Constructorul lotului 3 al autostrăzii Sebeş - Turda rămâne cel stabilit de CNADNR. Instanţa a respins contestaţia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Curtea de Apel Bucureşti a pronunţat încă o decizie favorabilă pentru demararea cât mai rapidă a lucrărilor la Autostrada Sebeş – Turda. Instanţa a respins luni, 7 aprilie 2014, contestaţia formulată în legătură cu procedura de achiziţie publică de pe lotul 3 al autostrăzii. Aceasta se adaugă deciziei similare luate în urmă cu 2 săptămâni în legătură cu lotul 4.

Astfel, Curtea de Apel Bucureşti a respins contestaţia formulată de Asocierea Corsan Corviam Construccion SA – SC Selina SRL – Louis Berger SAS – SC Road Consulting & Design Solutions SRL, care a intentat proces împotriva CNADNR, Azvirt LLC şi Strabag, în calitate de lider al asocierii care a depus oferta şi a câştigat licitaţie. Decizia este definitivă şi permite CNADNR să semneze contractul pentru lotul 3 al autostrăzii.

Decizia pentru lotul 4 fost pronunţată în 25 martie 2014. Instanţa a respins acţiunea şi a stabilit ca lucrările să fie derulate de firma care a câştigat licitaţia. PA&Co International SRL a dat în judecată CNADNR şi a cerut anularea licitaţiei. Astfel, construirea acestui lot, de 16,3 km, a fost câştigată de SC PORR Construct SRL – PORR Bau GmbH, cu oferta de 470.004.894 lei (locul doi, din punct de vedere al valorii ofertei). Ministerul Transporturilor, Dan Şova, a anunţat marţi că în perioada următoare vor fi încheiate contractele pentru execuţia loturilor 3 şi 4.

În privinţa lotului 1 (17 kilometri), Impresa Pizzarotti & C SPA a contestat decizia CNSC de a nu accepta contestaţia formulată după ce câştigătoare a fost desemnată Asocierea Impregilo SpA – Salini SpA, care a depus ofertă de 539.488.704 lei (din punct de vedere al valorii ofertei, asocierea s-a aflat pe locul trei). 

Firmele RCM Construzioni SRL (declarată iniţial câştigătoare la licitaţie, ca reprezentant al unei asocieri de firme, cu oferta de 460.019.270 lei) şi Asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL au contestat, de asemenea, decizia CNSC pentru lotul 2. Consiliul a admis în totalitate contestaţia formulată pentru acest lot de către Strabag SRL şi în parte pe cele formulate de asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL şi SC Teloxim Con SRL, respectiv a anulat raportul procedurii de atribuire în partea ce priveşte oferta desemnată câştigătoare şi ofertele contestatoarelor. De asemenea, CNSC a obligat autoritatea contractantă la reevaluarea ofertelor depuse pentru lotul 2 de contestatoarele menţionate şi asocierea RCM Costruzioni SRL, cu respectarea documentaţiei de atribuire şi a dispoziţiilor legale în materia achiziţiilor publice. Pronunţările pe loturile 1 şi 2 vor avea loc în 10 aprilie 2014. 

Ofertele câştigătoare la licitaţia din decembrie 2013:

Lot I – 17 km - de la intrarea pe autostrada de la Lancrăm până la Paraul Iovului – km 0+000 – km 17+000: Asocierea Impregilo SpA/Salini SpA;  Oferta: 539.488.704 lei

Lot II – 24,25km - de la Pârâul Iovului pana la intrarea in municipiul Aiud – km 17+000 – km 41+250: Asocierea RCM Construzioni SRl/Imob Lux Construct SRL/Consinit SRL/Societatea de Constructii Napoca SA/ Impresa Ferrara S.N.C Di Angela & Rossella Ferrara/SC T Dancor RomConstruct SRL/SC Shelter Construct  SRL/ Associazione Cooperativa Muratori & Affini Ravenna S.C.P.A./ Schiavo & C.SpA/Eurocerad International SRL;  Oferta: 460.019.270 lei

     

Lot III – 12,45km - de la intrarea in Aiud pana la nodul de la Decea – km 41+250 – km 53+700:Asocierea Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A;  Oferta: 420.511.921 lei 

Lot IV – 16,3 km - de la nodul Decea pana la intrarea in autostrada in zona Turda – km 53+700 – km 70+000: SC PORR Construct SRL/PORR Bau GmbH.  Oferta: 470.004.894 lei

Construcţia Autostrăzii Sebeş-Turda a fost scoasă la licitaţie în luna iulie, de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Pentru construirea celor patru loturi de autostradă au fost depuse 43 de oferte. Valoarea totală a investiţiei pentru construcţia celor 70 de kilometri este de 4.643.146.000 lei, potrivit hotărârii de guvern şi este împărţită în patru loturi. Proiectul este finanţat 85% din Fondul de Coeziune şi 15% din bugetul de stat. Durata de construcţie a autostrăzii este aproximată la 22 de luni, dintre care 4 luni pentru proiectare şi 18 luni pentru execuţia lucrărilor. 

Cine va construi autostrada Sebeş - Turda: ofertele câştigătoare. Un kilometru va costa 6 milioane de euro

Construcţia autostrăzii Sebeş – Turda începe cu o amânare. Procedura de atribuire a lucrărilor, contestată la CNSC

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite