mult pentru variantele circuitelor exotice, unde cazările se fac la nivel superior. Pentru Europa, Islanda este vedeta, dar şi Insulele Azore au un succes deplin. Câteva ţări din America de Sud, precum Peru, Columbia şi Ecuador, dar şi ţările din America Centrală sunt cerute în mod special pentru circuitele din această toamnă.    

T.B.: Ne-am confruntat cu o criză fără precedent în lumea turismului, din cauza pandemiei covid-19. Totuşi, cu mici excepţii, nu am mai asistat la niciun faliment sau vreo insolvenţă răsunătoare pe piaţa românească a unei agenţii de turism. Ce credeţi, s-a maturizat şi stabilizat piaţa internă a agenţiilor de turism?

D.N.: Nimeni nu a fost pregătit pentru această criză! Mă gândeam cu groază, înaintea pandemiei, la zone care s-ar putea închide din cauza conflictelor armate, în special la Iran, dar niciodată nu mi-aş fi putut imagina că lumea se va închide la propriu din cauza unei pandemii. Nu pot vorbi despre o maturizare şi o stabilitate a agenţiilor de turism urmare a ultimului an, deoarece această încercare ne-a destabilizat pe toţi. Fiecare agenţie a gestionat în mod propriu această situaţie, a renunţat parţial la personal, a lucrat cu program redus, s-au făcut eforturi şi sacrificii care nu se văd şi care sper să nu fi fost în zadar. Vom putea vorbi despre o stabilitate numai în momentul în care pandemia nu va mai exista.

T.B.: Care consideraţi că sunt provocările turismului românesc pe termen scurt şi mediu?

D.N.: Cea mai mare provocare este aceea pe care noi nu o putem controla sau prevedea, şi mă refer la evident tot la pandemie. Pe termen scurt sper ca turiştii români să se poată bucura de vacanţele în Europa în special. Pentru noi, ca organizatori, este o provocare fiecare vizită la obiectivele turistice, unde în această perioadă se solicită programare strictă, obligându-ne la o sincronizare perfectă în tururile respective. Pe termen mediu, sperăm să putem răspunde cererilor turiştilor de a călători în America de Nord şi în ţări din Asia. Cât despre programele de Revelion, unde am putea să le încadrăm, la termen mediu?! Suntem deja pregătiţi cu o mulţime de programe, dar oare nu e o provocare să le anunţăm în acest moment când suntem ameninţaţi cu al patrulea val?

Turistul român este mult mai precaut şi mai atent când achiziţionează un produs turistic, dar dorinţa de a călători îl face să accepte regulile noi de intrare impuse de fiecare ţară

T.B.: Ce schimbări observaţi în comportamentul şi preferinţele turistului român, la un an şi 3 luni de la izbucnirea pandemiei?

D.N.: Turistul român este mult mai precaut şi mai atent când achiziţionează un produs turistic, dar dorinţa de a călători îl face să accepte regulile noi de intrare impuse de fiecare ţară, acceptând să se testeze ori de câte ori acestea se impun, chiar dacă acesta este vaccinat. De asemenea este mult mai atent la calitatea serviciilor contractate în corelaţie cu siguranţa pe care şi-o doreşte, fiind dispus să plătească mai mult pentru acestea, iar apetitul pentru circuitele exotice s-a accentuat în mod vădit.

T.B.: Românii au în continuare încredere în agenţiile de turism. Ce teren credeţi că va aparţine în continuare agenţiilor, ce teren pot câştiga (dacă e cazul) şi ce teren au pierdut şi vor pierde pe viitor?

D.N.: Este adevărat şi îmbucurător faptul că românii au în continuare încredere în agenţiile de turism. Personal mulţumesc tuturor turiştilor DAL Travel care au acceptat să ne susţină în această perioadă dificilă, dovedindu-ne încrederea pe care o au în brandul nostru. Dacă vorbim de “terenurile” care au aparţinut agenţiilor de turism, nu cred că vor fi schimbări prea mari, cel puţin în ceea ce priveşte domeniul de care care noi ne ocupăm în principal, şi mă refer la circuitele turistice exotice. Turiştii ştiu că în cadrul unui circuit turistic sunt în siguranţă şi că apelând la o agenţie de turism fac economie de timp, iar neprevăzutul, urgenţele sunt preluate de către organizator. Doar agenţiile care nu-şi respectă turiştii au pierdut şi vor pierde pe viitor teren.   

T.B.: Au turiştii români apetit pentru turismul premium, de calitate? Dacă da, de ce credeţi asta?

D.N.: Cu siguranţă că, mai ales în acest moment, turiştii şi-au dezvoltat apetitul pentru turismul premium, pentru turismul de calitate, care le conferă o siguranţă în plus şi un grad ridicat de confort.

T.B.: Credeţi că România are şanse să devină vreodată destinaţie premium?

D.N.: Dacă nu aş crede acest lucru ar însemna că nu-mi cunosc ţara! Avem de toate: munţi semeţi şi dealuri care oferă peisaje de vis, zonă de litoral, Delta Dunarii, podgorii renumite, Bucovina, Maramureşul şi chiar şi pe Dracula, aşa le povestesc străinilor cu care mă întâlnesc prin lume şi pe care-i invit cu drag să ne viziteze.  Din păcate, lipsa unei infrastructuri şi a unui plan concret de dezvoltare turistică, mă face să cred că în timpul vieţii mele acest lucru nu se va întâmpla din păcate.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite