Au fost montate ultimele grinzi de la nodul rutier Sebeş. Când va fi gata legătura dintre A1 şi A10 FOTO

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Antreprenorul a finalizat montarea grinzilor. Foto: Facebook/ CNAIR
Antreprenorul a finalizat montarea grinzilor. Foto: Facebook/ CNAIR

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat finalizarea activităţilor de montare a grinzilor la pasajul pe bretelele 3 şi 4 ale nodului rutier Sebeş din autostrada A10 Sebeş-Turda.

”Noaptea trecută au fost montate ultimele grinzi prefabricate din proiectul Sebeş-Turda lot 1, la pasajul de pe bretelele 3 şi 4 la Nodul Rutier Sebeş.

Pentru acest lot de autostradă, Antreprenorul Impresa Pizzarotti & C. SpA a produs, cu propriile echipamente, 508 grinzi precomprimate tip “T” cu lungimea cuprinsă între 25 metri şi 40,70 metri şi 156 grinzi precomprimate tip “T întors” cu lungimea cuprinsă între 7,5 metri şi 22 metri.

Dintre acestea, 260 de bucăţi au fost montate cu lansatorul de grinzi, adaptat pentru a acoperi o deschidere de 42 de metri între punctele de sprijin”, a anunţat CNAIR.

Antreprenorul s-a angajat ca până în luna iunie 2021 să finalizeze integral lucrările la nodul de la Sebeş, considerat al doilea cel mai complex din România. În prezent se circulă pe dou bretele, respectiv cele ce asigură legătura A10 cu sensurile giratorii de pe DN1.

Nodul rutier are şase bretele, acestea asigurând preluarea şi dirijarea tuturor fluxurilor de trafic pe toate direcţiile. Patru dintre acestea fac legătură directă între cele două autostrăzi, A1 şi A10 şi au câte două benzi pe sens, iar bretelele 5 şi 6 realizează legătură cu nodul existent Lancram, respectiv cu DN1 şi au câte o bandă pe sens.

grinzi autostrada sebes

Nodul rutier are o lugime de circa 5 kilometri şi  a necesitat construirea a trei mari pasaje peste actuala autostradă A1, două pasaje peste calea ferată din zonă, precum şi un pasaj peste râul Sebeş şi DN1/E81 în zona Lancrăm. Este al doilea nod rutier de acest tip din ţară, cu un astfel de grad de complexitate. Primul a fost cel din celălalt capăt al A10, din zona Turda, unde lotul 4 al autostrăzii Sebeş - Turda s-a racordat la A3 Câmpia Turzii - Gilău şi la drumul naţional DN1 din zonă.

grinzi autostrada sebes

Nodul rutier de la Sebeş a fost amplasat între două noduri existente ale Autostrăzii A1: Nodul Rutier Lancrăm (dispus la intersecţia dintre A1 şi DN 1) şi Nodul Rutier Sebeş Vest (dispus la intersecţia dintre A1 şi DN 7). Viteza de circulaţie pe bretelele ce asigură legătură între cele două autostrăzi este de 80 km/h, iar pentru bretele 5 şi 6, ce asigură legătură cu nodul Lancrăm, este de 40 km/h. Funcţionalitatea celor 6 bretele menţionate anterior este asigurată după cum urmează: 

Breteaua 1

Asigură relaţia Turda – Oraştie, are 2 benzi pe sens şi supratraversează breteaua 3 şi CF 210 printr-un singur pasaj superior.

Breteaua 2 

Asigură legătura Oraştie – Turda, are 2 benzi pe sens şi supratraversează breteaua 3 şi CF 210, precum şi Autostrada A1, sector Sibiu-Oraştie, printr-un singur pasaj superior.

grinzi autostrada sebes

Breteaua 3

Asigură direcţia Turda – Sibiu, ea subtraversează bretele 1 şi 2 şi se află în aproprierea CF210.  În aproprierea km 1+332,75 din breteaua numărul 3 se desprinde breteaua 5, care se racordază la intersecţia giratorie dispusă în partea de Sud faţă de A1, din cadrul nodului rutier existent Lancram, pentru asigurarea relaţiei directe de Trafic Turda-DN1. Breteaua 3 este proiectată pentru o viteză de 80 km/h.

Breteaua 4

Asigură relaţia Sibiu – Turda, are 2 benzi pe sens şi traversează împreună cu breteaua 3 Râul Sebeş, DN1 şi bretelele Nodului Rutier Lancrăm.

grinzi autostrada sebes

Breteaua 5 

Asigură relaţia Turda – Sebeş, se desprinde din breteaua 3, are 1 bandă pe sens şi asigură legătură cu DN 1 prin intermediul giraţiei existente în partea de Sud faţă de A1, astfel fiind asigurată relaţia pentru traficul de pe Autostrada Sebeş – Turda. Este proiectată la o viteză de proiectare de 40 km/h.

Breteaua 6 

Asigură relaţia Sebeş-Turda prin conexiunea cu breteaua 4. În acest fel este asigurat accesul pentru participanţii la trafic de pe DN 1 ce doresc să acceseze Autostrada Sebeş – Turda, pe direcţia Turda. Această bretea este proiectată pentru o viteză de proiectare de 40 km/h şi are 1 bandă pe sens.

Vă recomandăm să mai citiţi:

Povestea angajatei care a furat 1 milion de euro din conturile CEC şi i-a donat la biserici. A vrut să se răzbune pe şefi

Cum acţiona securitatea comunistă pentru a-i influenţa pe cei care criticau regimul. Cum se derula o avertizare

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite