CNAIR oferă un nou termen pentru inaugurarea a 30 de km din autostrada Sebeş -Turda: începutul lunii august

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reprezentanţii CNAIR oferă noi informaţii despre termenul posibil de inaugurare al lotului 3 din Autostrada Sebeş – Turda după ce au apărut imagini care arată că constructorul italian şi-a însuşit deficienţele constatate şi s-a apucat să frezeze porţiuni din asflat ce prezentau potenţial de alunecare în anumite condiţii meteo.

Astfel, este posibil ca cei circa 30 de kilometri de pe loturile 3 şi 4 ai autostrăzii A10 Sebeş - Turda să fie deschişi traficului până la finalul lunii iulie sau la începutul lunii august. Constructorul Tirrena Scavi a demarat în aceste zile o operaţiune de frezare a asfaltului şi de reasfaltare pe câţiva kilometri, după ce şi cel de-al treilea set de măsurători de planeitate şi rugozitate încheiate recent au indicat probleme cu planeitatea şi compoziţia asfatului.

„În momentul în care termină constructorul şi ne cheamă, noi vom putea face recepţia. Sperăm ca până la finalul lunii să facem recepţia, dar nu depinde de noi”, a precizat Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR. Odată inauguraţi, cei 30 de km dintre Aiud şi Turda vor fi primii terminaţi sub guvernarea PSD după mai bine de un an şi jumătate de mandat. De câteva zile constructorul italian Tirrena Scavi s-a apucat să frezeze asfaltul pe mai bine de doi kilometri de pe Lotul 3 al autostrăzii A10 Sebeş - Turda, urmând a reasfalta bucăţile în zilele ce urmează.

Imagine indisponibilă

Lucrările de reperaţie vin după ce timp de jumătate de an constructorul s-a contrat cu CNAIR care susţinea că sunt probleme cu planeitatea şi rugozitatea asfaltului. Constructorul susţinea că nu există probleme şi că autostrada era gata de recepţie încă din ianuarie, în timp ce autorităţile de la drumuri susţineau că sunt deficienţe de execuţie care împiedică recepţia lucrării. 

Imagine indisponibilă

”În noiembrie anul trecut am sesizat cosntructorul că sunt unele probleme de planeitate şi de rugozitate a asfaltului. În ianuarie ne-au notificat că au terminat lucrările, la faţa locului am constatat că s-au menţinut problemele semnalate. Constructorul a contestat problemele semnalate. A fost CESTRIN care a măsurat şi a descoperit aceleaşi probleme. Au frezat apoi un kilometru, dar nu a fost de-ajuns. Acum mai recent s-au făcut din nou verificări, DRDP Iaşi a coordonat acest control la care au participat şi reprezentanţi ai constructorului. Acum suntem în faza de remediere a acestor probleme de planeitate şi rugozitate”, a mai precizat Şerbănescu. Reprezentantul CNAIR a precizat că se doreşte deschiderea loturilor 3 şi 4 împreună, să se poată cirucula continuu pe circa 30 de km de la Aiud la Turda.

Citiţi şi:

 

Geograful francez care a câştigat pentru România teritorii importante de la Ungaria după Primul Război Mondial

 

Calvarul pacienţilor din Alba se apropie de final. Proiect cu finanţare europeană de peste 10 milioane de lei pentru relocarea policlinicii Spitalului Judeţean

 

Primarul din Alba Iulia vrea ca Biserica şi Armata să plătească impozit ca orice contribuabil: „De la Sfântu Petru în jos toată lumea plăteşte“

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite