Două ore în coada de maşini pentru a ajunge în Alba Iulia. Vezi care va fi noua intrare în oraş

0
Publicat:
Ultima actualizare:

 Închiderea pasarelei auto de pe DN1 a transformat centura oraşului în parcare de maşini. Şoferii stau în perioadele de vârf şi două ore pentru a putea intra în oraş. Primăria intenţionează să deschidă un nou drum de acces.

Trafic de coşmar pentru şoferii care sunt nevoiţi să intre sau să iasă din Alba Iulia şi au drum spre sau dinspre Sebeş. Închiderea pasarelei auto ce traversează calea ferată, în cartierul Partoş, a trimis toate autovehiculele pe centura oraşului. În condiţiile în care pe aici tranzitează şi maşinile care au ca destinaţie alte localităţi de pe DN1, cozile ajung la câţiva kilometri în orele de vârf.

„Am stat 45 de minute în coadă şi nu este mult. Ştiu prieteni care au stat şi două ore. Trebuia să se găsească o alternativă mai bună pentru că astfel se va bloca de tot centura când va începe şcoala. Este groaznic să rămâi blocat între două TIR-uri care nu vor să ajungă în oraş, dar nu au loc să treacă pentru că există doar o singură bandă de circulaţie“, a afirmat Cosmin Nanu, din Sebeş.

Peste 10.000 de maşini în fiecare zi

Orele de vârf sunt între 07.00 – 08.30 dimineaţa şi între 15.00 – 17.00, după amiază. Două benzi de circulaţie sunt amenajate doar pe o distanţă de aproximativ 100 de metri la intrarea de pe centură pe strada Mărăşeşti, unde există şi o trecere de nivel de cale ferată. Şi cum intervalul de circulaţie a trenurilor este la aproximativ 15 minute, bariera blochează şi mai mult traficul auto.

Şoferii mai au la dispoziţie soluţia de a traversa integral varianta şi de a intra în oraş pe strada Clujului, dar acest lucru înseamnă un ocol de aproximativ cinci kilometri pe care puţini sunt dispuşi să îl facă. Pentru ca zona de intrare în Alba Iulia să nu fie blocată total, dirijarea circulaţiei se face de către agenţi de la Poliţia Locală. Patru poliţişti stau pe rând în intersecţie, câte o jumătate de oră, maşinile şi suportă de foarte mult ori aprecierile negative ale şoferilor şi pasagerilor. Zilnic trec pe aici peste 10.000 de maşini. Cel puţin jumătate dintre acestea intră sau ies din Alba Iulia.

image

Click pe poze pentru galerie foto

„Singura soluţie este să se termine podul cât mai repede, altfel se va sta mult la cozi. Anul trecut am avut podul celălalt blocat. Nu ştiu ce să mai zic“, a spus Adrian, şofer pe o autoutilitară. Acesta a făcut referire la podul de peste râul Mureş, care a fost închis timp de câteva luni în 2010 tot pentru lucrări de reparaţii. Soluţia de rezolvare a traficului auto a fost, anul trecut, construirea unui pod de pontoane peste râul Mureş.

Studiu la Ministerul Transporturilor

O altă variantă de ocolire este un drum de pământ pe care se poate intra imediat ce se traversează podul de peste Mureş, la stânga. Se ajunge în localitatea Pâclişa şi de aici în mai puţin de cinci minute la Alba Iulia. Problema la acest drum este că se prezintă în condiţii proaste şi este evitat de şoferi. „Am ales la un moment dat varianta ocolitoare, care pe malul Mureşului ajunge în Pâclişa. Am scutit cred 30 de minute de aşteptare, însă am reuşit să fac pagube considerabile la maşina, spargând baia de ulei, compresorul şi instalaţia de aer condiţionat. Ploua torenţial şi nu s-a văzut o groapă în care am căzut cu jumătate de maşină“, a spus Nicolae Marin, din Oarda de Jos.

Lucrările la pasarela auto sunt programate să se termine în ianuarie 2011, dar primarul Mircea Hava a precizat că este posibil ca circulaţia să fie redeschisă până la sfârşitul anului. Reprezentanţii Primăriei Alba Iulia lucrează la un proiect care ar urma să descongestioneze traficul la intersecţia străzii Mărăşeşti cu centura oraşului şi drumul spre Drâmbar. Este vorba despre deschiderea unei noi căi de traversare a căii ferate pe strada Olteniei.

„Un studiu privind acest proiect se află la Ministerul Transporturilor. Este nevoie de avizul ministerului pentru că implică trecerea peste calea ferată. De asemenea, primăria studiază oportunitatea ca străzile Bucureşti şi Olteniei să aibă, ulterior, sensuri unice“, a spus Robert Roman, reprezentantul administraţiei locale. Cu alte cuvine pe una dintre străzi se va intra în oraş, iar pe cealaltă se va ieşi din Alba Iulia. Strada Bucureşti afce legătura dintre centrul oraşului şi strada Mărăşeşti, în apropierea pasajului CFR. Acest proiect nu va putea fi pus, însă, în practică mai devreme de o lună de zile.

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite