Turismul medical, o şansă pentru România

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

La ora actuală, mii de români aleg anual alte ţări pentru turism medical, pornind de la tratamente până la operaţii complicate. De asemenea, ţări aflate în proximitatea României, precum Ungaria sau Croaţia, promovează turismul medical cu mare succes peste hotare. Ţara noastră are un potenţial turistic ridicat, medici foarte buni, tehnologii de ultimă oră, precum şi preţuri mici.

De ce nu am deveni noi o nouă destinaţie de profil pe harta Europei şi chiar şi pe cea mondială? Potrivit unor estimări, la ora actuală vin maxim 10.000 de străini pentru servicii medicale premium. Restul sutelor de mii care vin anual sunt românii plecaţi la muncă în ţări precum Italia, Spania, Franţa ori Germania.

Medical concierge

În acest sens, am discutat cu reprezentanţii Medical Concierge Travel, o firmă de consultanţă şi de promovare a turismului medical românesc în străinătate. „Turismul medical din România ultimilor ani se creionează pe piaţa externă fără culoare, fără linii directoare concrete, iar rezultatele se văd de la sine. Înainte de a începe acest proiect, am fost plăcut surprins să aflu de la pacienţi care s-au tratat în România, şi în mod concret aş specifica zona de tratamente stomatologice, că sunt foarte mulţumiţi atât de actul medical, cât şi plăcut surprinşi de aparatura din clinicile noastre. În consecinţă, am creat o platformă online cu cei mai buni furnizori de servicii stomatologice, precum şi cu cei mai buni furnizori de servicii oftalmo şi beauty”, ne precizează Ionuţ Tudorache, managing partner Medical Concierge Travel.

Pieţele ţintă ale turismului medical românesc sunt, potrivit reprezentanţilor Medical Concierge Travel, Europa de Vest (Marea Britanie, Germania, Italia, Franta, Spania), Europa de Nord (Norvegia, Danemarca, Suedia) şi Israel. Acestea sunt, oricum, pieţe tradiţionale pentru turismul clasic în România, iar ţara noastră beneficiază de multiple legături aeriene cu aceste ţări.

 „Dorim să creştem gradul de conştientizare asupra calităţii serviciilor medicale disponibile în România şi să oferim o sursă imparţială de informaţii pentru pacienţi, companii de asigurări, angajatori, cu privire la spitalele/clinicile din România, la calitatea îngrijirii oferite, precum şi asupra rezultatelor. De asemenea, intenţionăm să protejăm reputaţia turismului medical de spitalele/clinicile, furnizorii de servicii medicale care nu întrunesc toate condiţiile şi standardele de calitate ale asistenţei medicale”, subliniază Cosmin Goicea, managing partner Medical Concierge Travel.

Echipa Medical Concierge Travel (www.med-concierge.eu) a elaborat o bază de date cu spitalele şi clinicile private din România şi a contactat colaboratorii străini cu acelaşi domeniu de activitate în vederea promovării conceptului de turism medical din România. În acest an va organiza două infotripuri de prezentare a potenţialului turismului medical din ţara noastră cu jurnalişti şi touroperatori din Europa occidentală, precum şi forumuri tematice de comunicare.

Clinica

Pe lângă latura de promovare, este necesară educarea pacienţilor, a companiilor de asigurări, a agenţiilor, a brokerilor, a consultanţilor şi a medicilor cu privire la conceptul de turism medical, precum şi asupra consecinţelor şi avantajelor acestui fenomen.

„Când vorbim de parteneri, ne referim atât la furnizorii de servicii medicale, şi am vizionat fiecare clinică pentru a da acceptul să o promovăm în pieţele ţintă, cât şi la furnizorii de servicii. Am pus accent şi pe partenerii care ne asigură biletele de avion, locaţiile de cazare, restaurante, servicii de rent a car”, subliniază Ionuţ Tudorache.

Dar cum se desfăşoară un pachet de turism medical la modul cel mai profesional? Echipa de concierge asistă clientul din momentul în care acesta lansează o cerere şi până se finalizează oferta concretă. Clienţilor externi li se oferă un suport online secondat de echipa de Consultanţi Personali care analizează cererea, o lansează în sistemul de furnizori medicali şi, din acest moment, se ocupă de absolut toate serviciile adiacente turismului medical. Din momentul validării ofertei de către client, Consultantul Personal îl preia pe acesta de la aeroport, se ocupă de cazare, de transferul la clinica medicală şi, de asemenea, şi de vacanţa clientului, 24 din 24 de ore. Echipa de consultanţi personali este pregătită, aceştia urmând traininguri de specialitate şi asigurând suport în toate limbile de circulaţie internaţională. La cererea clienţilor externi se pot asigura inclusiv servicii de traducere în cazul actelor medicale.

Cu toţii ne-am pune, în continuare, întrebarea: de ce ar alege un client străin să vină în România şi nu în ţările cu tradiţie în domeniu, din regiune, cum ar fi Ungaria, Polonia sau Croaţia? Potrivit consultanţilor Medical Concierge Travel, avem medici specializaţi foarte buni, tratamente personalizate, tehnologii de ultimă generaţie, costuri cu 50% mai mici precum şi locaţii unice şi un potenţial touristic extraordinar, valorificat la preţuri foarte accesibile.

Iată câteva diferenţe majore de preţuri între România şi ţările ţintă. Dacă în Marea Britanie o simplă consultaţie stomatologică costă 60 de euro, la noi este gratuită. La fel şi în Ungaria. În schimb, o radiografie panoramică stomatologică va costa 105 euro în Marea Britanie, 50 de euro în Italia şi Ungaria şi 25 în România. O extragere simplă costă 150 de euro în Italia, 80 de euro în Marea Britanie, 60 de euro în Ungaria şi 50 de euro în România. Şi să luăm şi cel mai scump produs, implantul premium, care în Marea Britanie costă 2800 de euro, în Italia 1800, în Ungaria 1200, iar la noi 800.

România are şi potenţial turistic, este conectată cu toate ţările europene pe calea aeriană… Ce ne mai opreşte?

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite