FOTO Întârzieri mari pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeş - Turda. Mobilizarea slabă poate amâna finalizarea lucrărilor până în 2020

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pe lotul 2, finalizarea lucrărilor este destul de îndepărtată. Foto: Asociaţia Pro Infrastructură
Pe lotul 2, finalizarea lucrărilor este destul de îndepărtată. Foto: Asociaţia Pro Infrastructură

Deşi au trecut mai bine de 2 ani de la prima autorizaţie de construire şi aproape 18 luni de la cea de-a doua, contractul de execuţie de pe acest lot este departe de finalizare. Ultimele informaţii indică probabilitatea de a ajunge în anul 2020 cu lucrările.

Pe cea mai mare parte a tronsonului terasamentele sunt într-un stadiu incipient. Structurile majore, precum podurile peste Mureş sau supratraversarea drumurilor naţionale şi a magistralei de cale ferată Cluj-Teiuş, stagnează sau în cel mai bun caz avansează într-un ritm dezamăgitor.

Pasajele peste autostradă ale diferitelor drumuri sunt în acelaşi stadiu de luni de zile şi, în general, progresul este insuficient, mai ales considerând că în ultimele luni vremea a permis un ritm de execuţie ridicat.

Această secţiune de autostradă este cea mai lungă dintre toate cele patru de pe A10 şi prezintă multe lucrări cu un grad de dificultate ridicată. În ritmul actual, finalizarea lotului până la finalul anului 2019 este tot mai greu de atins.

Lotul are 24,25 km şi continuă de la ieşirea din Alba Iulia (Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250). Include nod rutier la Teiuş (km 26). Constructor este Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL, cu contract 549.332.493,62 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Termenul de finalizare din contract era 2 octombrie 2016.  Termenul actualizat de finalizare a lucrărilor este aprilie 2018. Procentul, stadiul de realizare este de circa 35%.

autostrada lot 2 alba

Reprezentanţii constructorului au precizat la un moment dat că întârzierile au fost determinate de problemele privind exproprierile suplimentare şi, în principal, cele privind culoarele pentru utilităţi (electricitate, gaz, apă), la care se adaugă lucrări suplimentare neprevăzute apărute în zona nodului rutier de la Teiuş, unde terenul este mlăştinos pe o suprafaţă de mai bine de 4 km, necesitând lucrări suplimentare de consolidare, şi nu în ultimul rând, de vremea ploioasă care nu le-a permis să lucreze. 

   

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite