Alba Iulia

articolul anterior articolul urmator

Şoferul din Alba decedat în accident în Franţa ar fi dormit 2 ore în 3 zile. Colegii îl acuză pe dispecerul firmei de transport că nu l-a lăsat să se odihnească VIDEO

35
7 Apr 2017 13:07:55
Autor: Dorin Ţimonea
Alex Barbu a murit în accidentul rutier pe drumul naţional din Franţa. Foto: Facebook/ Alex Alexx
Alex Barbu a murit în accidentul rutier pe drumul naţional din Franţa. Foto: Facebook/ Alex Alexx

Decesul tânărului de 22 de ani din Sebeş, şofer la o firmă de transport, într-un accident rutier, în Franţa, provoacă luări de poziţie dure ale unor cunoscuţi sau colegi de muncă. Cei mai mulţi susţin că accidentul ar fi fost provocat ca urmare a oboselii acumulate de acesta pentru că nu ar fi fost lăsat de dispecer să se odihnească.

Pe internet circulă o fotografie cu o conversaţie care este atribuită victimei accidentului, Alexandru Barbu, din Sebeş, în vârstă de 22 de ani. În conversaţie, un şofer îi cere de mai multe ori dispecerului să îl lase să doarmă pentru că este foarte obosit. Dispecerul nu este de acord şi insistă ca acesta să conducă în continuare pentru a ajunge la timp la destinaţie.
 
Alex a murit pe o şosea din Franţa, în localitatea d’Exideuil sur Vienne, în noaptea de miercuri spre joi, în timp ce conducea o camionetă la ora 3.30 noaptea. Maşina pe care o conducea a lovit un TIR de marfă care venea din sens opus, cele două maşini fiind proiectate într-o casă. Aruncat afară din camionetă, şoferul român a murit pe loc. Celălalt şofer a ajuns la spital în stare gravă. Alex era angajat al unei firme din Aiud iar colegii acestuia susţin că a fost obligat să parcurgă 1.950 de kilometri în 20 de ore.
 
 
Conversaţia este atribuită de către prieteni şi colegi şi chiar dacă nu ar reflecta o discuţie ce a avut loc între şoferul decedat şi dispecerul firmei la care lucra, realitatea morţii lui Alex este aceeaşi. Tânărul de 22 de ani şi-a găsit sfârşitul obosit şi stresat pentru a ajunge la timp la destinaţie. O demonstrează afirmaţiile celor care l-au cunoscut precum şi desele postări ale tânărului pe Facebook, din care rezultă faptul că ”uneori i se închideau ochii de oboseală”.
 

”Mai profitaţi mă mult de inocenţa tinerilor, forţându-i să vă care piuliţele fără a avea timp de odihnă?
Cine plăteşte pentru viaţa lui Alex? A murit ca un câine pe asfalt departe de cei dragi, pentru voi ... patroni şi dispeceri lacomi!!! Copiilor nu mai acceptaţi, când vă e somn dormiţi, închideţi telefonul şi dormiţi. M-am săturat să mă întâlnesc cu voi prin parcări, ca mai apoi să aflu că aţi murit între fiare... Odihneşte-te în pace prietene, jur că cineva o să plătească pentru asta”, a scris Necula Alin, unul dintre prietenii tânărului decedat, pe Facebook.
 
Camioneta condusă de Alex Barbu a fost distrusă în totalitate, în accident. Foto: charentelibre.fr
 
Un altul şi-a pus o bandă neagră la oglinda maşinii şi susţine că o va purta în semn de omagiu pentru Alex şi pentru a atrage atenţia ”unor aşa-zişi dispeceri că şi noi cei de pe şosele suntem oameni, nu roboţi”. Cei mai mulţi acuză faptul că firmele de transport refuză să plătească taxele de autostradă, astfel încât sunt obligaţi să meargă cu maşinile pe drumuri naţionale, ceea ce este mult mai obositor.
 
”Un suflet extrem de bun. Un şofer excelent! Avea 2 mii km la bord. 3 zile şi 3 nopţi în care a dormit doar 2H!! Plecase de acasă doar de câteva zile. (...) Am vorbit cu prietena lui şi mi-a confirmat timpul lui de 2h somn în 3 zile şi 3 nopti. Alex, prudent, atent, rezistent la condus... Dormise doar două ore... După care s-a întâmplat tragedia. Din câte am auzit dispecerul nu l-a lăsat să doarmă”, spune Mihai Erdei într-o altă postare pe Facebook. Sute de persoane au transmis condoleanţe, iar mulţi au criticat politica praticată de firmele de transport în ceea ce priveşte timpul de odihnă al şoferilor.
 
Foto: charentelibre.fr
 
Pe pagina sa de pe Facebook, unde posta frecvent imagini şi afirmaţii din cursele sale, Alex susţinea o petiţie prin care se solicită introducerea tahografelor pe vehiculele comerciale de 3,5 tone. De asemenea, în urmă cu câteva zile a publicat o fotografie cu un TIR implicat într-un accident cu afirmaţia: ”Când dai de necaz... toţi de acuză, dar nimeni nu te întreabă cât ai fost de obosit”.
 
Fotografii postate de Alex Barbu pe Facebook:
 

 

Citiţi şi:

 

România lucrului prost făcut. Barajul abandonat într-un paradis natural după o cheltuială de 11 milioane de lei

 

Efectul a 200 de milioane de euro din fonduri europene pentru Alba Iulia: mai multe construcţii, record de creştere a populaţiei, o maşină la doi locuitori

 

Satul necunoscut din Alba transformat în atracţie turistică: are stânci uriaşe, chei şi peşteri

 

Artistul care a dus folclorul românesc la Balul Operei din Viena. Povestea de viaţă a lui Liviu

 

Burz, românul care a plecat în lume cu 100 de mărci în buzunar

 

Aventura vieţii pentru un IT-ist român: Africa traversată pe bicicletă de la nord la sud, pe o distanţă de 11.000 de kilometri

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

35 Comentarii

Dragos Bogdan
7.04.2017, 13:38:36

Pe baza SMS-urilor se poate porni o actiune impotriva firmei de transport. Cineva s-a lacomit peste masura. Si zgarcenia cu taxa de autostrada. O sa-i coste mult afacerea asta.

+13 (15 voturi)
Gligore Ionut
7.04.2017, 15:57:17

Mare pacat, dar cei in aceiasi situatie ca el ar trebui sa invete ceva din asta. Este unul din putinele cazuri care ajung in presa, astfel de lucruri se intampla mult mai des, noi soferii le stim, si cei mai vechi, parca ne-am obisnuit. Celor la inceput: "dragii mei, nu aveti nimic de demonstrat nimanui, locuri de munca ca sofer se gasesc destule, odata ce ai acceptat un "expres" vor veni cu siguranta si altele. NIMENI din conducerea firmei nu va va aprecia, asa ca, somnul e de aur". Dumnezeu sa-l odihneasca si sa ai "drumuri bune" acolo in cer...

+10 (10 voturi)
Lennon Yuri
7.04.2017, 16:02:46

Coruptia ucide. Oare nu avea masina tahometru ? sau si ala afost manipulat (cu tiganca). As fi curios ce au constatat autoritatile franceze si societatile de asigurare, acolo nu e tot timpul mortul de vina. Cine suporta pagubele? A fi tirist numai e cea fost o data.Da oricum: coruptia, hotia, dorinta de imbogatire care calca chiar pe cadavre sunt caracteristici penibililori "patroni" manelisti !!! Pana nu-i termina financiar, nu se lasa !!!!

+6 (6 voturi)
Alexandru.
7.04.2017, 17:59:27

Sunt lacomil. Vor sa se imbogateasca peste noapte, angajatul e privit ca o vaca buna de muls. Patronul se uita la om si se intreaba cati bani poate face cu el.

+5 (5 voturi)
bogdan roman uriciuc
7.04.2017, 18:15:22

Regret evenimentul. Odihnească-se în pace! Vor mai muri mulţi şoferi profesionişti din pricina oboselii. Dar speranţa există! Peste zece ani autovehiculele dirijate automat vor deveni ceva obişnuit. Iar atunci, după câteva incidente de acest gen opinia publică va forţa firmele de transport să folosească transportul robotizat pentru a evita pierderile de vieţi omeneşti. Totuşi vor mai fi destule victime pînă atunci.

+1 (5 voturi)

Vezi toate comentariile (35)

Modifică Setările