Alba Iulia

articolul anterior articolul urmator

Factură în valoare de 739.000 de lei, trimisă de Electrica Furnizare la un apartament nelocuit de 20 de ani

10
3 Sep 2021 14:15:20
Autor: Dorin Ţimonea
Factura a fost stornată de către Electrica Furnizare. Foto: alba24.ro
Factura a fost stornată de către Electrica Furnizare. Foto: alba24.ro

O persoană din oraşul Cugir, judeţul Alba, a făcut publică o nouă factură uriaşă emisă de către Electrica Furnizare.

Potrivit acestuia, factura a fost primită la sfârşitul lunii iunie, la un apartament din oraşul Cugir unde nu locuieşte nimeni de peste 20 de ani. 
 
Pe imagine se poate observa consumul uriaş estimat pentru perioada 28 mai – 27 iunie 2021, respectiv 999.995 kWh. Potrivit alba24.ro, persoana a spus că, după ce s-a făcut reclamaţie la furnizor, factura a fost stornată.
 
În Alba s-au înregistrat până acum cel puţin cinci situaţii de facturi cu cifre foarte mari la electricitate. Primul caz a fost al unei familii din Alba Iulia, care a văzut pe factură suma de 27.808,13 lei de la Electrica Furnizare, iar alta, tot din Alba Iulia, o factură de 6.000 de lei, emisă de un operator privat.
 
Alte trei familii au reclamat că trebuie să plătească 40.000 de lei, 11.000 de lei, respectiv 22.700 lei, tot la compania de stat Electrica.
 

Reacţia companiei de stat:

”Electrica Furnizare a demarat o verificare suplimentară a facturilor emise cu valori atipice în raport cu istoricul de facturare şi comportamentul de consum în cazul unora dintre clienţii casnici din portofoliul companiei.
 
Ca urmare a situaţiilor constatate în ultima perioadă cu privire la emiterea unor facturi a căror componentă a energiei electrice active are o valoare atipică în comparaţie cu istoricul de facturare şi comportamentul de consum ale clienţilor în cauză, compania a demarat un proces intern de analiză ce vizează posibile anomalii înregistrate pe întreg lanţul de facturare, precizează un comunicat.
 
Electrica Furnizare informează că astfel de situaţii sunt izolate. Unele dintre facturile verificate au fost deja stornate, urmând să fie emise facturi noi, după finalizarea analizei fiecărui caz în parte. Compania îşi asigură clienţii că va clarifica situaţia în regim de urgenţă şi că niciunul dintre aceştia nu va fi afectat de posibilele erori identificate în procesul de facturar”.
 

Vă mai recomandăm:

 
 
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

10 Comentarii

Coronavirus Noul
3.09.2021, 14:22:53

Protectia consumatorului ar trebui sa le umfle cate o amenda de 1 milioan, la fiecare factura de felul asta si dupa primele amenzi s-ar ingriji sa nu mai apara facturi gresite

+16 (16 voturi)
Til Calinescu
3.09.2021, 15:02:21

Aceasta e deja non-stire. Ce facem aici, concurs de cine a primit factura eronata cea mai mare in judetul Alba? Este evident ca au avut ceva erori in sistem de s-au emis asemenea sume. Sunt atatea probleme in tara asta, inclusiv cu pretul energiei electrice si noi ar trebui sa ne revoltam pe internet pe marginea unei non-probleme? Ca doar n-au fost pusi sa o plateasca. Auzi si la ala de mai sus: sa le dea amenda protectia consumatorului. Pentru ce? Au produs vreun prejudiciu? Au fost oamenii obligati sa plateasca? Li s-a taiat curentul?

-4 (4 voturi)
defu gabi
3.09.2021, 15:19:40

Le-au prejudiciat grav starea de sanatate cardiaca si psihica. E caz de procese cu daune de zeci de milioane de dolari. Clientii trebuie respectati, nu sunt sclavii companiei...

-3 (15 voturi)
om bun
3.09.2021, 16:30:15

Cu asa facturi la energie si unele la gaze trebuie urgent discutat in guvern iar daca nu rezolva problema sa plece acasa ca ne-am cam saturat de hoți si excroci , nu sunt in stare sa lucreze pentru binele nostru urgent demisia , Hoții de politicieni lucreaza pentru firmele din energie si gaze dupa cate vad.

+2 (2 voturi)
Florin Ioanid
3.09.2021, 17:03:31

Pai și de ce ne tot plângem de Electrica și dam astfel de exemple? Legislația ii permite sa emită orice factura și după trei luni poate sa perceapă penalități pentru neplata. Ca asa au făcut aleșii noștri legile. Ăștia sunt de vina, nu Electrica. Avem zeci de instituții care cică apară consumatorul de la Protecția Consumatorului la ANRE, cu angajați ce freacă menta pe bani grei, mii de euro salariu. Și? Au făcut ceva ăștia sa oprească Electrica de la jaful pe care îl face clientilor? Mai dau câte o amende, pe care apoi Electrica o contesta în instanta, Judecătorul, care și el e abonat la Electrica zice ca amenda este abuziva și o anulează, dar clientul rămâne cu factura și e bun de plata. Dați legi în favoarea consumatorilor, stimați parlamentari, aleși de popor și nu veți mai vedea astfel de abuzuri.

+2 (2 voturi)

Vezi toate comentariile (10)

Modifică Setările