Şofer polonez de 71 de ani, vinovat 40% în producerea unui accident mortal. Ce pedeapsă a primit în justiţie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Intersecţia unde a avut loc accidentul mortal. La momentul respectiv nu exista sens giratoriu. Foto: Google Street
Intersecţia unde a avut loc accidentul mortal. La momentul respectiv nu exista sens giratoriu. Foto: Google Street

După şase ani de la producerea unui accident mortal pe şoseaua de centură a municipiului Alba Iulia şi cinci ani de judecată, instanţa a pronunţat prima hotărâre în dosarul penal instrumentat de procurori.

Inculpat este un şofer din Polonia, care a lovit mortal, în 2 septembrie 2016, la intersecţia şoselei de centură cu drumul judeţean spre localitatea Drâmbar, un bărbat în vârstă de 58 de ani din Alba Iulia care se deplasa pe bicicletă.

Chiar dacă bărbatul aflat pe bicicletă a intrat fără să se asigure în intersecţie, autorităţile judiciare l-au considerat şi pe şoferul polonez vinovat de producerea accidentului pentru că mergea cu o viteză de 85 de kilometri pe oră, pe un sector de drum unde viteza maximă admisă era de 50 de kilometri pe oră.

Dacă acesta ar fi respectat regimul de viteză, este posibil să fi putut evita accidentului. Judecătoria Alba Iulia a decis miercuri, 11 mai, condamnarea şoferului care conducea o autoutilitară la 2 ani de închisoare cu suspendare, sub supraveghere, pe un termen de 2 ani. Două părţi civile ar urma să primească daune morale în valoare de 11.000 de euro.

Cu ocazia audierii în faţa instanţei, cetăţeanul polonez care în prezent are 71 de ani a arătat că în timp ce conducea camionul, a văzut biciclistul car a intrat brusc pe carosabil, de la distanţa de aproximativ 20-30 m înainte de intersecţie. A completat că victima nu s-a asigurat şi nici nu s-a oprit pentru a-i acorda prioritate de trecere, iar pe drumul de pe care s-a deplasat biciclistul erau mai multe autovehicule oprite.

A mai susţinut că, deşi a încercat să evite impactul trăgând de volan spre stânga şi fiind în frânare, nu a reuşit acest lucru. Expertizele tehnice realizate au stabilit că în momentul accidentului autoutilitara circula cu viteza de 52 de kilometri pe oră.

”Din probele administrate în cauză, îndeosebi din analiza celor două rapoarte de expertiză instanţa reţine că, accidentul care a avut loc în data de 02.09.2016, s-a produs atât din cauza neacordării priorităţii de trecere, la pătrunderea pe Şoseaua de Ocolire, din partea numitului (...), cât şi din cauza deplasării, cu o viteză superioară celei maxime admise, a autotrenului condus de către numitul (...). Prin urmare, instanţa reţine că şi fapta inculpatului de nerespectare a indicatorului rutier care limita viteza de deplasare de 50 km/h este una dintre cele două cauze care a generat accidentul rutier, după cum rezultă din întreg probatoriul administrat în cauză”, se menţionează în hotărârea instanţei.

Magistratul a considerat că şoferul polonez se face vinovat în procent de 40% în ceea ce priveşte producerea accidentului, iar victima are o vină de 60%. Hotărârea poate fi contestată la Curtea de Apel.

Vă mai recomandăm:

 

Premierul Nicolae Ciucă: „Fabricile de la Cugir nu au putut onora un contract de 1.000 de pistoale pentru Armata Română“

 

Dispută între liberali, într-un oraş din Transilvania. Un fost viceprimar pierde procesul prin care contestă schimbarea din funcţie

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite